| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Statistika DKUM


Največkrat ogledana gradiva tedna (zadnjih 7 dni).

1.
Fortune strategy : portfolio management for the new economy
Arun Abey, Clifford German, Ean Higgins, 2001

Objavljeno: 01.06.2012; Ogledov: 764; Prenosov: 75
URL Povezava na celotno besedilo
Ogledov v tednu: 1620

2.
Pametni dom z mobilno aplikacijo neo podjetja telekom slovenije d.d.
Marija Čas, 2020

Opis: Internet stvari (angl. Internet of Things, v nadaljevanju IoT) predstavlja enega izmed stebrov interneta prihodnosti. Pametne naprave so vse bolj povezane in kot take spreminjajo naš vsakdan. Avtomatizirana medsebojna komunikacija fizičnih naprav, strojev in sistemov podjetjem in fizičnim osebam prinaša skoraj neskončno priložnosti za izboljšanje učinkovitosti, povečanje profitabilnosti in uvedbo inovativnih poslovnih modelov. Z IoT pa so povezane tudi mobilne aplikacije, ki povezujejo in spremljajo delovanje pametnih naprav v hiši ali podjetju. Mobilne aplikacije predstavljajo priložnost, da smo na vsakem koraku seznanjeni z dogajanjem in spremljanjem našega okolja. Magistrsko delo lahko razdelimo na dva dela. V prvem, teoretičnem delu, smo predstavili definicijo IoT, ki predstavlja naprave v pametnem domu. Osredotočili smo se na povezovanje naprav v internet, protokole, ki omogočajo dvostransko komunikacijo med napravami in so brezžično povezane v omrežje ter standarde, potrebne za delovanje naprav. Varnost in zasebnost podatkov je ključnega pomena, kljub udobju, ki ga prinaša pametni dom. Zaradi nenehnega razvijanja trga smo predstavili tudi trende na področju IoT, ki se nenehno spreminjajo in s sabo prinašajo inovativnosti. V teoretičnem delu je predstavljena tudi definicija mobilne aplikacije z opredeljeno zgodovino. Našteli smo vrste, tipe in kategorije mobilnih aplikacij ter podrobneje predstavili mobilne operacijske sisteme Android, iOS ter Windows. Drugi del magistrskega dela smo podrobno predstavili mobilno aplikacijo NEO podjetja Telekom Slovenije. Osredotočili smo se na uporabniški vmesnik in funkcionalnosti mobilne aplikacije ter podrobno predstavili registracijo v samo aplikacijo. Pri pametnem boksu NEO smo opisali in predstavili napredne funkcije same naprave ter podrobneje predstavili pametne naprave in senzorje, ki delujejo preko pametnega boksa. S pomočjo elektronike, internetne povezave in senzorjev ter ostale strojne opreme lahko te naprave med seboj komunicirajo in si izmenjujejo podatke. Prav tako jih lahko na daljavo opazujemo in nadzorujemo ter upravljamo z njimi. Opisali smo razvoj in vlogo digitalne televizije ter predstavili pakete širokopasovnih fiksnih storitev, ki jih mora imeti naročnik Telekoma Slovenije za delovanje pametnega boksa.
Ključne besede: internet stvari, IoT, mobilna aplikacija NEO, NEO pametni boks, pametne naprave.
Objavljeno: 09.06.2020; Ogledov: 1554; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)
Ogledov v tednu: 1518

3.
Vloga vzgojitelja in otroka pri urejanju igralnice
Nika Širnik, 2021

Opis: Diplomska naloga z naslovom Vloga vzgojitelja in otroka pri urejanju igralnice je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili, kaj je pomembno pri urejanju igralnice, pomen urejanja igralnice v različnih vzgojnih konceptih, vlogo vzgojitelja in otroka pri urejanju igralnice, ter aktivno participacijo otrok pri urejanju igralnice v vrtcu. V empiričnem delu smo ugotavljali, kakšna je vloga vzgojitelja in otroka pri urejanju igralnice, pri tem smo bili posebej pozorni tudi na aktivno participacijo otrok pri urejanju igralnice. Med seboj smo primerjali delovno mesto (vzgojitelj/pomočnik) in starostno obdobje, v katerem so anketirani strokovni delavci zaposleni. Za pridobivanje podatkov smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Raziskava temelji na neslučajnostnem vzorcu vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev predšolskih otrok, zaposlenih v vrtcih po Sloveniji. Na podlagi rezultatov anketnih vprašalnikov smo ugotovili, da vzgojitelji spodbujajo participacijo otrok pri urejanju igralnice. Anketirani strokovni delavci so mnenja, da je najpomembnejša vloga vzgojitelja pri urejanju igralnice, da poskrbi za dostopnost materialov. Najpomembnejša vloga otroka pa je po mnenju anketiranih strokovnih delavcev, da pospravlja igralnico.
Ključne besede: vloga vzgojitelja, vloga otroka, urejanje igralnice, interesni kotički participacija
Objavljeno: 18.11.2021; Ogledov: 1099; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)
Ogledov v tednu: 1414

4.
Organizacijska kultura v podjetju dm drogerie markt d.o.o.
Jure Renko, 2016

Opis: Organizacijska kultura pomembno vpliva na uspešnost posameznika v organizaciji in uspeh podjetja pri strankah. V diplomskem delu smo preučili organizacijsko kulturo v podjetju dm drogerie markt d.o.o., ki je del koncerna dm. Management v koncernu dm se zaveda pomembnosti tega kompleksnega in dinamičnega pojava. V dm Slovenija smo naredili raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika, kjer smo izmerili trenutno in želeno organizacijsko kulturo z vidika zaposlenih in s stališča lastnikov. Na podlagi zbranih podatkov smo ugotovili stanje in management podjetja, opozorili na pomanjkljivosti oziroma potrebe po nujnih spremembah, da se stanje še izboljša in ohrani uspešno delovanje podjetja tudi v prihodnje.
Ključne besede: organizacijska kultura, management, organizacija, podjetje, raziskava, spremembe
Objavljeno: 17.10.2016; Ogledov: 2399; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)
Ogledov v tednu: 693

5.
Izvedba pametne elektroinštalacije s standardiziranim sistemom KNX
Renato Gaberc, 2021

Opis: V diplomskem delu je predstavljen postopek samostojne implementacije pametne inštalacije s sistemom KNX v novogradnjo. Naloga zajema spoznavanje sistema hišne avtomatizacije KNX in njegove zgradbe, vključuje predstavitev uporabljenih elementov in pregled programskega okolja ETS5, v katerem je program izveden. Projekt pametne elektroinštalacije je izveden v lastni režiji od pričetka gradnje do končne vselitve. V sklopu pametne inštalacije so izvedena naslednja področja: razstavljava, senčila, prezračevanje ter avtomatizacija z različnimi scenami. Upravljanje je možno z nameščenimi tipkami ali s pomočjo uporabniškega vmesnika na telefonu.
Ključne besede: pametna inštalacija, pametna hiša, KNX, ETS5
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 9298; Prenosov: 276
.pdf Celotno besedilo (3,38 MB)
Ogledov v tednu: 350

6.
Pomoč z umetnostjo v likovnih delavnicah z učenko z več motnjami
Maja Pliberšek, 2017

Opis: Šole s prilagojenim programom ob razvijajoči se prenovi šolskega sistema postajajo močan del šolske mreže, katerih namen je razvoj v smeri oblikovanja centrov nudenja pomoči za redne osnovne šole na področju sistematizacije, svetovanja, celostne obravnave otrok in načinov dela. Prav tako so to ustanove, ki otrokom z motnjo v duševnem razvoju nudijo ustrezne pogoje za izobraževanje in celostno obravnavo ter sledijo načelom inkluzije z željo zmanjšati stigmatizacijo otrok in povečati njihovo vključenost v okolje kot enakovreden subjekt v smeri sprejetosti njihove drugačnosti. Celostna obravnava otrok ni samo temelj dela na šoli s prilagojenim programom, temveč so v obravnavo otrok vključeni individualizacija, timsko delo in sodelovanje s starši in širšim okoljem. Učitelji z umetnostjo kot medijem po eni strani razvijajo področja emocije otrok, z delom na močnejših področjih učenca izboljšujejo njegovo samopodobo ter prek delavnic in projektov navezujejo stik z okolico in drugimi osnovnimi šolami, umetnostni proces pa po drugi strani omogoča pedagogu opazovanje otrokove osebe. V teoretičnem delu magistrske naloge so predstavljeni pregled literature, raziskav in člankov domačih in tujih avtorjev o delovanju in vlogi osnovne šole s prilagojenim programom ter prednosti in slabosti vključevanja otrok z motnjo v duševnem razvoju v sistem izobraževanja in vključevanje področja pomoči umetnosti v sistem vzgoje in izobraževanja. Empirični del temelji na kvalitativni raziskavi študije primera učenke z več motnjami, pri kateri so se v izvedene likovne delavnice vnesle metode pomoči z umetnostjo zaradi spodbujanja socialne interakcije, razvoja domišljijske in skupne igre, razvijanja subtilnega odnosa do likovnega ustvarjanja in spoznavanja novih tehnik ustvarjanja.
Ključne besede: osnovne šole s prilagojenim programom, otroci z motnjo v duševnem razvoju, pomoč z umetnostjo
Objavljeno: 18.08.2017; Ogledov: 2562; Prenosov: 265
.pdf Celotno besedilo (2,91 MB)
Ogledov v tednu: 273

7.
Improvizirane dramske igrice v vrtcu
Klara Letonja, 2020

Opis: Področje umetnosti v vrtcu zajema dramske dejavnosti. Za vpeljevanje otrok v dramske dejavnosti je pomembno postopno razvijanje gledaliških spretnosti preko improviziranih dramskih igric. Improvizirane dramske igrice so pomembne tako v prvem kot tudi drugem starostnem obdobju. Namen diplomske naloge z naslovom Improvizirane dramske igrice v vrtcu je bil omenjene igrice vpeljati v okolje vrtca, natančneje v skupino otrok drugega starostnega obdobja, v starosti 56 let. Diplomsko delo Improvizirane dramske igrice v vrtcu vsebuje teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili igro otrok in raziskali vrste otroške igre. Opisali smo dramske dejavnosti v drugem starostnem obdobju in predstavili improvizacijo. Osredotočili smo se na prostorsko in časovno pripravo improviziranih dramskih igric, izbor materialov in predmetov ter predstavili vsebinsko zasnovo le-teh. Prav tako smo raziskali, kakšen vpliv imajo improvizirane dramske igrice in igra na sploh na otrokov razvoj. Teoretičnemu delu sledi praktični del, ki vsebuje predstavitev praktičnega dela ter izvedbo praktičnega dela, le-ta vsebuje osem priprav, v katerih so zasnovane in načrtovane improvizirane dramske igrice za izvedbo.
Ključne besede: igra, improvizacija, dramske dejavnosti, predšolsko obdobje, dramska vzgoja
Objavljeno: 27.10.2020; Ogledov: 1117; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (495,69 KB)
Ogledov v tednu: 261

8.
9.
10.
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici