| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Statistika DKUM


Največkrat ogledana gradiva tedna (zadnjih 7 dni).

1.
2.
Posodobitev hidravličnega sistema vertikalnih cepilnikov drv
Simon Tominšek, 2012

Opis: Dandanes se ljudje čedalje bolj obračamo k alternativnim in obnovljivim virom energije. Med slednje sodita tudi les in biomasa. Da bi priprava lesa za ogrevanje hiš bila čim bolj fizično enostavna, smo razvili različne stroje in pripomočke. Med slednje sodijo tudi cepilniki drv. Eden od njih, in sicer vertikalni cepilnik drv, je tudi obravnavan v tem diplomskem delu. Opisan je celotni hidravlični sistem na omenjenemu cepilniku, ki je tudi predmet raziskave. V ta namen so bile opravljene temeljite meritve in preizkusi, ki so dali pomembne podatke o karakteristikah hidravličnega sistema. Pridobljeni podatki so bili ustrezno obdelani in na podlagi slednjih smo prišli do ugotovitev, kako celoten hidravlični sistem posodobiti, da bo cepilnik drv dajal optimalne rezultate. Tako smo cepilnik posodobili ter v praksi preverili ujemanje izračunanih rezultatov. V diplomskem delu je zajeto tudi poglavje o hidravličnih oljih, ki so pomemben element hidravličnega sistema. Predstavljeno pa je tudi samo podjetje SICO d. o. o, sicer znano po laserskem razrezu, a se je pred letom dni odločilo, da bo del proizvodnje preusmerilo tudi na končne izdelke kot so cepilniki drv. Izdeluje več vrst cepilnikov, z različnimi možnostmi pogona, kot je elektromotor, kardanski pogon ali kombinacijo obeh. Prav zaradi omenjenega novega izdelka podjetja, v katerem sem tudi zaposlen, sem se odločil razvojno pot predstaviti v diplomskem delu.
Ključne besede: hidravlika, hidravlični sistem, cepilniki drv, posodobitev.
Objavljeno: 23.05.2012; Ogledov: 3071; Prenosov: 430
.pdf Celotno besedilo (4,24 MB)
Ogledov v tednu: 17823

3.
Dejavnosti s ploščicami za vzorčke v predšolskem obdobju
Lara Tivold, 2022

Opis: Diplomsko delo z naslovom Dejavnosti s ploščicami za vzorčke v predšolskem obdobju sestavljata teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo opredelili in povzeli strokovna spoznavanja različnih avtorjev o matematiki v predšolskem obdobju, vsebinskih področjih matematike in matematičnih pripomočkih. Posvetili smo se tudi geometriji in geometrijskim oblikam. Osrednja tema diplomskega dela pa je bil matematični pripomoček ploščice za vzorčke, katerega smo podrobneje predstavili. Opredelili smo pripomoček kot tak, njegovo uporabo in različne aktivnosti. V praktičnem delu diplomskega dela smo s predšolskimi otroci izvedli aktivnosti s ploščicami za vzorčke, katere smo razdelili v šest različnih sklopov, ki so se stopnjevali glede na zahtevnost. Namen praktičnega dela je bil otrokom in vzgojiteljem predstaviti matematični pripomoček ploščice za vzorčke, izvesti različne naloge v okviru posameznih sklopov ter evalvirati izvedene matematične aktivnosti.
Ključne besede: predšolsko obdobje, predšolski otroci, ploščice za vzorčke, matematika, matematični pripomoček
Objavljeno: 10.06.2022; Ogledov: 925; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (4,56 MB)
Ogledov v tednu: 16464

4.
PONAVLJAJOČI SE VZORCI V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Natalija Zvonar, 2013

Opis: Diplomsko delo z naslovom Ponavljajoči se vzorci v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Namen diplomskega dela je proučiti matematične sposobnosti na področju ponavljajočih se vzorcev v predšolskem obdobju. Prav tako smo želeli analizirati vlogo starosti otrok pri reševanju nalog s ponavljajočimi se vzorci. V teoretičnem delu smo najprej predstavili predalgebrsko razmišljanje, nato pa prešli na vzorce. Opisali smo tudi povezavo vzorcev z ostalimi področji kurikuluma v vrtcu, našteli nekaj gradiv oz. virov in materialov za dejavnosti s ponavljajočimi se vzorci, nekatere dejavnosti smo tudi natančneje opisali in razložili klasifikacijo vzorcev. V empiričnem delu smo s pedagoškim eksperimentom preverili učinkovitost aktivnosti s področja ponavljajočih se vzorcev, ter analizirali in interpretirali rezultate začetnega in končnega testiranja. Testirali smo triindvajsetih otrok, starih štiri in pet let. Ugotovili smo, da so otroci uspešneje reševali naloge s ponavljajočimi se vzorci pri končnem testiranju, ter da so bili uspešnejši starejši otroci, stari pet let. K boljšim rezultatom so prispevale matematične dejavnosti, ki so potekale v času med obema testiranjema.
Ključne besede: Matematika, predšolsko obdobje, vzorci, ponavljajoči se vzorci, algebra.
Objavljeno: 21.10.2013; Ogledov: 3326; Prenosov: 465
.pdf Celotno besedilo (18,91 MB)
Ogledov v tednu: 15891

5.
ODPRAVLJANJE TEŽAV NAMENSKIH POTNIH VENTILOV
Primož Dobnik, 2010

Opis: V diplomskem delu so predstavljeni problemi in njihove rešitve pri uporabi namenskega 4/3 potnega blok ventila na hidravličnem vitlu. V prvem primeru je šlo za blokiranje drsnika ventila. Z natančno analizo je bilo dokazano, da so za ta problem krive nečistoče v hidravličnem sistemu. Krivo je bilo podjetje, ki je hidravlični sistem naročilo, saj niso upoštevali navodil proizvajalca glede čistoče olja. Pri naslednji težavi pa je šlo za padec tlaka v sistemu. Ogroženo bi naj bilo varno upravljanje z gozdarsko vitlo. Za reševanje napake smo bili časovno omejeni. Na koncu smo prišli do zanimivih ugotovitev.
Ključne besede: hidravlika, potni ventil, vzdrževanje, odpravljanje napak
Objavljeno: 11.10.2010; Ogledov: 2537; Prenosov: 318
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)
Ogledov v tednu: 14763

6.
Odločitveni model za izbiro oblačila : diplomsko delo univerzitetnega študija
Ksenija Karner, 2007

Ključne besede: odločitveni model, proces odločanja, Jeans
Objavljeno: 31.03.2008; Ogledov: 3214; Prenosov: 243
Ogledov v tednu: 11164

7.
ZASNOVA IN IZDELAVA CEPILNIKA LESA NA GRADBENEM STROJU
Bogdan Korošec, 2011

Opis: V diplomski nalogi je predstavljena zasnova in izdelava cepilnika lesa na gradbenem stroju. Najprej je bil izveden sistematičen razvoj, ki sestoji iz iskanja idej in konstruiranja izdelka. Izdelana in testirana je bila testna konica. Kasneje so bile izdelane smernice za izdelavo prave konice. Izračunana je bila cena strojne ure.
Ključne besede: cepilnik, cepljenje, konica, os, hidravlično kladivo, hitra menjava, les, masa, sila, delovni potek, orodje, frezanje, struženje, orodni listi.
Objavljeno: 12.01.2012; Ogledov: 2693; Prenosov: 361
.pdf Celotno besedilo (7,11 MB)
Ogledov v tednu: 9992

8.
EKSPERIMENTIRANJE V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Klaudija Gomboc, 2016

Opis: V teoretičnem delu naloge, v katerem je bila uporabljena domača in tuja literatura, je približano zgodnje uvajanje otrok v naravoslovje in njegova povezanost z razvojem otroka. Podana so spoznanja iz raziskav, kaj otroci v predšolskem obdobju že vedo. Opredeljeni so tudi motivacijski aspekti ter spoznavanje naravoslovja preko raziskovalnega dela, kjer je poudarjeno, da naravoslovno raziskovalno delo v predšolskem obdobju predstavlja temelj zgodnjega učenja ter poučevanja naravoslovja, s katerim otroci spoznavajo in začenjajo razumeti procese in pojme iz njihovega vsakdana. Na kratko so podane tudi osnovne značilnosti eksperimentov, ki so primerni za otroke v predšolskem obdobju, saj ti ne smejo biti težko izvedljivi, pojav pa mora biti jasno viden oziroma zaznaven. Priporočljivo je, da je eksperiment povezan z vsakdanjim življenjem otroka, prav tako pa mora biti v ospredje postavljena varnost otroka. V praktičnem delu so podana raziskovalna vprašanja in raziskovalne hipoteze zaključnega dela, predstavljenih je 5 eksperimentov s področja kemije, ki so bili izvedeni v vrtcu, in sicer v skupini otrok starih 4–6 let. Podrobneje sta opisani priprava ter izvedba eksperimentiranja. Posebej so izpostavljene otrokove prvotne zamisli pred izvedbo eksperimentiranja in spremembe le-teh po sami izvedbi. Dokazali smo, da eksperiment, v katerega je otrok aktivno vključen, otroku omogoči graditi znanje o razumevanju sprememb snovi in poteka posameznih procesov.
Ključne besede: predšolski otrok, naravoslovje, kemija, eksperiment, prvotne zamisli
Objavljeno: 18.08.2016; Ogledov: 3397; Prenosov: 606
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)
Ogledov v tednu: 9721

9.
Rettov sindrom pri otroku
Veronika Pogorevc, 2017

Opis: Teoretična izhodišča: V diplomskem delu je predstavljena deklica z Rettovim sindromom.To je razvojno nevrološka motnja, za katero je značilen upad psihomotoričnega razvoja. Ugotoviti smo želeli negovalne probleme, ki se pojavljajo pri teh otrocih. Raziskovalne metode: V raziskavi smo uporabili deskriptivno metodo dela. Raziskava je temeljila na kvalitativni metodologiji. Izvedli smo študijo primera s pomočjo tehnike intervjuja ter modela 14 življenjskih aktivnosti Virginie Henderson. Rezultati: Spoznali smo deklico z Rettovim sindromom ter težave, s katerimi se srečuje njena družina. S pomočjo študije primera smo ugotovili, da se težave pojavljajo ne samo v duševnem razvoju, ampak tudi v telesnem. Diskusija in zaključek: Rettov sindrom lahko za sabo povleče še veliko drugih zdravstvenih težav, kot je na primer popolna nepokretnost otroka. Vendar je vsaka družina, ki skrbi za takega otroka, nekaj posebnega. Skrb lahko družino še bolj poveže in splete še trdnejše vezi.
Ključne besede: Rettov sindrom, otrok, zdravstvena nega, medicinska sestra
Objavljeno: 29.06.2017; Ogledov: 3739; Prenosov: 247
.pdf Celotno besedilo (426,32 KB)
Ogledov v tednu: 9230

10.
Socialna izključenost otrok v predšolskem obdobju
Viktoria Breskoč, 2020

Opis: V diplomskem delu je izpostavljen problem socialne izključenosti otrok, ki se vključujejo v vrtce po Sloveniji. Socialna izključenost lahko že v ranem otroštvu negativno vpliva na otrokovo življenje. O problemu, ki se pojavlja vse pogosteje, pa se danes govori premalo. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljen vpliv socialne izključenosti na otroka, vloga odraslih, izpostavljene so nekatere skupine socialno izključenih otrok, predstavljeno pa je tudi dejansko stanje socialne izključenosti v Sloveniji. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati standardiziranega intervjuja, v katerem so sodelovali vzgojitelji predšolskih otrok. Cilj empiričnega dela je bil raziskati pojav socialne izključenosti v predšolskem obdobju, pogostost pojava, kako se kaže in kateri otroci so največkrat socialno izključeni. Analiza intervjujev je pokazala, da je socialna izključenost prisotna že v predšolskem obdobju otrok, tako v kombiniranih oddelkih kot tudi v prvem in drugem starostnem obdobju. Pojavlja se zelo pogosto in se kaže v vseh delih dnevne rutine.
Ključne besede: Predšolski otroci, revščina, socialna izključenost, socialne kompetence, vzgojitelj.
Objavljeno: 20.11.2020; Ogledov: 1900; Prenosov: 341
.pdf Celotno besedilo (468,15 KB)
Ogledov v tednu: 8226

Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici