| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Govor in govorna komunikacija v učnih načrtih za osnovno šolo in gimnazijo ter v katalogih znanj
Avtorji:ID Pulko, Simona (Avtor)
ID Zemljak Jontes, Melita (Avtor)
Datoteke:URL https://press.um.si/index.php/ump/catalog/view/898/1313/4337
 
.pdf RAZ_Pulko_Simona_2024.pdf (465,55 KB)
MD5: 58A7DEE1C693BCDBF845A5DD2389D13D
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Govor je ključna človekova dejavnost, ki omogoča sporazumevanje z okolico. Za otrokov razvoj je pomembno, da že od rojstva dobi priložnosti za učenje sporazumevanja ob ustrezni podpori in zgledu. Govor ima individualno vlogo pri razvoju posameznika in družbeno vlogo pri sporazumevanju z drugimi. Eden temeljnih namenov jezikovnega pouka je razvijanje sporazumevalne zmožnosti v slovenskem (knjižnem) jeziku, tj. praktično in ustvarjalno obvladovanje vseh sporazumevalnih dejavnosti (tudi govora) in jezikovnosistemskih osnov. Z vidika prisotnosti poučevanja govora, strategij poučevanja in s poudarki na razvijanju govornih sposobnosti so analizirani učni načrti za slovenščino za osnovno šolo iz let 2011 in 2018 ter učni načrt za slovenščino za gimnazije iz leta 2008 ter katalogi znanja za slovenščino. Zanimalo naju je, kolikšen je poudarek na razvijanju pravorečne zmožnosti in na razvijanju zapisovalne zmožnosti govora, tudi v različnih načinih transkribiranja glede na stopnjo izobraževanja.
Ključne besede:slovenščina, pouk govora, učni načrti, katalogi znanja, transkripcije govora
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:18.07.2024
Založnik:Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 299-315
PID:20.500.12556/DKUM-89957 Novo okno
UDK:811.163.6'24:808:37.016
COBISS.SI-ID:204579331 Novo okno
DOI:10.18690/um.ff.4.2024.15 Novo okno
Datum objave v DKUM:03.09.2024
Število ogledov:28
Število prenosov:11
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
PULKO, Simona in ZEMLJAK JONTES, Melita, 2024, Govor in govorna komunikacija v učnih načrtih za osnovno šolo in gimnazijo ter v katalogih znanj. V : Stanje in perspektive uporabe govornih virov v raziskavah govora [na spletu]. Maribor : Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. p. 299–315. P. 299–315. [Dostopano 8 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=89957
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del monografije

Naslov:Stanje in perspektive uporabe govornih virov v raziskavah govora
Uredniki:Mira Krajnc Ivič
Kraj izida:Maribor
Založnik:Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba
Leto izida:2024
ISBN:978-961-286-882-6
COBISS.SI-ID:201876739 Novo okno

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P6-0156-2020
Naslov:Slovensko jezikoslovje, književnost in poučevanje slovenščine

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J7-4642-2022
Naslov:Temeljne raziskave za razvoj govornih virov in tehnologij za slovenščino

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Speech and speech communication in curricula for elementary schools, grammar schools and in catalogues of knowledge
Opis:Speech is a human activity that is important primarily of its communicative language function. A child's development requires appropriate support and role models from birth in order to create opportunities for learning to communicate. Speech plays an individual role in one's development and a social role in communication with the environment. One of the fundamental goals of language learning at school is the development of communication skills in the Slovene (literary) language, i.e. the practical and creative mastery of all communication activities (including speaking) and the basics of the language system. The analysis provides an overview of teaching the speech, teaching strategies and the emphasis on the development of speaking skills in the curricula for Slovene in primary schools (2011, 2018), the curricula for Slovene in secondary schools (2008) and the catalogues of knowledge for Slovene. One of the research goals was also to focus on the standard pronunciation development and the development of orthographic skills, including different types of transcription, depending on the level of education.
Ključne besede:Slovene language, teaching the speech, curricula, catalogues of knowledge, speech transcription


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici