| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Krivulja razpoloženja za globlje razumevanje literarnega besedila in spodbujanje empatične zmožnosti : magistrsko delo
Avtorji:ID Lavrenčič, Nina (Avtor)
ID Kerneža, Maja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Lavrencic_Nina_2024.pdf (3,49 MB)
MD5: 40692099F7D1076F1B510A8EBCF2B861
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Namen magistrskega dela je bil preučiti vpliv krivulje razpoloženja kot metode grafičnega ponazarjanja besedila na razumevanje in empatijo bralcev. Želeli smo ugotoviti razlike med tradicionalno interpretacijo literarnega dela in krivuljo razpoloženja, s katero lahko prikažemo čustveno stanje literarnih likov. Zanimale so nas morebitne razlike med sodelujočima skupinama glede na njihovo dojemanje vsebine, čustveni odziv in oceno empatije. V pedagoški intervenciji je sodelovalo 39 četrtošolcev. V kontrolno skupino je bilo vključenih 21 učencev, v eksperimentalno pa 18. Podatke smo pridobili s pomočjo treh merilnih pripomočkov. Za preverjanje razlik v razumevanju mladinskega literarnega besedila smo uporabili vprašalnik odprtega tipa, ki je vseboval 6 odprtih vprašanj, vezanih na vsebino. Za ugotavljanje razlik v empatiji bralcev smo analizirali pisma učencev obeh skupin. Primerjava pisem je bila narejena s pomočjo treh lestvic, ki smo jih za potrebe magistrskega dela priredili po Indeksu medosebne reaktivnosti. Uporabili smo tri lestvice, in sicer lestvico sprejemanja perspektive, lestvico fantazije in empatičnosti. Za ugotavljanje razlik na ravni empatije do literarnih oseb pa smo uporabili ocenjevalno lestvico, ki je vsebovala 12 zaprtih vprašanj. Ugotovili smo, da krivulja razpoloženja lahko prispeva k boljšemu razumevanju čustvenih stanj likov in razvoju empatije pri otrocih.
Ključne besede:Krivulja razpoloženja, metode grafičnega ponazarjanja besedila, empatična zmožnost, literarno besedilo, slovenščina.
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[N. Lavrenčič]
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XIV, 111 str., [27] str. pril.))
PID:20.500.12556/DKUM-88968 Novo okno
UDK:37.091.3:82(043.2)
COBISS.SI-ID:203373571 Novo okno
Datum objave v DKUM:01.08.2024
Število ogledov:136
Število prenosov:52
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
LAVRENČIČ, Nina, 2024, Krivulja razpoloženja za globlje razumevanje literarnega besedila in spodbujanje empatične zmožnosti : magistrsko delo [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : N. Lavrenčič. [Dostopano 10 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=88968
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:02.06.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Mood curve for a deeper understanding of literary text and encouraging empathic ability
Opis:The purpose of the master's thesis was to study the influence of mood curve as a method of graphical representation of the text on readers' comprehension and empathy. We wanted to find out the differences between the traditional interpretation of a literary work and a mood curve, with which we can depict the emotional state of literary characters. We were interested in possible differences between the participating groups in terms of their perception of content, emotional response and empathy assessment. 39 fourth-graders participated in the pedagogical intervention. The control group included 21 pupils and 18 in the experimental group. The data was obtained with the help of three measuring tools. To test differences in the understanding of the youth literary text, we used open-ended question questions, which contained 6 open questions related to the content. To identify differences in readers' empathy, we analysed letters from students of both groups. The comparison of letters was made using three scales, which were adapted according to the Interpersonal Reactivity Index for the needs of the master's thesis (Davis, 1980). We used three scales, a scale of acceptance of perspective, a scale of fantasy and empathy. To identify differences in the level of empathy for literary subjects, we used an evaluation scale containing 12 closed questions. We found that the mood curve can contribute to a better understanding of the emotional states of the characters and the development of empathy in children.
Ključne besede:Mood curve, methods of graphical representation of text, empathic ability, literary text, slovenian


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici