| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Topološka optimizacija rotorske lamele sinhronskega motorja s potopljenimi trajnimi magneti : magistrsko delo
Avtorji:ID Horvat, Daniel (Avtor)
ID Predan, Jožef (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Kegl, Marko (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Skuhala, Damir (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Horvat_Daniel_2024.pdf (9,17 MB, Vsebina bo dosegljiva po 01.06.2026)
MD5: 9FA947E803E8B37C5F23D994F343E33D
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Opis:Razvoj sodobnih pogonskih elektromotorjev na področju transporta predstavlja nove izzive. Potreba po doseganju visokih vrtljajev, navora in moči ob zagotovljenem dolgotrajnem obratovanju je prinesla k uporabi sinhronskih motorjev s potopljenimi trajnimi magneti. Magistrsko delo opisuje postopek topološke optimizacije rotorske lamele za omenjeni tip elektromotorjev, ki je potekal v programu CAESS ProTOp. Najbolj obremenjena območja rotorske lamele so mostički, ki morajo zadržati magnete pri vrtenju in zagotoviti mehansko stabilnost rotorja. Hkrati morajo biti dovolj tanki, da motor dosega potrebne elektromagnetne karakteristike. S topološko optimizacijo je bila pridobljena optimalna oblika mostičkov in manjša masa rotorske lamele. Rezultati topološke optimizacije so bili s pomočjo numeričnih simulacij v programu ANSYS primerjani z začetno, ročno optimizirano obliko rotorske lamele. Ugotovitve kažejo, da se s tanjšimi mostički optimalne oblike zmanjšajo napetosti in ekvivalentne plastične deformacije v kritičnih območjih. Uvedba sodobnih postopkov optimizacije v fazi razvoja lahko v prihodnosti zamenja proces ročnega iskanja optimalnih oblik in omogoči nov napredek na področju pogonskih elektromotorjev.
Ključne besede:topološka optimizacija, metoda končnih elementov, numerična simulacija, sinhronski motor s potopljenimi trajnimi magneti, CAESS ProTOp
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[D. Horvat]
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XVI, 91 f. ))
PID:20.500.12556/DKUM-87221 Novo okno
UDK:519.6:621.313.82(043.2)
COBISS.SI-ID:192019715 Novo okno
Datum objave v DKUM:29.03.2024
Število ogledov:284
Število prenosov:0
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FS
:
HORVAT, Daniel, 2024, Topološka optimizacija rotorske lamele sinhronskega motorja s potopljenimi trajnimi magneti : magistrsko delo [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : D. Horvat. [Dostopano 23 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=87221
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:07.03.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Topology Optimization of Rotor Lamination for Synchronous Motor with Interior Permanent Magnets
Opis:The development of modern traction motors for electric vehicles presents new challenges in the field of transportation. The need to achieve high speeds, torque, and power while ensuring prolonged operation has led to the use of synchronous motors with interior permanent magnets. The master’s thesis describes the process of topology optimization of rotor lamination for the mentioned type of electric motors, which was conducted in the program named CAESS ProTOp. The most stress-critical areas of rotor lamination are pocket bridges, which must retain the magnets during rotation and ensure mechanical stability of the rotor. At the same time, they must be thin enough to achieve necessary electromagnetic characteristics of the motor. Through topology optimization, an optimal shape of the bridges and a reduced mass of rotor lamination were obtained. Using numerical simulations in ANSYS, results from the topology optimization process were compared with the initial manually optimized shape of rotor lamination. The findings indicate that with the optimal shape of thinner bridges, stress and equivalent plastic strain in critical areas are reduced. Introduction of modern optimization methods in development stages may replace the process of manual searching for optimal shapes and enable new advancements in the field of traction motors for electric vehicles.
Ključne besede:topology optimization, finite element method, numerical simulation, synchronous motor with interior permanent magnets, CAESS ProTOp


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici