| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Berücksichtigung der Mehrsprachigkeit in zweisprachigen Schulen im Übermurgebiet : Magisterarbeit
Avtorji:ID Horvat, Erik (Avtor)
ID Lipavic Oštir, Alja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Horvat_Erik_2023.pdf (2,19 MB)
MD5: F021FDD2D378107679A3C20418CF3EA4
 
Jezik:Nemški jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Večjezičnost je raznolik pojav, ki prizadene večino ljudi in je deloma posledica različnih svetovnih dogodkov. Večjezičnost je v osnovni šoli prisotna na različne načine. Poleg učencev, ki v svoji družini govorijo več kot en jezik, imamo večjezične učitelje/učiteljice, ki so prav tako odraščali v večjezičnem okolju in v šoli učijo raznovrstne jezike. Na institucionalni ravni se v nekaterih območjih večjezičnost v osnovni šoli obravnava z zgodnjim poukom tujih jezikov (večinoma angleščine), poukom maternega jezika ali dvojezičnimi šolskimi koncepti. Ali in na kakšen način ta obstoječa večjezičnost akterjev v šoli postane aktualna, je med drugim odvisno od samopodobe in jezikovnega koncepta šole ter strokovnega znanja učiteljev. Šolsko situacijo uokvirja zadevni nacionalni kontekst z enim ali več uradnimi jeziki in regionalna lokacija šole, na primer na obmejnem območju z državo z drugim uradnim jezikom ali na območju, kjer so priznani manjšinski jeziki. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu prikazujemo koncepte/načine ustvarjanja šolskega pouka, opredelimo vlogo učitelja in učenca znotraj pouka. Zaključek teoretičnega dela opredeljuje pojem večjezičnosti in možnost povezovanja na izobraževalni stopnji. Nato sledi empirični del magistrske naloge, ki na podlagi sestavljenega vprašalnika prikazuje subjektivni vpogled v šolski sistem glede uporabe večjezičnosti. Magistrsko delo raziskuje, v kolikšni meri jezikovno-pedagoški pristopi poučevanja jezika, medkulturnega učenja in večjezične didaktike upoštevajo jezikovno raznolikost v osnovnošolskem pouku. Rezultati analiz podatkov služijo za prikaz konkretnih možnosti za ciljno usmerjene ukrepe profesionalizacije s ciljem zagotavljanja izboljšanih ukrepov, virov in okvirnih pogojev za zgodnje (več)jezikovno izobraževanje v osnovnih šolah v prihodnosti.
Ključne besede:Večjezičnost, učna ura, učni stili, učna priprava, letni načrt.
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:E. Horvat
Leto izida:2023
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (120 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-85653 Novo okno
UDK:373.3:81'246.3(043.2)
COBISS.SI-ID:166914307 Novo okno
Datum objave v DKUM:04.10.2023
Število ogledov:349
Število prenosov:30
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
HORVAT, Erik, 2023, Berücksichtigung der Mehrsprachigkeit in zweisprachigen Schulen im Übermurgebiet : Magisterarbeit [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : E. Horvat. [Dostopano 20 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=85653
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:06.09.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Consideration of multilingualism in bilingual schools in Prekmurje
Opis:Multilingualism is a diverse phenomenon that affects most people and is partly a result of various global events. Multilingualism is present in primary schools in various ways. In addition to students who speak more than one language in their family, teachers are also multilingual if they grew up multilingual and learned other languages in school or outside of it. Then there are also the families of children or friends who may have different language skills. At the institutional level, in some areas, multilingualism in primary school is addressed through early foreign language instruction (mostly English), instruction in the mother tongue, or bilingual school concepts. Whether and how this existing multilingualism of actors in the school becomes relevant depends, among other things, on the self-image and language concept of the school and the professional knowledge of the teachers. The school situation is framed by the relevant national context with one or more official languages and the regional location of the school, for example, in a border area with a country with a different official language or in an area where minority languages are recognised. The master's thesis is composed of a theoretical and empirical part. In the theoretical part, we present concepts/ways of creating school lessons, define the role of the teacher and the student within the lesson. The conclusion of the theoretical part defines the concept of multilingualism and the possibility of linking it at the educational level. This is followed by the empirical part of the master's thesis, which, based on the compiled questionnaire, shows a subjective insight into the school system regarding the use of multilingualism. The master's thesis investigated to what extent linguistic pedagogical approaches to teaching language, intercultural learning, and multilingual didactics consider linguistic diversity in primary school teaching. The results of the data analysis serve to illustrate specific opportunities for targeted measures of professionalization aimed at providing improved measures, resources, and framework conditions for early (multilingual) education in primary schools in the future.
Ključne besede:Multilingualism, lesson, learning styles, lesson preparation, annual plan.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici