| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Doprinos društva Kralji ulice k učni uspešnosti romskih učencev v Mariboru : magistrsko delo
Avtorji:ID Vremec, Minka (Avtor)
ID Mithans, Monika (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Ograjšek, Sabina (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Vremec_Minka_2023.pdf (848,80 KB)
MD5: C8E3348058CE20F8F5CB6427970D0FE4
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Poučevanje romskih učencev v osnovnih šolah še vedno predstavlja velik izziv, saj se ti pogosteje srečujejo z družbenimi, kulturnimi in jezikovnimi ovirami, ki vplivajo na njihovo učno uspešnost. Kljub prilagoditvam in prizadevanjem strokovnih delavcev na osnovnih šolah, so romski učenci še vedno učno manj uspešni od svojih vrstnikov. Zato jih je pomembno vključevati tudi v različne oblike učne pomoči izven šolskega okolja. Kot ena izmed oblik pomoči se v Mariboru v sklopu društva Kralji ulice izvaja učna pomoč za romske učence. Z raziskavo smo želeli pridobiti vpogled v delo društva ter v sodelovanje med društvom in osnovnimi šolami. V ta namen smo pripravili anketna vprašalnika in polstrukturirani intervju. V raziskavi je sodelovalo 153 strokovnih delavcev iz mariborskih osnovnih šol in 3 strokovni delavci društva Kralji ulice. Raziskava je pokazala, da dobra tretjina strokovnih delavcev v osnovnih šolah pozna društvo Kralji ulice in njihov program dnevnega centra. Poznavanje društva je boljše v osnovnih šolah, kjer sodelovanje že poteka. Večina strokovnih delavcev si želi o društvu izvedeti več in z njim tudi sodelovati. Slaba polovica strokovnih delavcev v osnovnih šolah, kjer poteka sodelovanje, aktivno sodeluje z društvom in ima pri tem zelo dobre ali dobre izkušnje, pri čemer je najpogostejša oblika sodelovanja posredovanje učiteljevih informacij o učencu. Skupno mnenje razrednikov o romskih učencih je, da so ti učno manj uspešni od svojih vrstnikov, pouka ne obiskujejo redno in se redkeje od vrstnikov vključujejo v šolske dejavnosti. Ugotovili smo, da so romski učenci, ki obiskujejo društvo, učno uspešnejši od tistih, ki društva ne obiskujejo, ter da se ti učenci in njihovi starši boljše in aktivneje vključujejo v šolsko okolje. Strokovni delavci društva pri romskih učencih opažajo več šibkih kot močnih področij. Kot najmočnejše področje so izpostavili številske predstave, kot najšibkejše področje pa znanje slovenskega jezika. Strokovni delavci pri romskih učencih, ki aktivno obiskujejo učno pomoč, opažajo večjo učno motivacijo, boljšo učno uspešnost in hitrejši učni napredek. Romski učenci so izpostavljeni nespodbudnemu in nepodpornemu okolju. V sklopu društva romskim učencem nudijo prostočasne aktivnosti in aktivnosti usmerjene v učno pomoč. Z obiskovanjem teh učenci razvijajo socialne spretnosti in veščine, pridobivajo učne ter delovne navade in kompetence, ki pozitivno vplivajo na njihovo vključevanje v šolo in okolico.
Ključne besede:Učna uspešnost, romski učenci, vzgoja in izobraževanje, društvo Kralji ulice, učna pomoč
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[M. Vremec]
Leto izida:2023
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XIII, 102 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-84842 Novo okno
UDK:376(=214.58)(043.2)
COBISS.SI-ID:162823683 Novo okno
Datum objave v DKUM:31.08.2023
Število ogledov:455
Število prenosov:51
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
VREMEC, Minka, 2023, Doprinos društva Kralji ulice k učni uspešnosti romskih učencev v Mariboru : magistrsko delo [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : M. Vremec. [Dostopano 21 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=84842
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:31.07.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The contribution of the Kralji ulice Association to the academic success of Roma students in Maribor
Opis:Teaching Roma pupils in primary schools remains a challenge, as they are more likely to face social, cultural and linguistic barriers that affect their learning performance. Despite the adjustments and efforts made by professionals in primary schools, Roma pupils still underachieve compared to their peers. That's why it's important to involve them in different forms of learning support outside the school environment. One of the forms of support in Maribor is the Kralji ulice Association, which provides learning support for Roma pupils. The survey was designed to gain insight into the work of the Kralji ulice Association and the cooperation between the association and primary schools. For this purpose, two questionnaires were made and a semi-structured interview conducted. 153 professionals from Maribor primary schools and 3 professionals from the Kralji ulice Association took part in the survey. The survey showed that a good third of primary school professionals are familiar with the Kings of the Street Association and their day centre programme. Knowledge of the association is better in primary schools, where collaboration with the association is already taking place. Most professionals want to know more about the association and to collaborate with it. Just under half of the practitioners in the primary schools where collaboration is taking place are actively involved with the association and have very good or good experience of doing so, with the most common form of collaboration being the teacher’s sharing of information about the Roma pupils’ academic performance. The common opinion of class teachers about Roma pupils is that they are less successful than their peers, do not attend classes regularly and are less likely to participate in school activities than their peers. We have found that Roma pupils who attend the association perform better academically than those who do not, and that these pupils and their parents are better and more actively involved in the school environment. The association's professionals see more areas of weakness than strength in Roma pupils. The strongest area was numerical representations, while the weakest area was knowledge of the Slovenian language. Professionals observe higher learning motivation, better academic performance and faster learning progress in Roma pupils who actively attend learning support. Roma pupils are exposed to an unsupportive and unsupportive environment. The association offers leisure and learning support activities for Roma pupils. By attending these, pupils develop social skills, learning and work habits and competences that have a positive impact on their integration into school and their environment.
Ključne besede:Academic performance, Roma students, education, learning support, Kralji ulice association


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici