| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Ekskurzija po Pragerskem pri predmetu družba v 5. razredu : magistrsko delo
Avtorji:ID Osrajnik, Špela (Avtor)
ID Hus, Vlasta (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Jančič Hegediš, Polona (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Osrajnik_Spela_2023.pdf (3,54 MB)
MD5: 3B917C9BB0ABAB5AAE7532BD9E592906
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Ekskurzija predstavlja pomemben del učnega procesa v osnovni šoli, saj v sklopu nje učenci pridobivajo praktična znanja in izkušnje, ki jih ne bi mogli pridobiti znotraj učilnice. Učenci med ekskurzijo lažje razvijajo svoje spretnosti, sistematično opazovanje, primerjanje, povezovanje dejstev, kar pa jim nenazadnje pomaga pri razvoju logičnega in kritičnega mišljenja. Prav vse našteto pa spodbuja tudi učni načrt za družbo, kjer je v didaktičnih priporočilih navedeno, da morajo učenci spoznavati prostor in značilnosti, povezane z njim, neposredno. V našem magistrskem delu smo v teoretičnem delu predstavili predmet družba v 5. razredu, nato pa se osredotočili na opredelitev ekskurzije in medpredmetno povezovanje, ki je povezano z njo. Predstavili smo tudi zgodovinske, sociološke in naravno geografske vidike Pragerskega. V praktičnem delu smo pregledali, v kolikšni meri predlagajo učbeniki, delovni zvezki in priročniki za učitelje, izvedbo ekskurzij. Ugotovili smo, da je gradiv, ki predlagajo izvedbo ekskurzije, malo. Prav tako smo pripravili podrobno učno pripravo za izvedbo ekskurzije. Ekskurzijo po domačem kraju smo skupaj z 21 učenci 5. razreda izvedli in jo tudi evalvirali. V sklopu empiričnega dela smo analizirali pridobljene podatke iz kviza (pred in po izvedbi ekskurzije) in anketnega vprašalnika. Naš namen je bil raziskati, kako vključevanje ekskurzij po domačem kraju, pripomore k boljšemu poznavanju domačega kraja. Ugotovili smo, da so učenci dosegli boljše rezultate pri ponovnem reševanju kviza (po ekskurziji), kar pomeni, da je ekskurzija pripomogla k boljšemu poznavanju domačega kraja. Prav tako so učenci v anketnih vprašalnikih navedli, da so se tekom ekskurzije dobro počutili in se zabavali, ter da bi si želeli takšne oblike pouka izvajati pogosteje.
Ključne besede:Pragersko, ekskurzija, družba, 5. razred
Geografsko pokritje:Pragersko (Slovenija);
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[Š. Osrajnik]
Leto izida:2023
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XVI, 241 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-84355 Novo okno
UDK:37.091.2./3:3(043.2)
COBISS.SI-ID:167713283 Novo okno
Datum objave v DKUM:10.10.2023
Število ogledov:473
Število prenosov:179
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
OSRAJNIK, Špela, 2023, Ekskurzija po Pragerskem pri predmetu družba v 5. razredu : magistrsko delo [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : Š. Osrajnik. [Dostopano 23 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=84355
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:27.05.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Excursion around Pragersko for social studies in the 5th grade
Opis:Excursions are an important part of the learning process in primary school as it helps pupils to acquire practical knowledge and experiences that they would not get in the classroom. During the excursion, pupils can develop their skills, systematic observation, comparison, and how to connect facts more easily, which ultimately helps them develop logical and critical thinking. All of the above is also encouraged by the social studies curriculum, where didactic recommendations state that pupils need to get to know space and its characteristics associated with it directly. The theoretical part of this master's thesis presents social studies in the 5th grade and focuses on the definition of the excursion and the transversal connection related to it. It also describes historical, sociological, and natural aspects of Pragersko. The practical part analyses the extent to which textbooks, workbooks, and manuals for teachers suggest the implementation of excursions. We have found that there are few materials suggesting the implementation of excursions. We have also prepared a detailed lesson plan for one excursion. We carried out the excursion around our hometown together with 21 pupils of the 5th grade and also evaluated it. The empirical part analyses the data obtained from a quiz (before and after the excursion) and a questionnaire. Our purpose was to investigate how the inclusion of excursions around hometown contributes to a better knowledge of the hometown. We found that pupils achieved better results when solving the quiz again (after the excursion), which means that the excursion helped them get to know their hometown better. The pupils also stated in the survey questionnaires that they felt good and had fun during the excursion, and that they would like to have more of such lessons.
Ključne besede:Pragersko, excursion, social studies, 5th grade


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici