| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Značilnosti prehoda na univerzo in študija osebe z Aspergerjevim sindromom: študija primera : magistrsko delo
Avtorji:ID Gregurec, Tina (Avtor)
ID Usenik, Janja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Gregurec_Tina_2023.pdf (1,04 MB)
MD5: 6BCE8C4A0960ECD358C3ADB7C2A0DCB7
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V magistrskem delu obravnavamo šolanje osebe z Aspergerjevim sindromom. Osredotočili smo se na prehod iz srednje šole na univerzo ter prilagoditve med študijem. V teoretičnem delu najprej pojasnimo, kaj so motnje avtističnega spektra, med katere spada Aspergerjev sindrom. Podamo številne značilnosti za lažjo prepoznavo in sprejemanje teh motenj. Poudarek je na Aspergerjevem sindromu v odraščanju, saj je naša študija primera študent, ki bo kmalu prešel v svet odraslih. Teoretični del zaključimo s študenti na slovenskih univerzah in kako je za njih prilagojeno vso študijsko okolje ter se navežemo na navodila strokovnim delavcem na univerzah, ki jih v empiričnem delu dodatno obravnavamo. Osrednji del empiričnega dela predstavljajo rezultati, zbrani na podlagi intervjujev z obravnavanim fantom, njegovo mamo in pedopsihiatrinjo. Vsebina intervjujev je vezana predvsem na obdobje fantovega dosedanjega izobraževanja s poudarkom na prehodu iz srednje šole na fakulteto, ki za osebe z Aspergerjevim sindromom predstavlja še posebej težek prehod. Na podlagi analize obravnavanega primera povzamemo proces njegovega šolanja od osnovne šole do univerze ter podamo nekaj praktičnih usmeritev za strokovne delavce na področju vzgoje in izobraževanja, ki se pri svojem delu srečujejo z osebami z Aspergerjevim sindromom.
Ključne besede:motnje avtističnega spektra, Aspergerjev sindrom, študenti s posebnimi potrebami, prehod, univerza
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[T. Gregurec]
Leto izida:2023
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 80 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-84154 Novo okno
UDK:378.091.212.5:616.896(043.2)
COBISS.SI-ID:153521411 Novo okno
Datum objave v DKUM:26.05.2023
Število ogledov:480
Število prenosov:87
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
GREGUREC, Tina, 2023, Značilnosti prehoda na univerzo in študija osebe z Aspergerjevim sindromom: študija primera : magistrsko delo [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : T. Gregurec. [Dostopano 13 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=84154
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:20.04.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Characteristics of University Transition and the Study of a Person with Asperger sindrom: A Case Study
Opis:In the master's thesis, we discuss the education of a person with Asperger syndrome. We focused on transitioning from secondary school to university and adjustments during studies. In the theoretical part, we first explain what autism spectrum disorders are, including Asperger syndrome. We provide several characteristics for easier recognition and acceptance of these disorders. The focus is on Asperger syndrome in adulthood, as our case study is a student about to transition into adulthood. The theoretical part is concluded with students at Slovenian universities and their adjustments in the entire study environment; we also refer to the instructions given to professional staff at universities. These instructions are additionally discussed in the empirical part. The main part of the empirical part presents the results collected from interviews with the boy from our case study, his mother and a pedo-psychiatrist. The content of the interviews is mainly related to the period of the boy's previous education, emphasizing the transition from secondary school to university, which is a challenging transition for people with Asperger syndrome. Based on the analysis of the case study, we summarize his education process from elementary school to university and give some practical guidelines for professionals in the field of education who deal with people with Asperger syndrome at work.
Ključne besede:autism spectrum disorders, Asperger syndrome, students with special needs, transition, university


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici