| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Stališča učiteljev o poučevanju z bralno učno strategijo VŽN v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju
Avtorji:ID Ivartnik, Katja (Avtor)
ID Ropič Kop, Marija (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Ivartnik_Katja_2022.pdf (2,15 MB)
MD5: 46269FC2BB1A7D0C16989D9F97D6A882
PID: 20.500.12556/dkum/430dcc97-287b-4f2d-849d-2d5441789496
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V magistrskem delu smo preučili seznanjenost učiteljev prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja s poučevanjem z bralnimi učnimi strategijami, katere strategije so že uporabili pri poučevanju, pogostost vključevanja strategij v pouk slovenskega jezika in najpogosteje uporabljene dejavnosti pred, med in po branju. Zanimalo nas je predvsem mnenje učiteljev o uporabi strategije VŽN, s katerimi dejavnostmi jo vključujejo v pouk, pozitivni učinki in primernost njene uporabe. Osredotočili smo se na obstoj razlik med učitelji glede na razred, v katerem poučujejo. Rezultati raziskave so pokazali, da velika večina učiteljev vključuje bralne učne strategije v pouk vsaj trikrat mesečno. Pred branjem več kot tri četrtine učiteljev izvaja dejavnost »možganska nevihta«. Najpogostejša dejavnost med branjem je bila glasno branje posameznih učencev. Po branju pa se v večini poslužujejo ustnega odgovarjanja na učiteljeva vprašanja. Več kot polovica učiteljev je mnenja, da je uporaba strategij zelo pomembna. Najbolj soglašajo s trditvami, da je strategija VŽN primerna za delo s celotnim razredom ter da se zanjo odločimo, ko želimo boljšo zapomnitev učne snovi. Manjšina jih meni, da strategije VŽN ne moremo uporabiti v 1. razredu. Večina (vsaj 80 %) med pozitivne učinke uporabe strategije VŽN prišteva večjo zapomnitev informacij iz besedila, večjo zanimivost in aktivnost učencev, omogočanje spremljanja napredka v znanju, nudenje vpogleda v predznanje in nove informacije, dvig motiviranosti in ustvarjanje prijetnega vzdušja v razredu. Kot omejitev strategije VŽN pa ocenjujejo ne nudenje veliko možnosti pisanja in porabo veliko časa, truda in energije s strani učitelja.
Ključne besede:branje, bralna učna strategije VŽN, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje, stališča učiteljev
Kraj izida:Maribor
Založnik:[K. Ivartnik]
Leto izida:2022
PID:20.500.12556/DKUM-81358 Novo okno
UDK:37.091.33:028.1(043.2)
COBISS.SI-ID:103080451 Novo okno
Datum objave v DKUM:06.04.2022
Število ogledov:777
Število prenosov:65
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
IVARTNIK, Katja, 2022, Stališča učiteljev o poučevanju z bralno učno strategijo VŽN v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : K. Ivartnik. [Dostopano 15 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=81358
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:06.03.2022

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Teachers' views on teaching with the reading and learning kwl strategy in the first educational period
Opis:In the master's thesis we examined the familiarity of teachers of the first educational period with the teaching of reading learning strategies, which strategies they have already used in teaching, the frequency of the integration of strategies in Slovenian language teaching and the most frequently used activities before, during and after reading. We were particularly interested in teachers’ views on the use of the KWL strategy, the activities they use to integrate it into their lessons, its positive effects and the appropriateness of its use. We focused on the existence of differences between teachers depending on the class they teach. The results of the survey showed that most teachers integrate reading learning strategies into their lessons at least three times a month. Before reading, more than three-quarters of teachers engage in the “brainstorming” activity. The most frequent activity during the reading was individual pupils reading aloud. After the reading, however, they mostly use oral answers to the teacher's questions. More than half of teachers consider the use of strategies to be very important. Most agree with the claims that the KWL strategy is suitable for working with the whole class and that it should be used when we want to better memorize learning materials. A minority of them believe that the KWL strategy cannot be used in the 1st grade. Most (at least 80 %) of the positive effects of using the KWL strategy include more additional information from the text, more attractive and student-oriented activities, allowing monitoring of knowledge progress, providing insight into prior knowledge and new information, increasing motivation to create a pleasant classroom atmosphere. The limitations of the KWL strategy are seen as not offering many writing opportunities and consuming a lot of teacher’s time, effort and energy.
Ključne besede:reading, reading learning strategy KWL, 1st educational period, teachers' views


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici