| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Počutje romskih otrok v osnovni šoli in njihove zaznave odnosov z vrstniki in učitelji
Avtorji:ID Kovač, Laura (Avtor)
ID Pšunder, Mateja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Zurc, Joca (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Kovac_Laura_2021.pdf (1,41 MB)
MD5: 390EA8B40F82069010C434DDF019F127
PID: 20.500.12556/dkum/9f9a85d1-dec8-4bd3-b46a-97ae8de97332
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Namen magistrskega dela je raziskati, kako se romski učenci počutijo v slovenskih osnovnih šolah ter kako zaznavajo svoje odnose z vrstniki in učitelji, pri čemer posebno pozornost namenjamo tudi pojavu medvrstniškega nasilja v šoli. V teoretičnem delu magistrskega dela se najprej osredotočimo na Rome kot posebno etnično skupnost in romske otroke v šoli. Nato opisujemo šolo kot socialni prostor. Pozornost posvetimo počutju in socialnim odnosom v šoli, ki pomembno vplivajo na učno uspešnost otrok. Empirični del magistrskega dela temelji na kvalitativnem pristopu, podatki so pridobljeni s pomočjo delno strukturiranih intervjujev z romskimi učenci in starši, ki živijo v romskih naseljih v Prekmurju in na Dolenjskem. Izsledki raziskave kažejo, da na počutje romskih učencev, ki obiskujejo tretje vzgojno-izobraževalno obdobje osnovne šole, pomembno vplivajo njihovi odnosi z vrstniki in učitelji. Čeprav romski učenci ter starši večinoma pripovedujejo o dobrem počutju romskih učencev v šoli ter odnose z vrstniki in učitelji zaznavajo pozitivno, pa raziskava vseeno osvetli negativne odnose slovenskih vrstnikov ter učiteljev do romskih učencev v osnovni šoli. Romski učenci se v šoli soočajo z diskriminacijo na podlagi etnične pripadnosti s strani slovenskih vrstnikov in učiteljev, pogosto pa so tudi žrtve medvrstniškega nasilja, ki prav tako temelji na njihovi etnični pripadnosti.
Ključne besede:romski učenci, počutje v šoli, socialni odnosi v šoli, medvrstniško nasilje
Kraj izida:Maribor
Založnik:[L. Kovač]
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/DKUM-80332 Novo okno
UDK:373.3:376-054.57(497.4=214.58)(043.2)
COBISS.SI-ID:77702147 Novo okno
Datum objave v DKUM:28.09.2021
Število ogledov:1615
Število prenosov:546
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
KOVAČ, Laura, 2021, Počutje romskih otrok v osnovni šoli in njihove zaznave odnosov z vrstniki in učitelji [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : L. Kovač. [Dostopano 25 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=80332
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:07.09.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Well-Being of roma children in primary school and their perception of relationships with peers and teachers
Opis:This thesis' aim is to investigate, with a special focus on peer violence, how Roma pupils feel in Slovenian primary schools and how they perceive their relations with peers and teachers. The theoretical part focuses firstly on the Roma people as a special ethnic community and Roma pupils in school. Secondly, it describes school as a social space. Attention is paid to the well-being and social relations in school, which heavily influence children’s learning success. The empirical part is based on the qualitative approach, the information being gathered with the aid of partially structured interviews with Roma pupils and parents who live in Roma settlements in the Prekmurje and Dolenjska region. Results indicate that peer and teacher relations significantly impact the well-being of Roma pupils in the third cycle of primary education. Despite the fact that Roma pupils and their parents often talk about how Roma pupils feel well in school and how they perceive peer and teacher relations as positive, this research highlights Slovenian peers and teachers’ negative relations with respect to Roma pupils in primary school. In school, Slovenian peers and teachers discriminate against Roma pupils on the basis of their ethnicity. Furthermore, Roma pupils, due to their ethnicity, are often the victims of peer violence, too.
Ključne besede:Roma pupils, school well-being, social relations in school, peer violence


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici