| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Numerična analiza vpliva geometrije zgorevalne predkomore na karakteristike zgorevanja pri bencinskih motorjih : magistrsko delo
Avtorji:ID Bezenšek, Simon (Avtor)
ID Zadravec, Matej (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Lešnik, Luka (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Bezensek_Simon_2021.pdf (8,98 MB)
MD5: 81FF46FE6FC4C3AE170C45E4397E9727
PID: 20.500.12556/dkum/87d8cb5b-2c6e-45b3-8326-f4cff1798ce3
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Opis:Razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem je močno pogojen s predpisi, ki določajo zgornjo mejo dovoljenih emisij. Znižanje emisij CO2 se doseže z izboljšano termodinamično učinkovitostjo, znižanje emisij NOx pa z znižanjem temperature. Ta pogoja si pogosto nasprotujeta. Ena izmed obetavnih tehnologij, ki se je že uveljavila v Formuli 1, je zgorevalna predkomora, bodisi v aktivni ali pasivni obliki. Z doseganjem večje površine vžiga, se poveča hitrost zgorevanja in posledično se zmanjša specifična poraba goriva. Za optimalno delovanje motorja je potrebno poznati geometrijske vplive predkomore na proces zgorevanja. V tej nalogi je predstavljenih šest variant pasivne predkomore, za katere so bile izvedene numerične simulacije računalniške dinamike tekočin s programskim paketom AVL FIRE. Na podlagi rezultatov teh simulacij, se je ovrednotil proces zgorevanja in zasnovala nova varianta geometrije. Na koncu je podana ocena variant, prav tako pa je izpostavljena najboljša.
Ključne besede:Predkomora, motor z notranjim zgorevanjem, bencinski motor GDI, računalniška dinamika tekočin, zgorevanje, AVL FIRE
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[S. Bezenšek]
Leto izida:2021
Št. strani:XII, 109 f.
PID:20.500.12556/DKUM-79326 Novo okno
UDK:621.434.05(043.2)
COBISS.SI-ID:74610947 Novo okno
Datum objave v DKUM:21.07.2021
Število ogledov:979
Število prenosov:120
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FS
:
BEZENŠEK, Simon, 2021, Numerična analiza vpliva geometrije zgorevalne predkomore na karakteristike zgorevanja pri bencinskih motorjih : magistrsko delo [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : S. Bezenšek. [Dostopano 22 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=79326
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:14.06.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Numerical analysis of prechamber geometry influence on combustion characteristics of gasoline engines
Opis:The development of internal combustion engines is largely influenced by normatives, that set an upper limit for emissions. The reduction of CO2 emissions is achieved by increased thermodynamic efficiency, while the reduction of NOx emissions depends on the decrease of the temperature. These requirements are often conflicting. A promising technology, which has already been adapted in Formula 1, is the combustion prechamber, of either the passive or active type. By increasing the surface of mixture ignition, the rate of heat release is also increased, resulting in improved specific fuel consumption. For optimum operating conditions of the engine, a thorough understanding of geometry influence on the combustion process is required. Six variants of passive prechambers are analyzed in this thesis, for which computational fluid dynamics simulations have been carried out using the AVL FIRE software package. Based on the results of these simulation, the combustion process has been evaluated and new geometry designs have been proposed. At the end of this work is an assessment of the variants, also highlighting the best one.
Ključne besede:Prechamber, Internal Combustion Engine, GDI, Computational Fluid Dynamics CFD, Combustion, AVL FIRE


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici