| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Poslovni vpliv na pametno trgovanje
Avtorji:ID Bratkovič, Svarun (Avtor)
ID Sternad Zabukovšek, Simona (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Tominc, Polona (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Bratkovic_Svarun_2021.pdf (1,74 MB)
MD5: E0824431CDABAF8B5D6F5EA0FDC1A25C
PID: 20.500.12556/dkum/781b4c07-f949-4ff2-987e-f057198cc104
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Digitalizacija je ključen dejavnik gospodarskih in socialnih sprememb, ki ima vpliv tako na gospodarstvo in spreminjanje trga kot tudi na način življenja posameznikov. Koncept trgovanja, ki smo ga včasih poznali, se je z razvojem interneta drastično spremenil, saj nam je slednji omogočil, da lahko nakupe danes opravimo kar iz naslonjača. Podjetja so se na takšen način prodaje hitro odzvala, tako da danes skoraj ne najdemo več podjetja, ki ne bi prodaje svojih artiklov omogočal s pomočjo prodajnih platform. Korak naprej so nekatera podjetja naredila tudi v trgovskih centrih s postavitvijo samopostrežnih blagajn, kjer posameznik opravlja nalogo prodajalca, s tem pa prihrani čas, ki bi ga sicer potrošil v čakalni vrsti, prav tako pa mu samopostrežna blagajna nudi več zasebnosti. Amerika je glede uvajanja novih konceptov prodaje v svetu naredila največji korak. Podjetje Amazon je s pomočjo Just walk out tehnologije odprl prvo trgovino z živili, ki stranki ponuja sprehod po nakupih, vse od vstopa v prodajalno, izbire potrebnih izdelkov pa do izstopa iz prodajalne tako, da se ji v tem času ni treba ustaviti na blagajni. V nalogi bomo raziskali, kakšne so potrebne tehnologije, ki omogočajo takšen način trgovanja, spoznali nove koncepte trgovanja in podrobneje preverili, s kakšnimi koncepti se srečujemo v Sloveniji. Pri uveljavitvi novih tehnologij je priporočljivo, da se preveri tudi njihova uporabnost, enostavnost uporabe ter kakšni dejavniki vplivajo na njihovo uporabo. V povezavi med samopostrežnimi blagajnami in kupci se pojavljajo vprašanja njihove uporabnosti. Da se bodo kupci posluževali samopostrežnih blagajn, morajo biti izpolnjeni določeni pogoji, kupce je treba animirati in seznaniti z enostavnostjo njene uporabe ter prednostmi, ki jih prinaša uporaba samopostrežnih blagajn. Pri uporabi samopostrežnih blagajn je treba upoštevati posameznika kot kupca. Nekateri kažejo zainteresiranost in dovzetnost uporabe naprednejših tehnologij, drugi pa – bodisi zaradi strahu bodisi zaradi nezanimanja za napredno tehnologijo – interesa ne kažejo. Glavni cilj naloge je s pomočjo ankete in nadaljne statistične raziskave preveriti, kako posamezniki v Sloveniji sprejemajo samopostrežne blagajne v trgovskih centrih oz. natančneje, kakšen vplih imata strah pred IT ter inovativnost pred IT na njeno uporabo.
Ključne besede:trgovanje, pametno trgovanje, novi načini trgovanja, samopostrežne blagajne, sprejemanje tehnologije, TAM
Kraj izida:Maribor
Založnik:[S. Bratkovič]
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/DKUM-78798 Novo okno
UDK:004.738.5:339
COBISS.SI-ID:68576003 Novo okno
Datum objave v DKUM:29.06.2021
Število ogledov:954
Število prenosov:77
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
BRATKOVIČ, Svarun, 2021, Poslovni vpliv na pametno trgovanje [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : S. Bratkovič. [Dostopano 22 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=78798
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:03.03.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Business impact on smart trading
Opis:Digitalization is a key factor of economic and social changes that influences economy, market changes, as well as individual’s way of life. Trading concept as known in the past has drastically changed with the Internet development. The latter enabled us shopping from armchair. Companies have quickly reacted to such sale, and presently almost all companies enable sale of their products via sale platforms. Some companies in shopping centres made a step forward with self-checkout terminals where an individual performs the shop assistant’s tasks. At the same time, this individual saves time, which would otherwise spend waiting in a queue, and self-checkout terminal also offers more privacy. America made a leap regarding introduction of new sale concepts. Amazon opened the first foodstuff shop with the “Just walk out” technology that enables the customer to walk through the shop while selecting the required products and walk out without approaching the terminal. In the thesis, we will research the required technologies that enable such trading, meet new trading concepts, and check in detail what concepts are present in Slovenia. In new technologies enforcement, it is recommended to check their usefulness, simple usage and factors influencing their usage. In relation to self-checkout terminals and customers, questions on their usefulness arise. In order the self-checkout terminals to be used by the customers, conditions must be met, customers must be animated, and retailers should introduce them their simple use as well as advantage offered by the use of self-checkout terminals. In usage of self-checkout terminals, individual must be treated as an individual. Some of them are interested in and susceptible for use of advanced technologies, others are not interested and susceptible for usage of these technologies because of either of fear or lack of interest in new technologies. The main objective of the thesis is, based on a questionnaire and further statistical research, to check how individuals in Slovenia accept self-checkout terminals in shopping centres that is to say what is influence of fear of IT technology and innovativeness regarding the IT on use of self-checkout terminals.
Ključne besede:trading, smart trading, new ways of trading, self-checkout terminals, technology adoption, TAM


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici