| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Razumevanje frazemov v izbranih besedilih slovenske popularne glasbe v 5. in 9. razredu
Avtorji:ID Gorgiev, Aljaž (Avtor)
ID Kordigel Aberšek, Metka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Gorgiev_Aljaz_2020.pdf (1,47 MB)
MD5: 8A5AE5A4F663DB6DC3C5113114310838
PID: 20.500.12556/dkum/6c411ce8-9f68-48ac-b0d3-166102661e1e
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Frazeologija je veda, čigar osnovno sredstvo preučevanja je enota – frazem. Frazemi so stalne besedne zveze, njihov pomen pa ni razumljiv iz sestavnih besed frazema. V pesmih se največkrat pojavljajo ob metaforah, ki so glavna stilno-retorična figura literarnih besedil. Metafora pomeni uporabo besed ali besednih zvez v nasprotju z njenim dejanskim in najbolj logičnim pomenom. Po sodobni teoriji metafore pa se le ta pojmuje kot miselni proces, kako oseba konceptualizira eno pojmovno področje v drugega. Otroci se v svojem govornem razvoju pričnejo zavedati prenesenega pomena nekje v šestem letu starosti. Z leti v svojo komunikacijo vpletajo vedno več simbolike in simbolne igre. Na otrokov govorni razvoj vpliva več dejavnikov in ta poteka v številnih fazah. Namen raziskave je ugotoviti, ali spol in starost učencev vplivata na razumevanje frazemov, ki se pojavljajo v besedilih slovenske popularne glasbe. V raziskavo je bilo vključenih štirideset učencev iz 5. in 9. razreda. Raziskavo smo opravili s pomočjo polstrukturiranega intervjuja. Analiza rezultatov je pokazala, da spol pomembno vpliva na razumevanje frazemov, saj deklice v večini bolje razumejo frazeme kot dečki. Tudi starost učenca se je izkazala kot pomemben dejavnik, ki vpliva na razumevanje frazema, saj so starejši učenci frazem razumeli bolje kot mlajši.
Ključne besede:frazeologija, frazem, metafora, govorni razvoj, popularna glasba
Kraj izida:Maribor
Založnik:[A. Gorgiev]
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/DKUM-78150 Novo okno
UDK:811.163.6\'373.7:373.3:78.011.26(043.2)
COBISS.SI-ID:41881603 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:TZCU7ZLD
Datum objave v DKUM:16.12.2020
Število ogledov:983
Število prenosov:185
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:05.11.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:How well pupils of 5th and 9th grades understand idioms in texts of slovene popular music
Opis:Idiomatics is a field the basic unit of which is an idiom. Idioms are a type of set phrases and their meaning is not deductible from their constituents. Metaphors are the main stylistical and rhetorical figure of literary texts. Metaphor means the use of words or phrases that are in contrast with their actual and the most logical meaning. According to the modern theorisation of metaphors, they are perceived as a cognitive process. Throughout their speech development, children start to recognise figures of speech when they are aged six. As they grow older, they include more and more of symbolism in their communication. The aim of the research is to determine whether gender and age of pupils have an impact on how well they understand idioms, present in the texts of Slovene popular music. The research, which included 40 pupils from the 5th and 9th grades, was conducted by carrying out a semi-structured interview. The result analysis showed that gender is an important factor when it comes to understanding idioms, as girls mostly understand idioms better than boys. Age turned out to be a significant factor as well, as older pupils understand idioms better than younger pupils.
Ključne besede:idiomatics, idiom, metaphor, speech development, popular music


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici