| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Medvrstniško nasilje v osnovnih šolah : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Avtorji:ID Necin, Anja (Avtor)
ID Bučar-Ručman, Aleš (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Necin_Anja_2020.pdf (655,63 KB)
MD5: AF8ED76338A74A8BD682447811512B13
PID: 20.500.12556/dkum/c81659b4-bbac-45ca-bbb3-ca47795ee487
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FVV - Fakulteta za varnostne vede
Opis:Od nekdaj je bilo v šolskem okolju prisotno medvrstniško nasilje, vendar je v današnjih časih vse bolj in bolj razširjeno ter se pojavlja v različnih oblikah in s tem postaja vse večja in kompleksnejša težava. Družba se spreminja in s tem tudi okolje, v katerem otroci odraščajo. Otroci so vse bolj pod pritiskom iz vseh strani, saj si želijo biti sprejeti med vrstniki, ampak na žalost se v vsaki generaciji pojavljajo žrtve medvrstniškega nasilja. S spremembo družbe in tehnologije se tako trpinčenje širi in postaja vse bolj potuhnjeno ter zahrbtno. Posledično starši in učitelji težje sami prepoznajo in odreagirajo pravočasno. Žrtve v redkih primerih poročajo o nasilju, ki se izvaja nad njimi, kar posledično opogumi nasilneže, da nadaljujejo z izvajanjem le-tega v različnih oblikah in dimenzijah. Diplomsko delo temelji na predstavi medvrstniškega nasilja, prepoznavi pojavnih oblik (fizično, psihično, spletno itd.), vlog posameznikov (žrtev, nasilnež, opazovalec), posledic za udeležence ter vlog zaposlenih v izobraževalnih ustanovah in okolici pri preprečevanju nasilja. V teoretičnem delu sem podrobno opisala, s katerimi pojavnimi oblikami vrstniškega nasilja se srečujemo v osnovnih šolah ter kako jih lažje prepoznati. Poleg klasičnih oblik sem dodala še posebne, kot so spolno, spletno, rasno, homofobno in nasilje nad učenci s posebnimi potrebami. Tem vrstam nasilja je namreč potrebno posvetiti enako pozornost kot ostalim, ki se večinoma dogajajo nam »pred očmi«. Sledi razčlenitev na vloge posameznih učencev ter kako vpliva njihova vloga na njihov nadaljnji razvoj in udejanjanje v šolskih aktivnostih. Zdi se mi pomembno, da učitelji in starši prepoznajo znake ob spremembi otrokovega vedenja, saj tako lahko že preventivno reagirajo in preprečijo morebitne nadaljnje posledice. Kot zadnji del teorije predstavim, kolikšno in kakšno vlogo imajo zaposleni v izobraževalnem sistemu, starši, mediji ter okolica na vedenje učencev in njihovo odzivanje ob pojavu nasilja. Poudarila sem pomen šole in vseh zaposlenih v šolskem sistemu, saj otroci večji del dneva preživijo v okolju, ki mora biti za njih prijazno. V raziskovalnem delu sem uporabila osem novejših raziskav (od leta 2010 do 2019). Njihov namen je, da na dejanskih odgovorih prikažem, kako velik problem sodobne družbe je medvrstniško nasilje in da je potrebno posvečati več pozornosti preventivi in krepitvi dobrih odnosov med neločljivo povezavo zaposlenih v šoli, staršev in učencev.
Ključne besede:diplomske naloge, medvrstniško nasilje, šola, žrtev nasilja, nasilnež, opazovalec
Kraj izida:Ljubljana
Kraj izvedbe:Ljubljana
Založnik:[A. Necin]
Leto izida:2020
Leto izvedbe:2020
Št. strani:VIII, 71 str.
PID:20.500.12556/DKUM-77703 Novo okno
UDK:343.62(043.2)
COBISS.SI-ID:30196995 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:6GEWLWVS
Datum objave v DKUM:29.09.2020
Število ogledov:1392
Število prenosov:224
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FVV
:
NECIN, Anja, 2020, Medvrstniško nasilje v osnovnih šolah : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo [na spletu]. Diplomsko delo. Ljubljana : A. Necin. [Dostopano 19 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=77703
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Bullying in primary schools
Opis:Peer violence has always been present in the school environment. Nowadays, however, it is more and more widespread and appears in different forms, thus becoming a bigger and more complex problem. Society is changing and so is the environment in which children grow up. Children are increasingly under pressure from all sides as they want to be accepted among peers. Unfortunately, victims of peer violence appear in every generation. With the change in society and technology, such torture is spreading and becoming more and more secretive and insidious. As a result, parents and teachers find it more difficult to identify and react on time. Victims rarely report violence against them, which in turn encourages perpetrators to continue to commit it in various forms and dimensions. The thesis is based on the presentation of peer violence, identification of manifestations (physical, mental, cyber, etc.), the roles of individuals (victim, bully, and observer), the consequences for participants, and the roles of employees in educational institutions and the environment in preventing violence. In the theoretical part, I described in detail which manifestations of peer violence we encounter in primary schools and how to identify them easily. In addition to the classic forms, I added special ones such as sexual, cyber, racial, homophobic, and violence against students with special needs. Namely, these types of violence need to be paid the same attention as the others, which mostly happen in front of us. The following is a breakdown of the roles of individual students and how their role affects their further development and implementation in school activities. I think it is important for teachers and parents to recognize the signs when a child's behavior changes because this way they can already react preventively and prevent further possible consequences. As the last part of the theory, I present the role and role of employees in the education system, parents, the media, and the environment in the behavior of students and their response to violence. I emphasized the importance of the school and all employees in the school system, as children spend most of the day in an environment that must be friendly to them. In my research work, I used eight recent pieces of research (from 2010 to 2019). Their purpose is to show, not actual answers, that peer violence is a major problem of modern society and that more attention needs to be paid to prevention and good relations between the inseparable link between school staff, parents, and students.
Ključne besede:bullying, school, victim of violence, bully, observers of violence


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici