Naslov: | Aktualnost izbirnih predmetov s področja kemije pri slovenskih osnovnošolcih |
---|
Avtorji: | ID Čakš, Daša (Avtor) ID Golob, Nikolaja (Mentor) Več o mentorju... |
Datoteke: | MAG_Caks_Dasa_2020.pdf (1,03 MB) MD5: 0C4C3D64674BD661427B8F484C9B3674 PID: 20.500.12556/dkum/3d26db87-85d8-4052-a675-67ada6c2c571
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
|
---|
Opis: | Znanje s področja kemije je dandanes zelo pomembno. Kemijsko znanje se prepleta v vedah, ki so pomembne za razvoj sveta, npr. medicina, farmacija, kmetijstvo. Znanja, ki jih pridobimo, so uporabna tudi v vsakdanjem življenju.
V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, kateri obvezni izbirni predmeti so pri učencih med popularnejšimi in kateri so razlogi, na podlagi katerih se učenci odločijo, kateri izbirni predmet bodo obiskovali. Zanimalo nas je, kakšen del nabora predstavljajo naravoslovno-tehniški predmeti. Ugotoviti smo želeli, katere teme bi učence pritegnile, da bi se v večji meri odločili za izbirne predmete s področja kemije in naravoslovja. Do želenih odgovorov smo prišli tako, da smo pridobili podatke s strani Ministrstva za šolstvo, znanost in šport ter s pomočjo dveh vprašalnikov, ki smo ju sestavili na spletni strani 1ka (www.1ka.si). Enega smo posredovali učencem 8. in 9. razredov, drugega pa učiteljem. Pridobili smo odgovore 230 učencev, od tega je bilo 87 (37,8 %) fantov in 143 (62,2 %) deklet, in odgovore 30 učiteljev, ki poučujejo izbirne predmete s področja kemije. Glede na dobljene podatke smo ugotovili, da šole ponudijo več izbirnih predmetov iz družboslovno-humanističnega sklopa, učenci pa se raje odločajo za predmete naravoslovno-tehniškega sklopa. Glavna razloga, da se učenci odločijo za določen izbirni predmet, sta, da jih zanima tematika in da jim bo to koristilo za nadaljnje izobraževanje. Pri izbirnih predmetih s področja kemije bi si tako učenci kot tudi učitelji želeli več zanimivih eksperimentov in uporabnih vsebin.
Kljub temu da so s področja kemije ponujeni trije izbirni predmeti, izbirni predmet poskusi v kemiji pa je dokaj priljubljen, bi si učenci želeli več zanimivih eksperimentov, želeli pa bi se tudi naučiti, kako izdelati izdelke, ki jih lahko uporabljamo doma. |
---|
Ključne besede: | obvezni izbirni predmeti, aktualnost, kemija |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [D. Čakš] |
---|
Leto izida: | 2020 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-76878 |
---|
UDK: | 373.3:54(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 24871939 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:MUW6SXB7 |
---|
Datum objave v DKUM: | 11.08.2020 |
---|
Število ogledov: | 1108 |
---|
Število prenosov: | 100 |
---|
Metapodatki: | |
---|
Področja: | FNM
|
---|
:
|
ČAKŠ, Daša, 2020, Aktualnost izbirnih predmetov s področja kemije pri slovenskih osnovnošolcih [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : D. Čakš. [Dostopano 21 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=76878
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |