| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Pojavnost verbalnega in neverbalnega nasilja med poukom na razredni stopnji osnovne šole
Avtorji:ID Mlakar, Anja (Avtor)
ID Usenik, Janja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Mlakar_Anja_2020.pdf (822,14 KB)
MD5: 53D750A53504899479BC5EE6385FE75C
PID: 20.500.12556/dkum/6c08b2d9-33d2-449c-8609-88dff0e9b8a2
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V teoretičnem delu magistrske naloge so predstavljene splošne značilnosti medvrstniškega nasilja. Predstavljene so različne vrste medvrstniškega nasilja in njihovi udeleženci. Prav tako je predstavljena vloga šole, zaposlenih in učiteljev. Na koncu teoretičnega dela sta opisani opazovalna metoda in intervju, ki smo ju vključili pri empiričnem delu. V empiričnem delu sta najprej predstavljeni analizi ček liste in polstrukturiranega intervjuja. V nadaljevanju je predstavljena raziskava o pojavnosti verbalnega in neverbalnega nasilja, ki je bila izvedena v šolskem letu 2019/20. Zanimalo nas je, v kolikšni meri in pri katerem predmetu se neverbalno in verbalno nasilje pojavlja najpogosteje in najmanj pogostov določenem razredu in koliko različnih oblik nasilja se pojavi. Zanimalo nas je tudi, kako so oblika učne ure, zaporedje, čas učne ure in dan tedenskega opazovanja povezani s pojavnostjo neverbalnega in verbalnega nasilja pri pouku.To bomo primerjali z zaznavami učitelja, kdo je po njihovem mnenju običajno povzročitelj in žrtev nasilja ter kako se razlikujejo naša opažanja z zaznavanji učiteljev. Zanima nas, kateri so po učiteljevi oceni tisti dejavniki, ki pripomorejo k nastanku nasilja v šoli in kateri ga pomagajo preprečevati nasilje v šoli, ter ali učitelj pri pouku opazi neverbalno in verbalno vrstniško nasilje in kako v danem trenutku reagira. Rezultati analize opazovanja s ček listami so pokazali, da se neverbalno in verbalno nasilje pojavljata vsak dan, najpogosteje pri predmetu Glasbena umetnost, v obliki vedenja, nesramnih gest in vzdevkov. Omenjena opažanja se niso ujemala z rezultati intervjujev učiteljev o njihovih zaznavah pojavljanja nasilja med poukom. Največ nasilja se pojavlja pri frontalni obliki in na koncu učne ure, kar se le delno ujema z rezultati analize intervjujev. Najpogostejši izvajalci in žrtve nasilja so fantje. Rezultati analize intervjuja so pokazali, da so učitelji različnih mnenj glede dejavnikov, ki preprečujejo ali vzpodbujajo nasilje. Učitelji menijo, da v večini primerov opazijo nasilje med poukom, kadar se le-to zgodi.
Ključne besede:medvrstniško nasilje, verbalno nasilje, neverbalno nasilje, ček lista, polstrukturirani intervju
Kraj izida:Maribor
Založnik:[A. Mlakar]
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/DKUM-76539 Novo okno
UDK:364.63-057.874:373.3(043.2)
COBISS.SI-ID:22843139 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:WCAXJNDW
Datum objave v DKUM:28.07.2020
Število ogledov:1178
Število prenosov:344
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
MLAKAR, Anja, 2020, Pojavnost verbalnega in neverbalnega nasilja med poukom na razredni stopnji osnovne šole [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : A. Mlakar. [Dostopano 14 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=76539
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:06.06.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The occurence of verbal and non-verbal violence during the primary school lesson
Opis:In the theoretical part of the master's thesis, the general characteristics of peer violence are presented. Different types of peer violence and their participants are presented. The role of the school, staff and teachers is also presented. At the end of the theoretical part, the observation method and the interview are described, which we included in the empirical work. The empirical part first presents an analysis of a checklist and a semi-structured interview. The following is a survey on the incidence of verbal and nonverbal violence, which was conducted in the 2019/20 school year. We were interested in how much and in which subject nonverbal and verbal violence occurs most often and least in a particular class; how many different forms occur, how the form of the lesson, the sequence, the time of the lesson and the day of the weekly observation are related to the occurrence of non-verbal and verbal violence in the classroom and compare it with the teacher's perceptions; who are usually the perpetrators and victims and to compare observations with teachers' perceptions; which, in the teacher's opinion, are the factors that contribute to the occurrence of violence at school and which help to prevent violence at school, and whether the teacher notices non-verbal and verbal peer violence in class and how he reacts at a given moment. The results of the analysis of observation with checklists showed that non-verbal and verbal violence occurs every day, most often in the subject Music Art in the form of behavior such as rude gestures and giving nicknames. The mentioned observations did not match the results of the teachers' interviews about their perceptions of the occurrence of violence during the lesson. Most violence occurs in the frontal form of the lesson and at the end of the lesson, which only partially coincides with the results of the interview analysis. The most common perpetrators and victims of violence are boys. The results of the analysis of the interview showed that teachers have different opinions about the factors that prevent or encourage violence. Teachers believe that in most cases, they notice violence during lesson when it happens.
Ključne besede:peer violence, verbal violence, nonverbal violence, checklist, semi-structured interview


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici