| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Branje kot kulturna vrednota
Avtorji:ID Fideršek, Anja (Avtor)
ID Haramija, Dragica (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Fidersek_Anja_2020.pdf (1,08 MB)
MD5: 6C6AEC8F86150B20E22BEFA8029B79F5
PID: 20.500.12556/dkum/0c424092-d2fe-4465-a19e-29b90dae2a20
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Magistrsko delo prikazuje, kako pomembna je dobro razvita bralna pismenost, ne le za vsakega posameznika, temveč tudi za razvoj celotne družbe. Na začetku so pojasnjeni temeljni pojmi o branju in bralni kulturi, ki so v magistrskem delu uporabljeni. V jedrnem delu je predstavljen posameznikov razvoj bralne pismenosti. Teoretično je prikazano, kako poteka razvoj bralne pismenosti skozi različna starostna obdobja, kje, kako in na kakšen način se branje razvija v nekem obdobju ter katera znanja posameznik pridobi. Zaradi prepričanja, da je za branje v prostem času pomembna visoka stopnja motiviranosti, je v delu prikazano, kdo vse lahko motivira učence ter na kakšen način. V magistrskem delu je branje interpretirano kot kulturna vrednota, zato je osredotočeno tudi na bralno pismenost celotne družbe. Pojasnjeno je, kakšen vpliv ima družba, ki ji posameznik pripada, na razvoj njegove bralne pismenosti ter kako posameznik s svojim odnosom do branja vpliva na bralno kulturo celotne družbe. Podrobneje je predstavljena bralna pismenost v Sloveniji. Cilj je prikazati odgovornost vsakega učitelja za razvoj bralne pismenosti učencev, zato je v raziskovalnem delu magistrskega dela za vsak učni predmet predstavljena primerna literatura, s katero bi učitelj vplival na branje učencev, pri čemer so za raziskovalni vzorec izbrani učni predmeti 3. vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole.
Ključne besede:branje, bralna pismenost, družinska pismenost, bralna motivacija
Kraj izida:Maribor
Založnik:[A. Fideršek]
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/DKUM-76369 Novo okno
UDK:028.5:82-93:373.3.046-021.66(043.2)
COBISS.SI-ID:22586371 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:WN9KRGAT
Datum objave v DKUM:23.07.2020
Število ogledov:1923
Število prenosov:258
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
FIDERŠEK, Anja, 2020, Branje kot kulturna vrednota [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : A. Fideršek. [Dostopano 17 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=76369
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:15.05.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Reading as a cultural value
Opis:The following master's thesis shows the importance of well-developed reading literacy, not only for each individual, but also for the development of the whole society. In the beginning, the basic concepts of reading and reading culture used in the master's thesis are explained. In the core part, the focus is on the individual's development of reading literacy. It is theoretically shown how the development of reading literacy proceeds through different ages, where, how, in what way reading develops over a period, and what knowledge an individual acquires. Due to the belief that high levels of motivation are important for reading in our spare time, it is shown who can motivate students and how. In the master's thesis, reading is interpreted as a cultural value, which is why the focus is on reading literacy of the whole society. We were interested in the impact of the society, to which an individual belongs, has on the development of his or her literacy and how his or her attitude towards reading influences the reading culture of the whole society. We were precisely interested in reading literacy in Slovenia. The goal is to show the responsibility of each teacher for the development of students' reading literacy. Therefore, in the research part of the master’s thesis, we searched for appropriate literature for each school subject, with which a teacher would influence the reading of students. School subjects from the 3rd period of elementary school education were chosen.
Ključne besede:reading, reading literacy, family literacy, reading motivation


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici