Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
Model inovativnega pristopa k izobraževanju na področju kibernetskih operacij
Avtorji:
ID
Ivanc, Blaž
(Avtor)
ID
Šprajc, Polona
(Mentor)
Več o mentorju...
ID
Podbregar, Iztok
(Komentor)
Datoteke:
DOK_Ivanc_Blaz_2020.pdf
(2,12 MB)
MD5: 2644D73001B0C740B2034A638C1D49D5
PID:
20.500.12556/dkum/10a245b3-19bc-4330-9428-87656ddc7cbc
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Doktorsko delo/naloga
Tipologija:
2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
Opis:
Področje kibernetskih operacij in s tem razvoj ter upravljanje tako obrambnih kot ofenzivnih aktivnosti v kibernetskem prostoru zahtevajo nabor dobro izšolanega kadra. Poleg temeljnih znanj, ki omogočajo razumevanje dogajanja, so potrebne številne poglobljene praktične izkušnje. Na področju kibernetskih operacij je pomembno, da se vanj vključujejo strokovnjaki iz različnih strok, ki se usmerijo v različne specializacije znotraj kibernetskih operacij. V tej doktorski nalogi predstavljen model inovativnega pristopa k izobraževanju na področju kibernetskih operacij omogoča hitrejši razvoj zmogljivosti z obravnavanega področja. Predvsem omogoča, da slušatelji pridobijo bolj poglobljena in oprijemljiva znanja s področja kibernetske varnosti, ki se kot samostojna izobraževalna smer z različnimi predmetniki intenzivno pojavlja v ponudbi študijskih programov visokošolskih ustanov po svetu. Model inovativnega pristopa k izobraževanju na področju kibernetskih operacij bo omogočal delo, primerno skupini slušateljev z različnimi predznanji in iz različnih strok, ter bo dovolj enostaven za uporabo, hkrati pa bo pokril temeljne potrebe razumevanja kibernetskih operacij. Predstavljen model je namenjen za integracijo tako v procesih formalnega visokošolskega izobraževanja kot tudi v okviru vseživljenjskega izobraževanja ter še posebej v okviru internih usposabljanj v državnih varnostnih organizacijah. Model inovativnega pristopa k izobraževanju na področju kibernetskih operacij sestavljajo trije gradniki: modeliranje kibernetskih operacij, informacijska podpora kibernetskim operacijam in delovni proces. Gradnik modeliranja kibernetskih operacij temelji na konceptu modeliranja napadov. Ključni namen gradnika informacijske podpore kibernetskim operacijam je opremiti slušatelje z znanji za obvladovanje in produciranje strateških, operativnih, taktičnih in tehničnih obveščevalnih informacij o grožnjah ter pristopih za njihovo deljenje z drugimi deležniki. Delovni proces kot tretji gradnik v modelu se nanaša na usmerjanje skupine slušateljev pri delu s predstavitvijo kibernetske operacije, vključno z zbiranjem in vrednotenjem podatkov ter z ustreznim dokumentiranjem dela. Ker je model inovativnega pristopa k izobraževanju na področju kibernetskih operacij namenjen za uporabo v različnih procesih izobraževanja in okoljih, kot so mednarodne vaje kibernetske varnosti, je evalvacija predlaganega modela potekala z izvedbo delovnega srečanja s študenti, izvedbo študijske delavnice z varnostnimi strokovnjaki ter s strukturiranimi intervjuji.
Ključne besede:
Kibernetske operacije
,
Kibernetska obramba
,
Kibernetska odpornost
,
Obveščevalna informacija
,
Izobraževanje
,
Razvoj zmogljivosti
Kraj izida:
Maribor
Leto izida:
2020
PID:
20.500.12556/DKUM-75944
COBISS.SI-ID:
41198339
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:UVHIZS6P
Datum objave v DKUM:
07.12.2020
Število ogledov:
1196
Število prenosov:
116
Metapodatki:
Področja:
FOV
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
IVANC, Blaž, 2020,
Model inovativnega pristopa k izobraževanju na področju kibernetskih operacij
[na spletu]. Doktorska disertacija. Maribor. [Dostopano 23 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=75944
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Učiteljeva vloga pri razvijanju spretnosti poslušanja
Vloga učitelja pri oblikovanju otrokove samopodobe
O vlogi slovenščine kot jeziku znanosti
Okrajšave v angleškem jeziku: primerjava okrajšanih besed in njihovih neokrajšanih oblik
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Vloga učitelja pri motivaciji za učenje bioloških vsebin
Vpliv medijev na razvoj jezikovnih spretnosti v angleškem jeziku
Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s pomočjo oddaje Male sive celice
Vloga učitelja pri spodbujanju dobrih medosebnih odnosov učencev
Razvijanje sporazumevalne zmožnosti pri poučevanju angleščine in ruščine za gluhe in naglušne učence
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Licence
Licenca:
CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:
Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:
16.03.2020
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
A model of an innovative approach to education in the field of cyber operations
Opis:
The field of cyber operations and, alongside it, the development and management of defence and offence activities in cyberspace require a set of highly trained personnel. In addition to the knowledge base, which enables a proper understanding of the developments, in-depth practical experience is fundamental. It is important that the field of cyber operations includes experts from various disciplines who have adopted different specializations within it. In this doctoral thesis, the model of an innovative approach to education in the field of cyber operations is presented. It is a model which enables faster development of capabilities in the field considered. Above all, it enables students to gain a more in-depth and tangible knowledge of cyber security, which is an independent educational program with diversified curricula, commonly appearing among study programs offered by higher education institutions all around the world. The model of an innovative approach to education in the field of cyber operations will provide work suitable for a body of students from diverse backgrounds and disciplines, and will be easy enough to apply, while also covering the basic needs for understanding cyber operations. The model presented is aimed to be integrated in the processes of formal higher education and in the framework of lifelong learning, as well as in the framework of internal training conducted by national security organizations. The model of an innovative approach to education in the field of cyber operations consists of three building blocks: cyber operations modelling, cyber operations information support and work process. Cyber operations modelling building block is based on the concept of attack modelling. The key purpose of the cyber operations information support building block is to equip students with the skills to manage and produce strategic, operational, tactical and technical intelligence information on threats and acquaint them with approaches to sharing the information with other stakeholders. As the third building block of the model, the work process refers to the process of directing a body of students working on presenting cyber operation, including collecting and evaluating data, and properly documenting the work. The model of an innovative approach to education in the field of cyber operations is intended to be used in various education processes and environments, such as international exercises on cyber security, which is why the evaluation of the proposed model has been carried out by conducting a working meeting with students, by conducting a study workshop with security experts and by means of structured interviews.
Ključne besede:
Cyber operations
,
Cyber defence
,
Cyber resilience
,
Intelligence
,
Education
,
Capacity development
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj