| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Stališča vzgojiteljev in staršev o oglaševanju za otroke v predšolskem obdobju
Avtorji:ID Jerčič, Maja (Avtor)
ID Licardo, Marta (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Jercic_Maja_2020.pdf (1,43 MB)
MD5: DEDF1C563336BE462E0398CF1F2C1B67
PID: 20.500.12556/dkum/f2c4cc5b-8d03-435d-8456-fa3cef76bfc6
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V magistrski nalogi smo predstavili pomen potrošništva s poudarkom na potrošništvu družin in predšolskih otrok. Ugotovili smo, da je ključno orodje za spodbujanje potrošništva oglaševanje, zato je pomembno, da so otroci in starši medijsko in potrošniško pismeni. Pomembno je predvsem, da znajo vrednotiti, analizirati, kritično ocenjevati medije, razumeti njihov namen in oglaševalske taktike. V teoretičnem delu smo bolj podrobno raziskali teme, kot so vrste oglaševanja, psihološki kriteriji oglasov, značilnosti in učinkovitost oglaševanja za otroke ter pasti oglaševanja. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo stališč staršev in vzgojiteljev o oglaševanju, ki je namenjeno otrokom. Raziskava je potekala na vzorcu staršev in strokovnih delavcev v predšolski vzgoji (N = 272). Namen raziskave je bil analizirati stališča staršev in vzgojiteljev o oglaševanju v predšolskem obdobju. V vprašalnik smo vključili tri sklope: sklop stališč, vezanih na etičnost oglaševanja, sklop stališč o oglaševanju in vplivu na družino ter sklop stališč o učinkovitosti oglaševanja na otroke. Rezultati so pokazali, da strokovni delavci sicer izražajo nekoliko bolj kritična stališča do vsebin vseh treh sklopov, vendar statistično pomembnih razlik med njimi in starši ni, kar nakazuje, da bi morali strokovni delavci, zaposleni na področju predšolske vzgoje, okrepiti svoje strokovno znanje o medijski in potrošniški pismenosti.
Ključne besede:oglaševanje, potrošništvo, stališča, medijska in potrošniška pismenost
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Jerčič]
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/DKUM-75663 Novo okno
UDK:373.2:659.1(043.2)
COBISS.SI-ID:25130504 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:QZ2JQEMC
Datum objave v DKUM:20.02.2020
Število ogledov:1435
Število prenosov:276
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
JERČIČ, Maja, 2020, Stališča vzgojiteljev in staršev o oglaševanju za otroke v predšolskem obdobju [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : M. Jerčič. [Dostopano 15 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=75663
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:10.01.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Attitudes of educators and parents towards advertising for children in preschool period
Opis:In the masters’ dissertation we presented the meaning of consumerism with the emphasis on consumerism of families with pre-school children. We concluded that that a key tool to encourage consumerism is advertising and therefore it is important that both the parents and the children are literate in media and consumerism. It is crucial that they have the ability to value, analyse and critically observe the media, understand their meaning and advertising tactics. In the theoretical part we focused on exploring themes such as types of advertising, psychological criteria of advertisements, the characteristics and effectiveness of advertising for children and the catches of advertising. In the empirical part of the paper we conducted a research of beliefs of parents and pre-school caregivers on advertising in the pre-school period of development. The research was executed based on a pattern of parents and pre-school educators (N = 272). The purpose of the research was to analyse the beliefs of both parties on advertising to children in early childhood. The questionnaire measures three dimensions: beliefs on advertising from an ethical perspective, beliefs on advertising and the influence on the family, beliefs on the effectiveness of advertising for children. The results revealed that the educators have a slightly more critical attitude in all measured sections but there are no statistically significant differences between the two groups. This shows that there should be an emphasis on improving the professional awareness on media and consumerism literacy with educators in the pre-school field.
Ključne besede:advertising, consumerism, viewpoints, media and consumerism literacy


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici