| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Poklicna izgorelost muzejskih pedagogov
Avtorji:ID Stakne, Lucija (Avtor)
ID Herzog, Jerneja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Bračun Sova, Rajka (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Stakne_Lucija_2020.pdf (2,36 MB)
MD5: 433BD9E4ED24DEE590F342DA1DC81D7F
PID: 20.500.12556/dkum/1f976f1d-436d-477c-8347-ff807f7bba7e
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Muzejska pedagogika že nekaj časa prevzema pomembno vlogo, saj predstavlja vez med občinstvom in muzeji ter galerijami. V zadnjih desetletjih smo bili priča korenitim spremembam, ki so vplivale na muzejsko pedagogiko. Slednje nas je spodbudilo k raziskovanju profila muzejskih oziroma galerijskih delavcev, ki se ukvarjajo z izobraževanjem. Osrednji problem v magistrskem delu je poklicna izgorelost muzejskih pedagogov zaradi vedno večje delovne obremenitve. V teoretičnih izhodiščih najprej predstavimo muzejsko pedagogiko, pri čemer se posebej posvetimo Sekciji za izobraževanje in komuniciranje, saj je pomembno vplivala na izoblikovanje poklica muzejskega pedagoga pri nas. Nadalje pozornost namenjamo njegovi vlogi in nalogam. Delo muzejskega pedagoga je namreč izrazito interdisciplinarno, spremlja pa ga množica delovnih zadolžitev. Posledično se ti spopadajo z vprašanjem vloge, podcenjevanjem in preobremenjenostjo pri delu, ki lahko preseže osebne prilagoditvene vire in privede do poklicnega stresa. Kot posledica dolgotrajnega kroničnega stresa se pojavi poklicna izgorelost, ki vpliva na zadovoljstvo posameznika pri delu. Metodološko smo k raziskovanju pristopili s kombinacijo kvantitativnega in kvalitativnega raziskovanja. Ugotavljamo, da se anketirani muzejski pedagogi čutijo izgorele. V povezavi z zadovoljstvom z delom smo preverjali osebna pojmovanja muzejskih pedagogov. Večina muzejskih pedagogov izraža pozitivno držo in navdušenje v povezavi z delom kljub izzivom, s katerimi se soočajo.
Ključne besede:muzejska pedagogika, vloga muzejskega pedagoga, stres, poklicna izgorelost, zadovoljstvo z delom, preobremenjenost
Kraj izida:Maribor
Založnik:[L. Stakne]
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/DKUM-75631 Novo okno
UDK:37.01:069:159.944(043.2)
COBISS.SI-ID:23864835 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:RI7CUULX
Datum objave v DKUM:30.07.2020
Število ogledov:1271
Število prenosov:148
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
STAKNE, Lucija, 2020, Poklicna izgorelost muzejskih pedagogov [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : L. Stakne. [Dostopano 21 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=75631
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:22.12.2019

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Professional Burnout of Museum Educators
Opis:Museum education has been playing an important role for some time now, as it represents a link between the audience and museums, and galleries. In recent decades, we have witnessed radical changes that have affected museum education. The latter encouraged us to research the profile of museum or gallery workers involved in education. The central problem in the master's thesis is the professional burnout of museum educators due to the increasing workload. In the theoretical starting points, we first present museum education, with a special focus on the Section for Education and Communication, as it had a significant impact on the formation of the profession of museum education in our country. We further pay attention to its role and tasks. The work of a museum educator is distinctly interdisciplinary, and is accompanied by a multitude of work assignments. As a result, they face role issues, underestimation, and work overload, which can go beyond personal adjustment resources and lead to occupational stress. As a result of long-term chronic stress, professional burnout occurs, which affects an individual's job satisfaction. Methodologically, we approached the research with a combination of quantitative and qualitative research. We find that the surveyed museum educators feel burnt out. In relation to the job satisfaction, we checked the personal perceptions of museum educators. Most museum educators express a positive attitude and enthusiasm in relation to their work despite the challenges they face.
Ključne besede:museum education, the role of the museum educators, stress, professional burnout, job satisfaction, overwork


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici