| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Visualization of alpha-beta game tree search : magistrsko delo
Avtorji:ID Taseva, Emilija (Avtor)
ID Strnad, Damjan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Kohek, Štefan (Komentor)
Datoteke:.pdf UN_Taseva_Emilija_2019.pdf (1,52 MB)
MD5: 9A01626B9DDED4EE4CD23D54F3075DA5
PID: 20.500.12556/dkum/e2560cd5-41cc-423f-8268-140ad7552d59
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:Algorithms make up a crucial part of computer science studies. Learning and understanding new algorithms can be quite interesting, but also hard and complex, especially for students. Visualization can significantly help with the understanding of the dynamic behaviour of algorithms by visually displaying each step of the algorithm, its purpose and how it changes the data. Besides faster and more efficient learning, the better understanding can also lead to potential algorithm improvements in the future. The goal of this thesis is visualization of the alpha-beta tree search algorithm for determining the next optimal move in a two-player, zero-sum, complete information game. The algorithm is visualized using two games, Tic-Tac-Toe and Othello. The algorithm operation can also be demonstrated using a custom tree with parameters chosen by the user.
Ključne besede:algorithm visualization, minimax algorithm, alpha-beta pruning, adversarial search
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[E. Taseva]
Leto izida:2019
Št. strani:VI, 36 str.
PID:20.500.12556/DKUM-75186 Novo okno
UDK:004.388.4(043.2)
COBISS.SI-ID:22829846 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:VNEKQMAJ
Datum objave v DKUM:08.11.2019
Število ogledov:1262
Število prenosov:79
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FERI
:
TASEVA, Emilija, 2019, Visualization of alpha-beta game tree search : magistrsko delo [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : E. Taseva. [Dostopano 31 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=75186
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.
Začetek licenciranja:26.09.2019

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Vizualizacija alfa-beta preiskovanja drevesa igre
Opis:Algoritmi predstavljajo ključni del študija računalništva. Učenje in razumevanje novih algoritmov je lahko zelo zanimivo, ampak tudi naporno in zapleteno, zlasti za študente. Vizualizacija lahko bistveno pripomore k razumevanju dinamičnega delovanja algoritma tako, da grafično prikaže vsak njegov korak, namen in način spreminjanja podatkov, kar lahko v prihodnosti pripomore k potencialnim izboljšavam algoritma. Cilj diplomske naloge je vizualizacija alfa-beta preiskovanja drevesa igre, s katerim določimo naslednjo optimalno potezo v igri z dvema igralcema, ničelno vsoto in popolno informacijo. Alfa-beta algoritem je optimizacija algoritma minimax, ki išče najboljšo rešitev skozi drevo igre, tako da odreže veje, ko je že našel boljši korak. To znatno skrajša čas računanja in omogoča, da veliko hitreje iščemo po drevesu iger. Upoštevati je treba tudi, da je stopnja izboljšanja, ki jo doseže algoritem alfa-beta, močno odvisna od vrstnega reda raziskovanja vozlišč. Prej ko se odkrije boljše stanje, prej lahko druge veje s slabšim stanjem zavržemo. Pri vizualizaciji algoritma iskanja dreves, zlasti za bolj zapletene igre, je treba določiti nekatere omejitve. V večini primerov ni mogoče poiskati celotnega drevesa, saj bi dobili obsežno drevo z ogromnim vejitvenim faktorjem in globino, ki ga ni mogoče pregledati v smiselnem času. Zaradi tega bi morali določiti nekatere omejitve, kot je omejitvi globina iskanja. Za vizualizacijo postopka odločanja algoritmov in predstavitev prednosti alfa-beta obrezovanja smo izdelali spletno aplikacijo z uporabo JavaScript in D3.js knjižnice za ustvarjanje močnih in interaktivnih vizualizacij v brskalniku. Vizualizacija delovanja algoritmov minimax in alfa-beta je izvedena na primeru dveh iger, križci-krožci in Othello. Delovanje algoritma je možno ponazoriti tudi na po meri ustvarjenem drevesu, katerega parametre izbere uporabnik. Spletna aplikacija tako služi kot uporabno učno orodje. Za postopek vizualizacije smo implementirali splošen programski vmesnik, ki ga je mogoče uporabiti za katero koli igro z dvema igralcema, ničelno vsoto in popolno informacijo. Uporabi se lahko tudi za kateri koli drug algoritem preiskovanja drevesa igre. Čeprav je vmesnik za vizualizacijski program uporaben za druge algoritme, je še vedno zelo odvisen od domene. Z nadaljnjimi izboljšavami se lahko njegove funkcionalnosti razširijo, da bi lahko ponudili še bolj specifične rezultate.
Ključne besede:vizualizacija algoritmov, algoritem minimax, alpha-beta rezanje, konfliktno iskanje


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici