Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
Ekonomska relevantnost pozornost vzbujajoče potrošnje
Avtorji:
ID
Cenc, Helena
(Avtor)
ID
Bekő, Jani
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
UN_Cenc_Helena_2019.pdf
(882,59 KB)
MD5: 1ABBB161A3B4412119BE70817D5E504D
PID:
20.500.12556/dkum/65ce2767-a6ce-40b8-8e44-ec94b993893a
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Delo diplomskega projekta/projektno delo
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:
Odkar ljudje proizvajamo dobrine, jih tudi porabljamo in trošimo. Medtem ko se nekateri posamezniki za nakupe dobrin odločajo popolnoma racionalno, mnogi drugi potrošnjo uporabljajo za dokazovanje moči, hkrati pa si želijo ali pridobiti ali utrditi svoj ugled. Pozornost vzbujajoča potrošnja se dolgo ni obravnavala kot relevantna ekonomska tema, svoj preboj pa je doživela na prelomu iz 19. v 20. stoletje z izdajo knjige o vpadljivi potrošnji Thorsteina Veblena. Če je do takrat v ekonomski teoriji veljalo, da se potrošniki pri nakupih dobrin obnašajo racionalno, je Veblen to razlago ovrgel. Vse več potrošnikov se namreč o nakupih odloča glede na mnoge druge dejavnike, ki nanje vplivajo bodisi iz družbe ali širše okolice. Motive, ki spodbujajo vpadljivo potrošnjo, je raziskovalo že veliko ekonomistov, v našem delu pa smo dali poudarek raziskovanju pozornost vzbujajoče potrošnje med študenti. Kot temelj našega dela smo uporabili anketni vprašalnik, ki smo ga sestavili na podlagi raziskav Sundie in drugih (2011) ter Sirong (2016). Podobno kot Sirong (2016) smo ugotovili, da so pri študentih motivi, kot so dokazovanje in vpliv vrstnikov, prisotni v manjši meri kot na primer motivi investiranja vase, kakovost luksuznih izdelkov ter kupovanje luksuznih dobrin ob posebnih priložnostih. S svojo raziskavo smo prav tako ugotovili, da se anketirani študenti sicer poslužujejo pozornost vzbujajoče potrošnje, vendar ne pri vseh kategorijah izdelkov. V največji meri jo lahko opazimo v kategoriji mobilnih telefonov in potovanj.
Ključne besede:
Thorstein Veblen
,
potrošna funkcija
,
pozornost vzbujajoča potrošnja
,
signalizacija
Kraj izida:
Maribor
Založnik:
[H. Cenc]
Leto izida:
2019
PID:
20.500.12556/DKUM-74627
UDK:
330.5
COBISS.SI-ID:
13488156
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:P07AETXZ
Datum objave v DKUM:
10.12.2019
Število ogledov:
1286
Število prenosov:
127
Metapodatki:
Področja:
EPF
EPF
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
CENC, Helena, 2019,
Ekonomska relevantnost pozornost vzbujajoče potrošnje
[na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : H. Cenc. [Dostopano 12 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=74627
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Loop-mediated isothermal amplification
One-step reverse-transcription digital PCR for reliable quantification of different pepino mosaic virus genotypes
Rapid loop-mediated isothermal amplification assays for grapevine yellows phytoplasmas on crude leaf-vein homogenate has the same performance as qPCR
Development and validation of a one-step reverse transcription real-time PCR assay for simultaneous detection and identification of tomato mottle mosaic virus and tomato brown rugose fruit virus
High-throughput sequencing facilitates characterisation of a ʺforgottenʺ plant virus
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Molekulska raznolikost izolatov fitoplazme, povzročiteljice počrnelosti lesa
Laboratorijsko testiranje trsnih rumenic v Sloveniji kaže na splošno prisotnost rumenice tipa počrnelosti lesa
Phenolic responses in 1-year-old canes of Vitis vinifera cv. Chardonnay induced by grapevine yellows (Bois noir)
Biochemical response of grapevine variety 'Chardonnay' (Vitis vinifera L.) to infection with grapevine yellows (Bois noir)
A loop-mediated isothermal amplification (LAMP) assay for the rapid detection of Enterococcus spp. in water
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Licence
Licenca:
CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:
Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:
02.09.2019
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
The Economic Relevance of Conspicuous Consumption
Opis:
Since we produce goods, we consume them. Many individuals make decision about purchase based on rational choice, but there are also many individuals who use consumption to show their power and seek to establish or earn respect. For a long time attention inducing consumption was not regarded as an economic theme, but it witnessed its important breakthrough in economic thought at the turn of the 19. century with the publishing of Veblen's famous book on conspicuous consumption. He overthrew the existing notion of rational consumer which has previously been a part of economic mainstream. In reality consumption is influenced by a lot of different factors, be it as a result of social influence, or a given environment. Factors of conspicuous consumption were researched by a variety of economists, but in this work we have emphasized the research of conspicuous consumption among students. For the foundation of our work we have used the survey questionnaire based on research of Sundie et al (2011) and Sirong (2016). Drawing similarities with Sirong's work (2016) we have concluded that motives commonly affecting the youth, such as trying to prove themselves in the eyes of their peers and peer pressure, are not present in such an important share than motives of investing in themselves, luxury product quality and buying luxury goods on special occasions. In our research we have also concluded that the students partaking in the research are making use of the conspicuous consumption, but not with all of the observed product categories. It is most heavily present in mobile phone category and in travel category.
Ključne besede:
Thorstein Veblen
,
consumption function
,
conspicuous consumption
,
signaling
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj