| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Sodobni pristop k podjetništvu v slovenskih podjetjih
Avtorji:ID Gorenšek, Barbra (Avtor)
ID Rebernik, Miroslav (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Gorensek_Barbra_2019.pdf (2,15 MB)
MD5: F626E9AC5B06D2E745AEA16B7443AFD1
PID: 20.500.12556/dkum/8a381bbf-2291-496d-89f8-74f4e95e076e
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Sodobna podjetja morajo, če želijo preživeti na konkurenčnih trgih, ustvarjati boljše izdelke in storitve, predvsem pa prave izdelke in storitve, torej tiste, ki si jih kupci resnično želijo oziroma jih potrebujejo. Inovirati morajo hitreje, predvsem pa stroškovno učinkoviteje. Pojavi se vprašanje: S katerimi metodami, strategijami in orodji si lahko podjetje pri tem pomaga? Tradicionalni pristop, ki temelji na planiranju in napovedovanju, v tem spremenljivem in negotovem svetu namreč ni učinkovit. Kot odgovor na to so se pojavile številne nove metode, strategije in orodja za iskanje in oblikovanje tržnih priložnosti v podjetništvu, ki smo jih s skupnim izrazom poimenovali sodobni pristopi k podjetništvu. Uporaba le-teh lahko podjetjem pomaga učinkovito in hitreje oblikovati nove izdelke in storitve, ki si jih kupci resnično želijo ter s tem zmanjša tveganje zapravljanja virov in poveča možnost uspeha. Cilj pričujočega dela je proučitev treh sodobnih pristopov k podjetništvu: metode vitkega podjetništva, metode oblikovalskega razmišljanja in strategije modrega oceana ter ugotoviti, v kolikšni meri slovenska podjetja poznajo in uporabljajo proučevane sodobne pristope k podjetništvu. Rezultati kažejo, da večina podjetij ne uporablja teh pristopov, še najmanj strategije modrega oceana; glavni razlog je nepoznavanje le-teh. Rezultati raziskave so pokazali tudi, da uporaba sodobnih pristopov k podjetništvu ni odvisna od starosti, velikosti ter izvozne usmerjenosti podjetij. Je pa odvisna od dejavnosti podjetij, saj storitvena podjetja bolj uporabljajo sodobne pristope k podjetništvu kot proizvodna. Ugotavljamo tudi, da večina podjetij sicer cilja na moteče oziroma nemoteče inovacije (odpiranje novega trga), kar pomeni, da ambicij ne primanjkuje; manjka le pravi pristop k podjetništvu.
Ključne besede:podjetništvo danes, pristop k podjetništvu, metoda vitkega podjetništva, metoda oblikovalskega razmišljanja, strategija modrega oceana.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[B. Gorenšek]
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/DKUM-73538 Novo okno
UDK:005.2
COBISS.SI-ID:13377820 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:RZJB2M7B
Datum objave v DKUM:16.08.2019
Število ogledov:1739
Število prenosov:363
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
GORENŠEK, Barbra, 2019, Sodobni pristop k podjetništvu v slovenskih podjetjih [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : B. Gorenšek. [Dostopano 21 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=73538
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:10.05.2019

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Modern approach to entrepreneurship in slovenian companies
Opis:In order to survive in competitive markets, modern companies need to create better products and services, more importantly the right products and services, i.e. those that customers really want and need. They also need to innovate faster and, above all, more cost-effective. The question arises: What methods, strategies, and tools can companies use to achieve that? The traditional approach to entrepreneurship based on planning and forecasting is not effective in this fast changing and uncertain world. In response to this, a number of new methods, strategies, and tools for finding and creating new business opportunities have emerged which we commonly named as modern approaches to entrepreneurship. Using them can help companies, effectively and quickly, design new products and services which customers really want, thereby reducing the risk of wasting resources and increasing the likelihood of the success. The aim of this work is to examine three modern approaches to entrepreneurship: lean startup, design thinking, and blue ocean strategy, and find out to what extent Slovenian companies know and use these modern approaches to entrepreneurship. The results show that most companies do not use these approaches, least of all the blue ocean strategy. The main reason for that is that they do not know them. The research also showed that the use of modern approaches to entrepreneurship does not depend on age, size, and export orientation of companies. It is, however, dependent on the activities of companies, as service companies use more modern approaches to entrepreneurship than production companies. We also discovered that most of Slovenian companies aim at disruptive and non-disruptive innovations (creating new markets), which means that there is no shortage of ambition, only the right approach to entrepreneurship lacks.
Ključne besede:entrepreneurship today, approach to entrepreneurship, lean startup, design thinking, blue ocean strategy.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici