| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Teoretične didaktične osnove in pogledi didaktičnih teorij na vzgojno-izobraževalni proces gibalno-umetniške dejavnosti
Avtorji:ID Sahornik, Janja (Avtor)
ID Kramar, Martin (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Sahornik_Janja_2019.pdf (815,53 KB)
MD5: 7AE1B11652F5E49085F5F44E9D6F5A63
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Zaključno delo Teoretične didaktične osnove in pogledi didaktičnih teorij na vzgojno-izobraževalni proces gibalno-umetniške dejavnosti smo utemeljili na humanistično-duhoslovnih in operativno procesno-psiholoških usmerjenih teorijah. Podlaga za nastanek naloge so tudi waldorfske didaktične osnove in konstruktivistično razumevanje kulturnega razvoja posameznika, kot tudi didaktičnimi pogledi in nazori pedagogike Marie Montessori. Pedagoško–duhovno znanstveno podlago idejnega, miselnega, estetskega in umetnostnega vidika motoričnih aktivnosti smo artikulirali v vzgojno-izobraževalni proces, na katerem temelji gibalno-umetniška dejavnost. V magistrskem delu na podlagi stališč in argumentacij številnih avtorjev z vzgojno-izobraževalnega področja ugotavljamo pomembnost gibalno-umetniških aktivnosti z vidika dojemanja gradnje lastnega konstrukta umetnostnega izražanja v vsestranski osebnostni razvoj. S tako zasnovano gibalno-umetniško dejavnostjo kreiramo čut na gibalni in duhovni ravni. Ta usmerja ustvarjalnost do mere sinergičnega, usklajenega, avtonomnega, skupinskega delovanja, kot tudi samostojno improvizacijo, lastno čutenja in izraznost. V procesu učenja in motorični predanosti gibalno-umetniških aktivnosti na podlagi integracije smo se osredotočili na momenta asociativne psihologije poglabljanja (duhovni vzdihljaj) in dajanje smisla (duhovni izdihljaj). Ta sta po Herbartovi (1876) postavki organskega življenja poistovetena z ritmom umetnostnega dela in predstavljata temeljni takt ter zakonitost statičnosti in dinamičnosti intelektualnega razvoja, dela in preprosto življenja.
Ključne besede:gibanje, umetnost, dejavnost, didaktične teorije, izraznost.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[J. Sahornik]
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/DKUM-73502 Novo okno
UDK:37.018:7(043.2)
COBISS.SI-ID:24582920 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:RVM4CJKM
Datum objave v DKUM:24.04.2023
Število ogledov:497
Število prenosov:28
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
SAHORNIK, Janja, 2019, Teoretične didaktične osnove in pogledi didaktičnih teorij na vzgojno-izobraževalni proces gibalno-umetniške dejavnosti [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : J. Sahornik. [Dostopano 23 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=73502
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:07.05.2019

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Theoretical didactic basic and views of didactic theories on the educational process of movement-artistic activity
Opis:The final work Theoretical didactic basics and views of didactic theories on the educational process of movement-artistic activity, is based on humanistic-spiritual, operative process-psychological oriented theories. We also focused our view on Waldorf and Montessori didactic basics and the constructivist understanding of the cultural development of an individual. The pedagogical-spiritual scientific basis of the conceptual, ideological, aesthetic and artistic aspects of motor activities was articulated into the educational process, on which the movement-artistic activity is based. In the master's thesis, based on the views and arguments of many authors in the field of education, we come to consider and determine the importance of movement-artistic activities; from the aspects of perception and the construct of self-artistic expression in every part of personal development. The concept of movement-artistic activity creates a sense at the motor and spiritual level, which then directs artistic creativity and results in synergistic and, harmonized autonomous group action, as well as in independent improvisation and own sense of expression. In the process of learning and in the motor dedication to artistic activities, based on the integration of spiritual foundation, we focused on associative psychology of deepening (spiritual resonance) and of giving meaning (spiritual exhortation), identified by Herbart's (1876) theory of organic life as being in rhythm with artistic work. We could say they represent the basic tact and the legitimacy of statics and dynamics of intellectual development, work and life in general.
Ključne besede:movement, art, activity, didactic theories, expressiveness


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici