| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Otrokova navezanost na živali
Avtorji:ID Grobovšek, Nina (Avtor)
ID Cugmas, Zlatka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Grobovsek_Nina_2018.pdf (605,27 KB)
MD5: F9E41614AC50AA27D613374B40B164CA
PID: 20.500.12556/dkum/fbf1266f-0242-4945-ae08-3c89fb4f4784
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V diplomskem delu smo proučevali otrokovo navezanost na žival. V teoretičnem delu so opredeljeni navezanost, vzorci navezanosti in kako se ta razvija pri otroku skozi določena razvojna obdobja. Opisali smo, kakšen pomen ima za otroka žival, v splošnem naj bi že sam stik z živaljo pozitivno vplival na počutje vseh ljudi, kar je tudi zapisano v različnih literaturah in dokazano z različnimi raziskavami. V smislu izbire domače živali so opisane najprimernejše živali za otroka glede na njihovo zahtevnost za skrb, hranjenje in bivanje. Pri vsem tem pa imajo eno izmed pomembnih vlog tudi starši in drugi odrasli, zato je v nadaljevanju opisana tudi njihova vloga pri odločanju in sprejetju domače živali v svoj dom. Otroci so navdušeni, kadar lahko imajo stik z živalmi tudi v vrtcu, zato smo predstavili vključevanje živali v skupino vrtca in pozitivne učinke tega na otroke. Nekatere živali imajo tudi terapevtsko moč in tako v tujini kot pri nas se že nekaj časa izvajajo terapije s pomočjo živali za odrasle in tudi otroke s posebnimi potrebami. To področje smo opisali in podkrepili z raziskavami o pozitivnih učinkih terapij z živalmi. V empiričnem delu nas je zanimalo, ali se pri otrokovi navezanosti na žival kažejo enaki vzorci, kot jih lahko zasledimo v literaturi o navezanosti na mamo, in ali se spremenita odnos in navezanost na žival, kadar ima otrok žival že dalj časa. Pri tem smo uporabili spletni vprašalnik, ki je vseboval odprta vprašanja in ocenjevalno lestvico. Rezultati so pokazali, da se pri navezanosti na žival pojavljajo enaki vzorci kot pri otrokovi navezanosti na mamo in da se otrokov odnos do živali tudi po daljšem času ne spremeni bistveno. Nekateri otroci še vedno kažejo izredno zanimanje in navdušenost ob ponovnem snidenju z njo, zmanjša se samo skrb za žival, navezanost pa ostaja enaka ali močnejša pri otrocih, ki imajo žival že od rojstva ali dlje časa.
Ključne besede:otrok, navezanost, domača žival, starš, vrtec, terapija z živalmi
Kraj izida:Maribor
Založnik:[N. Grobovšek]
Leto izida:2018
PID:20.500.12556/DKUM-71408 Novo okno
UDK:373.2(043.2):159.922.7
COBISS.SI-ID:24181512 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:ZSRQQBWV
Datum objave v DKUM:28.11.2018
Število ogledov:2328
Število prenosov:323
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
GROBOVŠEK, Nina, 2018, Otrokova navezanost na živali [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : N. Grobovšek. [Dostopano 26 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=71408
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:09.08.2018

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Child's attachment to animals
Opis:In the thesis, we discussed the child’s attachment to a pet. The theoretical part defines attachment, attachment patterns and how it develops in a child through different developmental stages. We described the importance of a pet for a child. In general, even the very contact with an animal should have a positive impact on the welfare of all people, which is also stated in different literature and proven with different researches. For the selection of a pet, we described the most suitable animals for a child with regards to their difficulty in terms of care, feeding and habitation. Parents and other adults have an important role in all of this, therefore we also described their role in the decision-making and in letting a pet into their home. Children are excited, when they can have contact with animals also in the kindergarten, therefore we presented the inclusion of animals into a kindergarten group and its positive effect on children. Some animals have a therapeutic power. Abroad and in Slovenia, pet therapies are taking place for quite some time for adults and children with special needs. In addition to this, we have also presented this field and backed it with researches about positive effects of pet therapy. In the empirical part, we wanted to find out, whether the child’s attachment to a pet reflects the same patterns as they are presented in literature about attachment to the mother, and whether the relationship or attachment to an animal changes, if the child has the pet for a long time. In doing so, we have used an online questionnaire, which included open questions and an assessment scale. The results have shown that in the case of attachment to a pet, the same patterns are visible as in the case of attachment to the mother, and that the child’s relationship towards the animal does not significantly change. Some children are still showing extreme interest and excitement every time they see the pet, only the care for the animal decreases. But the attachment remains the same or grows in children, who have the animal since birth or for quite some time.
Ključne besede:child, attachment, pet, parent, kindergarten, pet therapy


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici