Naslov: | Uspešnost šestošolcev pri zapisovanju besedilne naloge na osnovi enačbe deljenja |
---|
Avtorji: | ID Vrbančič, David (Avtor) ID Lipovec, Alenka (Mentor) Več o mentorju... ID Podgoršek Mesarec, Manja (Komentor) |
Datoteke: | MAG_Vrbancic_David_2018.pdf (3,73 MB) MD5: 050B1F102D76FF7A4BB7F902C8A3FF67 PID: 20.500.12556/dkum/6bc9a74a-2326-492c-8e00-1188029965e4
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | PEF - Pedagoška fakulteta
|
---|
Opis: | Ena izmed oblik integracije jezika in matematike so besedilne naloge, ki predstavljajo pomemben del matematičnih vsebin v šoli, saj abstraktno matematiko postavljajo v življenjski kontekst. V večini primerov je učitelj tisti, ki oblikuje besedilno nalogo, učenci pa jo morajo rešiti, tako da jo spremenijo v matematični simbolni zapis. V magistrski nalogi smo vloge zamenjali, tako da so morali učenci zapisati življenjsko besedilno nalogo na osnovi podane enačbe deljenja . S pomočjo preizkusa znanja smo želeli proučiti uspešnost učencev pri tej dejavnosti in pridobiti vpogled v pojmovno razumevanje enačbe z deljenjem. Zanimala nas je ustreznost, kontekstualiziranost in tema zapisane besedilne nalog glede na spol učencev. Raziskava je temeljila na vzorcu 651 učencev 6. razreda slovenskih osnovnih šol. Podatki so bili obdelani s kombinacijo kvalitativnih in kvantitativnih metod pedagoškega raziskovanja. Rezultati kažejo, da se šestošolci v tej obrnjeni metodi ne znajdejo najbolje, saj je le malo več kot polovica ustrezno zapisala besedilno nalogo, pri čemer razlik glede na spol ni bilo. Med neustreznimi nalogami sta prevladovala nesmiselni zapis in uporaba napačne računske operacije odštevanja. Precej boljše rezultate smo dobili pri kriteriju kontekstualiziranosti, saj je več kot 70 % učencev podalo nalogo z življenjskim kontekstom, pri čemer so bile deklice statistično uspešnejše. Rezultati kažejo tudi, da so najpogostejše teme zapisanih besedilnih nalog: sladkarije, sadje in zelenjava, matematični izrazi in ljudje, pri čemer razlik glede na spol ni bilo. Če pogledamo celostno, ugotovimo, da so bile naloge, ki so jih oblikovali učenci, zelo podobne nalogam iz učnih gradiv, ki jih vsakodnevno srečujejo v šoli. |
---|
Ključne besede: | matematika, deljenje, enačba, matematični problem, besedilne naloge, zapisovanje besedilnih nalog. |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [D. Vrbančič] |
---|
Leto izida: | 2018 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-70962 |
---|
UDK: | 37.091.3:51(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 24164616 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:WIB67QJ5 |
---|
Datum objave v DKUM: | 20.11.2018 |
---|
Število ogledov: | 1670 |
---|
Število prenosov: | 304 |
---|
Metapodatki: | |
---|
Področja: | PEF
|
---|
:
|
VRBANČIČ, David, 2018, Uspešnost šestošolcev pri zapisovanju besedilne naloge na osnovi enačbe deljenja [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : D. Vrbančič. [Dostopano 22 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=70962
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |