Naslov: | Potrebe osnovnošolskih učencev po poklicnem svetovanju |
---|
Avtorji: | ID Namestnik, Marjanca (Avtor) ID Košir, Katja (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | MAG_Namestnik_Marjanca_2018.pdf (1,48 MB) MD5: DF1C5C13E5B1EE2D65FA46FAACDB776B PID: 20.500.12556/dkum/a50732de-6648-4702-8ce4-4b9b66668b93
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | PEF - Pedagoška fakulteta
|
---|
Opis: | Temeljni vzgojno-izobraževalni cilj svetovalne službe je optimalni razvoj učenca, ne glede na spol, socialno in kulturno poreklo, veroizpoved, narodno pripadnost ter telesno in duševno konstitucijo. Potrebno je ustvariti takšno šolsko svetovalno službo, ki bo učinkovita, življenjska, nebirokratska in usmerjana k učencu. V Sloveniji imamo za to odlične predpogoje, saj ima vsaka šola zaposlene svoje svetovalne delavce; po svetu pa se s tem lahko pohvali le malo držav.
Primarna naloga svetovalca je vzpostaviti zaupni odnos s svetovancem. Ključne kompetence za razvoj dobrega svetovalnega odnosa pa so pristnost, brezpogojno sprejemanje in empatično razumevanje.
Razvoj in raziskovanje kariernih aspiracij ter ciljev je ena od pomembnih razvojnih nalog, ki jo mora usvojiti mladostnik. Pri tem je pomembno, da oblikujemo spodbudno učno okolje in vpeljemo uporabo primernih učnih metod učenja za spodbujanje osebnostnega in socialnega razvoja vseh otrok. ŠSS ima tako pomembno vlogo tudi pri poklicni orientaciji učencev. Namen sodelovanja pa je pomagati učencem pri izbiri in uresničevanju izobraževalne in poklicne poti. Poklicno vzgojo izvajajo v okviru rednih predmetov, oddelčne skupnosti, drugih aktivnosti na šoli in tudi izven šole. Brez ustrezne strokovne pomoči se lahko dogodi, da odločitev, ki jo sprejmemo, ni najboljša za nas same, kar lahko pusti psihološke posledice. ŠSS učencem pomaga pri iskanju informacij, izbiri in načrtovanju izobraževalno-poklicne poti. Intenzivni proces poklicne orientacije se začne že v osmem razredu osnovne šole in se nadaljuje v devetem. V tem času potekajo intenzivni individualni in skupinski svetovalni razgovori, organizirane so predstavitve srednjih šol, promocije poklicev in drugo. |
---|
Ključne besede: | Šolska svetovalna služba, ključne kompetence svetovalca, poklicna orientacija, srednja šola, izbira in načrtovanje, teorije izbire poklica |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [M. Namestnik] |
---|
Leto izida: | 2018 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-70703  |
---|
UDK: | 37.048(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 23980808  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:KJLDVNHG |
---|
Datum objave v DKUM: | 24.08.2018 |
---|
Število ogledov: | 1548 |
---|
Število prenosov: | 185 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | PEF
|
---|
:
|
NAMESTNIK, Marjanca, 2018, Potrebe osnovnošolskih učencev po poklicnem svetovanju [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : M. Namestnik. [Dostopano 29 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=70703
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Iščem podobna dela... 
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |