Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
Neoliberalizem v geografskem izobraževanju
Avtorji:
ID
Podbevšek, Tina
(Avtor)
ID
Konečnik Kotnik, Eva
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
MAG_Podbevsek_Tina_2018.pdf
(2,07 MB)
MD5: 64E682D484CE6F59DD8BD5FEEFD7EE24
PID:
20.500.12556/dkum/f4fce548-dadf-4efb-9b2d-ffb5dcacd41e
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Opis:
Neoliberalizem je politično ekonomska praksa, ki je postala vodilna doktirna našega časa. V teoretičnem delu magistrske naloge smo predstavile kratko zgodovino neoliberalizma in njegove posledice, ki se odražajo v družbi in s tem tudi v šolstvu. Kot metoda analize obstoječega sistema pa postaja vse bolj mednarodno priznana kritična geografija, ki skozi etično in politično prizmo raziskuje ter razkriva razmerja moči in neenakosti v družbi. Prav tako preizprašuje obstoječo geografsko znanost in njene prakse poučevanja. Predstavile pa smo tudi vlogo kritičnih geografov in geografinj, ki morajo kot intelektualci in intelektualke (po)ostati glasniki družbenih sprememb in tako mlade usmerjati v kritično ter kreativno soustvarjanje pravične prihodnosti za vse. V aplikativnem delu smo pod drobnogled vzele termine, ki so postali sestavni del geografskega izobraževanja in učnega načrta. S pomočjo kritične analize terminov kot so družba znanja, vseživljensko učenje, učenje učenja in trajnostni razvoj smo predstavile, kako lahko nekritična uporaba tovrstnega diskurza v geografski pouk vnaša vrednote, stališče in poglede na svet, ki podpirajo obstoječi neoliberalni gospodarski in politični sistem. Poleg tega smo podrobno predstavile dve alternativni metodi za poučevanje geografije in sicer kritično pismenost in participatorno akcijsko raziskovanje, ki sta primerni za uporabo pri poučevanju geografije. Obe lahko služita kot orodje za naslavljanje nepravičnosti v neoliberalnem sistemu in usmerjata k aktivni in pravični participaciji ne samo učencev in učenk temveč vseh udeleženih subjektov. S pomočjo empirične raziskave, ki izhaja iz teoretičnega in aplikativnega dela, pa smo na koncu predstavile še stališča intervjuvanih učiteljev in učiteljic geografije o tem, ali neoliberalizem vpliva na šolsko geografijo, kaj je za njih kritična geografija in ali se sami dojemamjo za aktiviste oz. aktivistke.
Ključne besede:
neoliberalizem
,
kritična geografija
,
družba znanja
,
vseživljenjsko učenje
,
učenje učenja
,
trajnostni razvoj
,
kritična pismenost
,
participatorno akcijsko raziskovanje
Kraj izida:
Maribor
Založnik:
[T. Podbevšek]
Leto izida:
2018
PID:
20.500.12556/DKUM-70098
UDK:
37.091.2/.3:91(043.2)
COBISS.SI-ID:
24086280
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:SR9YQNQZ
Datum objave v DKUM:
18.10.2018
Število ogledov:
1515
Število prenosov:
201
Metapodatki:
Področja:
FF
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
PODBEVŠEK, Tina, 2018,
Neoliberalizem v geografskem izobraževanju
[na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : T. Podbevšek. [Dostopano 23 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=70098
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
USE OF PROPAGANDA BY THE ISLAMIC STATE
MANIPULATION OF INDIVIDUALS BY TERRORIST ORGANIZATIONS
EUROPEAN UNION'S FIGHT AGAINST TERORISM AFTER THE CHARLIE HEBDO ATTACK
The Role of Psychological Trauma in Terrorist Recruitment
Characteristics of the perpetrators of terrorist attacks in Europe
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
The process of recruitment in the Islamist terrorist groups
Islamska država v Iraku
Logika izbora terorističnih tarč
Teroristična mreža Al-Kajda
Interrogation of terrorist suspects
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Licence
Licenca:
CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:
Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:
05.04.2018
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Neoliberalism in geographical education
Opis:
Neoliberalism is a political and economic practice that has become a leading doctrine in our time. In the theoretical segment of this master’s thesis, we show the brief history of neoliberalism, as well as the impact neoliberalism has on our society and, consequently, on our schooling system. Critical geography, a way of exploring and exposing balance of power and inequality within society through the prism of ethics and politics, is increasingly becoming an internationally praised method of analysing the existing system. It also questions and re-evaluates the current geography science and its teaching practices. Apart from that, we present the role of critical male and female geographers whose duty as intellectuals is to become the voice of social changes and to guide the young towards a critical and inventive co-creation of a fair future for everyone. In the applied research segment, we scrutinized the terminology that has become the core of teaching geography and the curriculum. By critically analysing terms such as knowledge society, life-long learning, learning to learn, and sustainable development, we demonstrated how a non-critical use of such discourse injects geography classes with values, opinions and worldviews which all support the existing neoliberal economic and political system. In addition, we discussed in depth two alternative methods of teaching geography, i.e. critical literacy and participatory action research. Both might serve as a tool to address the injustices in the neoliberal system and they guide towards active and fair participation of not only male and female pupils but of all the subjects concerned. Finally, with the aid of the empirical research, based on the theory and application, we examined the opinions of surveyed male and female geography teachers regarding influences of neoliberalism on geography as a school subject, what they believe critical geography is and whether or not they perceive themselves as activists.
Ključne besede:
neoliberalism
,
critical geography
,
knowledge society
,
life-long learning
,
learning to learn
,
sustainable development
,
critical literacy
,
participatory action research
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj