| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Understanding the structural complexity of induced travel demand in decision-making : a system dynamics approach
Avtorji:ID Angarita-Zapata, Juan (Avtor)
ID Parra-Valencia, Jorge (Avtor)
ID Andrade-Sosa, Hugo (Avtor)
Datoteke:.pdf Organizacija_2016_Angarita-Zapata,_Parra-Valencia,_Andrade-Sosa_Understanding_the_Structural_Complexity_of_Induced_Travel_Demand_in_Deci.pdf (1,96 MB)
MD5: 6E2B680D64CC6119FDAA019FF794E15F
PID: 20.500.12556/dkum/c9c37db3-f7b7-4734-a9f5-733ca3e78788
 
URL https://www.degruyter.com/view/j/orga.2016.49.issue-3/orga-2016-0013/orga-2016-0013.xml
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Znanstveno delo
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FOV - Fakulteta za organizacijske vede
Opis:Background and purpose: Induced travel demand (ITD) is a phenomenon where road construction increases vehicles’ kilometers traveled. It has been approached with econometric models that use elasticities as measure to estimate how much travel demand can be induced by new roads. However, there is a lack of “white-box” models with causal hypotheses that explain the structural complexity underlying this phenomenon. We propose a system dynamics model based on a feedback mechanism to explain structurally ITD. Methodology: A system dynamics methodology was selected to model and simulate ITD. First, a causal loop diagram is proposed to describe the ITD structure in terms of feedback loops. Then a stock-flows diagram is formulated to allow computer simulation. Finally, simulations are run to show the quantitative temporal evolution of the model built. Results: The simulation results show how new roads in the short term induce more kilometers traveled by vehicles already in use; meanwhile, in the medium-term, new traffic is generated. These new car drivers appear when better flow conditions coming from new roads increase attractiveness of car use. More cars added to vehicles already in use produce new traffic congestion, and high travel speeds provided by roads built are absorbed by ITD effects. Conclusion: We concluded that approaching ITD with a systemic perspective allows for identifying leverage points that contribute to design comprehensive policies aimed to cope with ITD. In this sense, the model supports decision- making processes in urban contexts wherein it is still necessary for road construction to guarantee connectivity, such as the case of developing countries.
Ključne besede:induced travel demand, system dynamics, decision-making, dynamic modeling
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2016
Št. strani:str. 129-144
Številčenje:Letn. 49, št. 3
PID:20.500.12556/DKUM-69446 Novo okno
ISSN:1318-5454
UDK:656.11.021.5:519.863
COBISS.SI-ID:286489344 Novo okno
DOI:10.1515/orga-2016-0013 Novo okno
ISSN pri članku:1318-5454
NUK URN:URN:SI:UM:DK:LTUZBI0W
Datum objave v DKUM:23.01.2018
Število ogledov:1477
Število prenosov:175
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
ANGARITA-ZAPATA, Juan, PARRA-VALENCIA, Jorge in ANDRADE-SOSA, Hugo, 2016, Understanding the structural complexity of induced travel demand in decision-making : a system dynamics approach. Organizacija : revija za management, informatiko in kadre [na spletu]. 2016. Vol. 49, no. 3, p. 129–144. [Dostopano 21 januar 2025]. DOI 10.1515/orga-2016-0013. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=69446
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Organizacija : revija za management, informatiko in kadre
Skrajšan naslov:Organizacija
Založnik:Moderna organizacija
ISSN:1318-5454
COBISS.SI-ID:610909 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:23.01.2018

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Analiza strukturne kompleksnosti povpraševanja po povzročenih potovanjih pri odločanju : pristop sistemske dinamike
Opis:Ozadje in namen: Povpraševanje po povzročenih potovanjih (ang: induced travel demand, ITD) je pojav, kjer se izgradnjo cest povečuje prevoženih kilometrov na vozilo. ITD navadno analizirajo z ekonometričnimi modeli, ki up­orabljajo elastičnost za oceno koliko povpraševanja po povzročenih potovanjih lahko povzroči gradnja novih cest. V literaturi ne najdemo modelov »bele škratlje« z vzročno hipotezo, ki bi pojasnjevali strukturno kompleksnost tega pojava. V članku predlagamo model sistemske dinamike, ki temelji na mehanizmu povratne informacije, da pojasni strukturo ITD. Metodologija: Za modeliranje in simulacijo ITD smo uporabili metodologijo sistemske dinamike. Najprej smo izdelali diagram strukture ITD v smislu povratnih zank. Nato smo oblikovali diagram zalog in tokov, da smo lahko uporabili računalniško simulacijo. Na koncu smo izvedli simulacijo kvantitativno časovnega razvoja modela. Rezultati: Rezultati simulacije kažejo, kako nove ceste v kratkem času povzročajo več prevoženih kilometrov pri vo­zilih, ki so že v uporabi; v srednjeročnem obdobju pa povzročijo nastanek novega prometa. Pojavljajo se novi vozniki avtomobilov se pojavijo, ker boljši pogoji pretoka zaradi novih cest povečajo privlačnost uporabe avtomobila. Več novih avtomobilov skupaj z vozili, ki so že v uporabi, povzročijo prometne zastoje. Povečana hitrost potovanja, ki jo omogočajo zgrajene ceste, je omejena zaradi ITD učinkov. Zaključek: Pristop k analizi ITD s sistemskega vidika sistemskega omogoča ugotavljate finančno ravnovesje in prispeva k oblikovanju celovite politike obvladovanja ITD. V tem smislu je model podpira procese odločanja v urbanih okoljih, kjer se odloča o gradnji cest z namenom, da se zagotovi povezljivost znotraj države, na primer v državah v razvoju.
Ključne besede:prometna infrastruktura, cestni promet, organizacija, ceste, prometnice, cestno omrežje, gradnja, modeli, simulacija


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Organizacija

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici