Naslov: | Vpliv osnovnošolskega okolja na razvoj potencialov nadarjenih učencev |
---|
Avtorji: | ID Levašič, Mitja (Avtor) ID Vršnik Perše, Tina (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | MAG_Levasic_Mitja_2017.pdf (1,82 MB) MD5: 77D8C8A6EDA4C86DF9C2F77BCCDF1EB5 PID: 20.500.12556/dkum/13d6ba99-a8e0-4df6-85df-00c3ee30a7b1
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | FF - Filozofska fakulteta
|
---|
Opis: | Nadarjeni učenci so osebe, ki imajo, v primerjavi z njihovimi vrstniki, nadpovprečne sposobnosti oziroma izkazujejo nadpovprečne dosežke. Skozi proces razvijanja teh sposobnosti jim mora okolje zagotoviti določene možnosti, s katerimi lahko kar se da najbolje izkoristijo svoj potencial. Pri tem je šolsko okolje še kako pomembno, saj nadarjeni otroci bistven del razvoja dosežejo prav v okviru šole. Šola, učitelji in svetovalni delavci morajo nadarjenemu učencu ponuditi okolje, kjer bo kakovostno razvil svoja znanja in sposobnosti.
Magistrsko delo se je osredotočilo predvsem na vpliv šole oziroma strokovnih delavcev v šoli na nadarjene učence oziroma na vprašanje, ali so v šoli potrebe nadarjenih učencev zadovoljene. Nadarjeni učenci imajo na določenih področjih večje zahteve kot njihovi nenadarjeni sošolci, zato nas je zanimalo predvsem, ali šole uspejo te zahteve uresničiti in ali obstaja dovolj velika podpora šolskega kadra za uspešno spodbujanje razvoja nadarjenih učencev. V teoretičnem delu smo se osredotočili predvsem na definicijo in značilnosti nadarjenosti, postopek in organizacijo odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci, vlogo osnovne šole glede nadarjenih učencev ter socialno-družbeno plat nadarjenih učencev. V empiričnem delu smo ugotavljali mnenja nadarjenih otrok v smislu njihovih potreb in opazovanj ter vloge učiteljev pri učnem delu z njimi. Pri tem se je ugotavljalo določene aspekte učiteljev, saj nas je zanimala predvsem povezanost med mnenji oziroma določeno odstopanje. V vzorec je bilo zajetih 60 nadarjenih učencev in 30 učiteljev, ki so svoja stališča izrazili v vprašalnikih.
S pomočjo raziskave je bilo ugotovljeno, da šolsko okolje nadarjenim učencem v našem vzorcu nameni dovolj pozornosti in da so nadarjeni učenci vključeni v okolje, kjer lahko svoje potenciale izkoristijo kakovostno. Pri tem so seveda določena odstopanja, ki nakazujejo, da stanje ni popolno, saj so določena mnenja razdvojena, obstaja pa tudi manjši delež nezadovoljstva. Ta je predvsem prisoten v odnosu učitelja do učenca in ne v strokovnosti oziroma nestrokovnosti učitelja. Na podlagi teh ugotovitev so bili podani tudi predlogi, na katerih področjih bi bilo potrebno intenzivno nadgraditi delo z nadarjenimi učenci. |
---|
Ključne besede: | nadarjenost, nadarjeni učenci, učitelji, šola, razvijanje nadarjenosti |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [M. Levašič] |
---|
Leto izida: | 2017 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-68766  |
---|
UDK: | 159.924.7-057.874(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 23510536  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:7PSOG1AA |
---|
Datum objave v DKUM: | 13.12.2017 |
---|
Število ogledov: | 1772 |
---|
Število prenosov: | 281 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | FF
|
---|
:
|
LEVAŠIČ, Mitja, 2017, Vpliv osnovnošolskega okolja na razvoj potencialov nadarjenih učencev [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : M. Levašič. [Dostopano 17 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=68766
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Iščem podobna dela... 
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |