| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Kontekstualni dejavniki spodbujanja avtonomije učencev pri učiteljih osnovne in srednje šole
Avtorji:ID Košir, Katja (Avtor)
ID Kos Strašek, Tjaša (Avtor)
Datoteke:.pdf Revija_za_elementarno_izobrazevanje_2015_Kosir,_Kos_Strasek_psihologinja_Kontekstualni_dejavniki_spodbujanja_avtonomije_ucencev_pri_ucit.pdf (148,46 KB)
MD5: CFE2A04F64DC44AA065CF7F1AFB88777
PID: 20.500.12556/dkum/c270cbac-f8b4-4b35-a428-0231cc382d16
 
URL http://rei.pef.um.si/images/Izdaje_revije/2015/4/REI_8_4_cl_03.pdf
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Ključni namen raziskave je bil preveriti nekatere dejavnike spodbujanja avtonomije učencev pri učiteljih v osnovni in srednji šoli: značilnosti delovnega mesta, vključenost učiteljev v priprave učencev na zunanje preverjanje znanja in dosežke šole na zunanjih preverjanjih znanja. Dodatno smo preverili še spol učitelja in stopnjo poučevanja kot dejavnika spodbujanja avtonomije učencev. V raziskavi je sodelovalo 260 učiteljev (78,8 % žensk), od tega 144 (55,4 %) osnovnošolskih in 116 (44,6 %) srednješolskih učiteljev. Ugotovili smo, da se zaznana avtonomija v delovnem okolju ne povezuje s spodbujanjem avtonomije učencev. Učitelji, ki učence pripravljajo na katero od oblik zunanjega preverjanja znanja, v manjši meri spodbujajo avtonomijo učencev, niso pa se pokazale razlike v spodbujanju avtonomije med učitelji glede na dosežke šole na zunanjem preverjanju znanja. Pokazalo se je tudi, da učiteljice bolj spodbujajo avtonomijo učencev kot učitelji.
Ključne besede:avtonomija, spodbujanje, učenci, učitelji, preverjanje znanja, značilnosti delovnega mesta
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2015
Št. strani:str. 49-64
Številčenje:Letn. 8, št. 4
PID:20.500.12556/DKUM-68441 Novo okno
ISSN:1855-4431
UDK:37.015.31:37.091.26
COBISS.SI-ID:21855496 Novo okno
ISSN pri članku:1855-4431
NUK URN:URN:SI:UM:DK:OT0WCAZJ
Datum objave v DKUM:21.09.2017
Število ogledov:1155
Število prenosov:209
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
KOŠIR, Katja in KOS STRAŠEK, Tjaša, 2015, Kontekstualni dejavniki spodbujanja avtonomije učencev pri učiteljih osnovne in srednje šole. Revija za elementarno izobraževanje [na spletu]. 2015. Vol. 8, no. 4, p. 49–64. [Dostopano 1 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=68441
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Revija za elementarno izobraževanje
Založnik:Založba PEF, Pedagoška fakulteta, Založba PEF, Pedagoška fakulteta, Založba PEF, Pedagoška fakultete Univerze, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
ISSN:1855-4431
COBISS.SI-ID:239555072 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:21.09.2017

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Contextual factors of teachers' support to student autonomy in basic and in secondary school
Opis:The main purpose of the present research was to examine some factors of teachers’ support to student autonomy in basic and secondary school: job characteristics, teachers’ involvement in preparing students for external assessment of knowledge, and school achievements in external assessment. Additionally, we examined teachers’ gender and educational level as factors of support to student autonomy. In the study 260 teachers (78.8% females) participated, among them 144 (55.4%) teachers in basic school and 116 (44.6%) teachers in secondary school. The results show that there is no relation between perceived autonomy at work and support to student autonomy. . Teachers that prepare their pupils for external assessment score lower on autonomy support. We found no differences in autonomy support with regard to school achievements in external evaluation. Female teachers exhibit a higher level of autonomy support.
Ključne besede:autonomy support, pupils, teachers, assessment, job characteristics


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Revija za elementarno izobraževanje

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici