Naslov: | Oblikovanje strategije rasti podjetja v gradbeni dejavnosti |
---|
Avtorji: | ID Maroša, Monika (Avtor) ID Crnogaj, Katja (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | VS_Marosa_Monika_2017.pdf (1,24 MB) MD5: 83F37258698290D2A071AF330B064705 PID: 20.500.12556/dkum/da3b2219-34a9-4329-8b07-cf97708eb484
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Delo diplomskega projekta/projektno delo |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
|
---|
Opis: | Diplomski projekt obravnava oblikovanje strategije rasti podjetja Inotherm, d. o. o., ki deluje v gradbeni dejavnosti. Najprej smo v teoretičnem delu naloge opredelili pojem rasti podjetja po različnih avtorjih, predstavili faze rasti podjetja ter različne načine oziroma strategije za rast podjetja. Ker pri rasti lahko naletimo tudi na ovire, smo v nadaljevanju napisali še nekaj o tem, kar lahko rast podjetja ovira.
V aplikativnem delu diplomskega projekta smo predstavili izbrano podjetje Inotherm, d. o. o., ki ima sedež v Dolenji vasi v občini Ribnica. Podjetje je v preteklosti poslovalo na področju proizvodnje stekel, sedaj pa so specializirani za proizvodnjo aluminijastih vhodnih vrat. Podjetje smo izbrali zato, ker smo predvideli, da je uspešno ubralo eno izmed temeljnih strategij rasti, in sicer diverzifikacijo poslovanja. Podjetje se je namreč s področja izdelave visokokakovostnih dekorativnih stekel preusmerilo v področje izdelave aluminijastih vhodnih vrat.
Prav tako v nalogi podrobneje proučimo gradbeno dejavnost, saj podjetje Inotherm, d. o. o., posluje v omenjeni panogi, in sicer v panogi stavbnega mizarstva in tesarstva. Zaradi tega smo predstavili gradbeništvo v Sloveniji, njegove značilnosti, predstavili tri največje gradbince po kazalniku letnih prihodkov iz prodaje ter razvoj in izzive panoge v prihodnosti.
Na podlagi pridobljenih podatkov iz podatkovnih baz EBONITETE in GVIN smo izdelali konkurenčno in tržno analizo podjetja. Konkurenčno analizo smo izdelali na osnovi triletnega opazovanega obdobja (2013–2015), kjer smo podjetje Inotherm, d. o. o., po petih različnih kazalnikih primerjali s konkurenčnimi podjetji Inles, d. d., Jelovica, d. d., in Lip Bled, d. o. o. Konkurente smo izbrali na osnovi dejavnosti, to je proizvodnje vhodnih vrat. Ugotovili smo, da je podjetje Inotherm, d. o. o., ustrezno oblikovalo strategijo rasti, zaradi katere še danes uspešno posluje in raste. To dokazujejo kazalniki, po katerih smo konkurenčna podjetja medsebojno primerjali. Najbolj je to razvidno iz zbranih podatkov podjetja od leta 1997 do leta 2007, med katerima je podjetje ubralo strategijo diverzifikacije. Podjetje Inotherm, d. o. o. pri tem večino svojih prihodkov ustvari na tujih trgih. To potrjuje tudi izdelana tržna analiza, pri kateri smo ugotovili, da je imelo podjetje v letu 2014 po petih različnih kazalnikih velik tržni delež glede na število vseh registriranih podjetij v občini Ribnica, v jugovzhodnemu delu Slovenije in v panogi stavbnega mizarstva in tesarstva. |
---|
Ključne besede: | rast podjetja, strategije rasti, diverzifikacija poslovanja, gradbeništvo |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [M. Maroša] |
---|
Leto izida: | 2017 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-67033  |
---|
UDK: | 005.4 |
---|
COBISS.SI-ID: | 12832796  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:AIEY8BCI |
---|
Datum objave v DKUM: | 25.10.2017 |
---|
Število ogledov: | 1983 |
---|
Število prenosov: | 434 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | EPF
|
---|
:
|
MAROŠA, Monika, 2017, Oblikovanje strategije rasti podjetja v gradbeni dejavnosti [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : M. Maroša. [Dostopano 28 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=67033
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Iščem podobna dela... 
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |