Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
Vrstniško nasilje na srednjih šolah v obalno-kraški regiji : magistrsko delo
Avtorji:
ID
Žvab, Zala
(Avtor)
ID
Bren, Matevž
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
MAG_Zvab_Zala_2017.pdf
(3,40 MB)
MD5: 7FED76133A4C3775A660E99FCDC822B4
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
FVV - Fakulteta za varnostne vede
Opis:
Magistrsko delo obravnava tematiko vrstniškega nasilja v povezavi s šolsko klimo. Vrstniško nasilje kot pojav je v zadnjih tridesetih letih postal pereč problem v ameriških šolah in šolah v Severni Evropi. Pojav je na podlagi številnih raziskav povezan z različnimi nezaželenimi pojavi, kot so odklonskost v odrasli dobi nasilnežev, stanje depresije in nizkega učnega uspeha v nadaljevanju šolanja žrtve, nizek ugled ter slabo ime šole in podobno. Poleg številnih preventivnih programov (tudi v Sloveniji) se je kot učinkovita strategija izkazalo izboljšanje šolske klime, ki ima poleg preprečevanja nasilja v šolskem okolju tudi druge pozitivne plati, kot so: višji akademski dosežki, graditev pozitivne samodobe in osebnosti učencev ter nižji nivo stresa pri opravljanju dela zaposlenih. Teoretični uvod, kjer predstavimo dosedanje razumevanje in raziskovanje obeh pojavov, nam je služil za postavitev osnovnega raziskovalnega okvirja, postavitev hipotez ter oblikovanje zaključkov, kjer združimo teoretično in aplikativno raven dobljenih informacij. V metodološkem delu je predstavljena raziskava, v kateri smo zbirali podatke dijakov in zaposlenih iz dveh srednjih šol v obalno-kraški regiji: Gimnazije Koper in Gimnazije, elektro in pomorske šole Piran. Z analizo dobljenih podatkov smo ugotovili, da je izvajanje nasilnih dejanj in viktimizacija tovrstnega nasilja odvisna od spola. Nasilje je najbolj prisotno med šolskimi odmori na šolskih hodnikih. Poleg tega smo ugotovili tudi, da je vrstniško nasilje pogostejše v poklicnih srednjih šolah kot v gimnazijah. Kot pomembni dejavniki pri zaznavanju nasilnih dejanj v šolskem okolju so se pri učencih izkazali letnik šolanja, šolski program in odnos z učitelji, pri učiteljih pa razmerje med nivojem zaznanega stresa in zmožnostjo zaznavanja nasilja.
Ključne besede:
nasilje
,
vrstniško nasilje
,
trpinčenje
,
ustrahovanje
,
srednje šole
,
magistrska dela
Kraj izida:
[Ljubljana
Kraj izvedbe:
[Ljubljana
Založnik:
Z. Žvab]
Leto izida:
2017
Leto izvedbe:
2017
Št. strani:
109 str.
PID:
20.500.12556/DKUM-65809
UDK:
343.62(043.2)
COBISS.SI-ID:
3387882
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:EJU4V6GS
Datum objave v DKUM:
15.06.2017
Število ogledov:
1667
Število prenosov:
160
Metapodatki:
Področja:
FVV
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
ŽVAB, Zala, 2017,
Vrstniško nasilje na srednjih šolah v obalno-kraški regiji : magistrsko delo
[na spletu]. Magistrsko delo. Ljubljana : Z. Žvab. [Dostopano 28 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=65809
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Prenova informacijskega sistema v podjetju Novohlad d. o. o.
Prenova informacijskega sistema v podjetju Starkom d.o.o.
Prenova informacijskega sistema v podjetju Avto Celje d.d.
Prenova poslovnih procesov z uvedbo novega informacijskega sistema v podjetju Sensor d.o.o.
Prenova informacijskega sistema v transportnem podjetju
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Prenova informacijskega sistema v igralnem salonu
Prenova informacijskega sistema v srednje velikem proizvodnem podjetju
Prenova informacijskega sistema v podjetju IC elektronika
Prenova informacijskega sistema Komercialne akcije v podjetju Renault Nissan Slovenija, d. o. o.
Analiza uporabe poslovnega informacijskega sistema v podjetju A-Anubis PE CIK-CAK s predlogi optimizacije
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Bullying in secondary schools in the coastal – karst region
Opis:
The master's thesis deals with the topic of peer violence in relation to school climate. Bullying as a phenomenon in the last thirty years has become a pressing issue in US schools and colleges in Northern Europe. It is based on a number of research associated with various undesirable cases such as deviance in adulthood of bullies, state of depression and low educational achievement in further education of victims, a low reputation and goodwill of schools, etc. In addition to the many prevention programs (also done in Slovenia) improving school climate was found to be an effective strategy. In addition to the prevention of violence in the school environment, other positive aspects were found, such as: higher academic achievements of students, building positive self-image and personality of pupils and a lower level of stress carrying out the work of employees.From theoretical introduction, where we present our research and understanding of both phenomena, we have built a research framework, drawing research hypothesis and conclusions, which combine theory and application level information obtained. In the methodological part it presents the study in which we collected data of students and staff from two secondary schools in the Coastal-Karst region: Gimnazija Koper and Gimnazija, elektro in pomorska šola Piran. By analyzing the obtained data, we found that the implementation of acts of violence, and victimization depends on gender. Violence is the most present during school breaks and in school corridors. Among other findings, we also found that bullying is more frequent in vocational programs than in highschools. Year of schooling, curriculum and relationship with teachers were identified as important factors in the perception of violence in the school environment and teachers perceived level of stress associated with the exercise of his profession.
Ključne besede:
bullying
,
school environment
,
school climate
,
prevention
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj