| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Vpliv specializacije iz družinske medicine na zaznavanje in reševanje etičnih dilem
Avtorji:ID Klemenc-Ketiš, Zalika (Avtor)
ID Ojsteršek, Janja (Avtor)
ID Kersnik, Janko (Avtor)
Datoteke:.pdf Zdravniski_vestnik_2009_Klemenc-Ketis,_Ojstersek,_Kersnik_Vpliv_specializacije_iz_druzinske_medicine_na_zaznavanje_in_resevanje_eticnih.pdf (108,97 KB)
MD5: 2B5FC20EB03EA148D171698571A4CBFE
 
URL http://vestnik.szd.si/index.php/ZdravVest/article/view/350
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Znanstveno delo
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:MF - Medicinska fakulteta
Opis:Izhodišča: Etične dileme so pomemben del vsakdanjega dela zdravnika družinske medicine. Ena od možnosti kakovostnejšega dela je tudi učinkovito podiplomsko izobraževanje na področju etike. Z raziskavo smo želeli opredeliti vpliv specializacije iz družinske medicine na zaznavanje in težavnost reševanja etičnih dilem. Predvidevali smo, da bodo etične dileme med specialisti družinske medicine zaznane pogosteje, težavnost reševanja pa se jim bo zdela lažja. Metode: V presečno raziskavo smo vključili naključni vzorec 259 zdravnikov družinske medicine (30% celotne populacije). Anketiranci so izpolnili vprašalnik, sestavljen iz 14 vprašanj o pogostosti in težavnosti reševanja etičnih dilem v družinski medicini. Odgovore so razporedili na 5-točkovni lestvici z maksimalnim možnim seštevkom točk 100. Rezultati: Odgovorilo je 142 zdravnikov družinske medicine (55-odstotni odziv). Specialisti in specializanti družinske medicine etične dileme zaznavajo pogosteje kot zdravniki brez specializacije (37,0 12,6 proti 30,7 10,8; P = 0,05). Prav tako jih specializanti družinske medicine zaznavajo pogosteje kot zdravniki brez specializacije (39,5 12,5 proti 30,7 10,8, P = 0,04). Specialisti in specializanti družinske medicine so v primerjavi z zdravniki brez specializacije reševanje etičnih dilem opredelili kot težavnejše (57,3 11,6 proti 47,1 11,8, P = 0,001). Podobne razlike obstajajo tudi med specialisti družinske medicine in zdravniki brez specializacije (56,7 11,7 proti 47,1 11,8, P = 0,003) in med specializanti družinske medicine ter zdravniki brez specializacije (62,0 10,0 proti 47,1 11,8, P = 0,001). Zaključki: Zdravniki družinske medicine potrebujejo kakovostno podiplomsko izobraževanje na področju zaznavanja in obvladovanja etičnih dilem. Vprašalniko etičnih dilemah je zanesljivo orodje za ugotavljanje učinkovitostiizobraževalnega procesa.
Ključne besede:bioetika, družinska medicina, izobraževanje, obravnava bolnikov, presečna raziskava
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2009
Št. strani:str. 169-174
Številčenje:Letn. 78, št. 4
PID:20.500.12556/DKUM-65273 Novo okno
ISSN:1318-0347
UDK:61
COBISS.SI-ID:25602265 Novo okno
ISSN pri članku:1318-0347
NUK URN:URN:SI:UM:DK:JDUT9QEB
Datum objave v DKUM:28.03.2017
Število ogledov:1179
Število prenosov:180
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
KLEMENC-KETIŠ, Zalika, OJSTERŠEK, Janja in KERSNIK, Janko, 2009, Vpliv specializacije iz družinske medicine na zaznavanje in reševanje etičnih dilem. Zdravniški vestnik. glasilo Slovenskega zdravniškega društva [na spletu]. 2009. Vol. 78, no. 4, p. 169–174. [Dostopano 25 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=65273
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Zdravniški vestnik. glasilo Slovenskega zdravniškega društva
Založnik:Slovensko zdravniško društvo
ISSN:1318-0347
COBISS.SI-ID:32893696 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-NC 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.sl
Opis:Licenca Creative Commons, ki prepoveduje komercialno uporabo, vendar uporabniki ne rabijo upravljati materialnih avtorskih pravic na izpeljanih delih z enako licenco.
Začetek licenciranja:28.03.2017

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Influence of specialistic training in family medicine on detection and management of ethical dilemmas
Opis:Background: Ethical dilemmas are an important part of daily routine in family practice. One of the options for better quality in family practice is also an effective postgraduate education in the field of bioethics. We wanted to determine the influence of the specialization process on the susceptibility offamily physicians to ethical dilemmas and their solving difficulty. We hypothesized that specialists in family medicine would detect the ethical dilemmas more often and that they would report of less problems in their managing. Methods: The cross-sectional study included a random sample of 259 Slovenian family medicine physicians (30% of the whole population of family physicians). Participants were given a self-administered questionnaire on perceived ethical dilemmas in family practice with responses on a 5-point scale and a maximum score of 100. Results: In the final analysis 142 Slovenian family medicine physicians (55% response rate) were included. Specialists in family medicine and residents of family medicine reported ethical dilemmas more often than their colleagues without specialization (37.0 12.6 vs. 30.7 10.8; P = 0.05). Similarly, the residents of family medicine reported ethical dilemmas more often than their colleagues without specialization (39.5 12.5 vs. 30.7 10.8, P = 0.04). Specialists in family medicine and residents of family medicine considered solving ethical dilemmas to be more difficult than their colleagues without specialization (57.3 11.6 vs. 47.111.8, P = 0.001). The same differences exist also between the specialists in family medicine and their colleagues without specialization (56.7 11.7 vs. 47.1 11.8, P = 0.003) and between the residents of family medicine and their colleagues without specialization (62.0 10.0 vs. 47.1 11.8, P = 0.001). Conclusions: Physicians that are working in family practices need effective postgraduate education in the field of detection and management of ethical dilemmas. The questionnaire for perceived ethical dilemmas proved to be a reliable instrument for evaluation of education’s effectiveness.
Ključne besede:bioethics, family practice, education, patient care management, cross-sectional survey


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici