Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
Nekateri vidiki tekmovalnosti v osnovni šoli z vidika učiteljev in učencev
Avtorji:
ID
Slaček, Mateja
(Avtor)
ID
Goriup, Jana
(Mentor)
Več o mentorju...
ID
Pšunder, Mateja
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
MAG_Slacek_Mateja_2017.pdf
(1,56 MB)
MD5: 9D5EE13A9B7A6304A1EBFC721598FC0A
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Opis:
Magistrsko delo obravnava prisotnost tekmovalnosti v šolskem okolju. V teoretičnem delu smo preučili proces tekmovalnosti v povezavi z družbenimi spremembami, družinskimi dejavniki, pričakovanji politike in gospodarstva, ki se odražajo tudi v izobraževalnem procesu in vplivajo na razumevanje in vsebino strokovnega diskurza o tekmovalnem vedenju, kar odseva tudi v prepričanjih in pedagoških ravnanjih učiteljev. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo izvedli na vzorcu 191 učencev in 64 učiteljev. Zanimalo nas je, koliko je po oceni učencev v razredu prisotno tekmovanje za učiteljevo naklonjenost, za ocene in medvrstniško tekmovanje. Zanimalo nas je, ali se učitelji pogosto poslužujejo tekmovalnih praks v razredu, njihova stališča do tekmovalnosti ter ali so njihove ocene skladne z zaznavo učencev. Pri tem smo preučili razlike v odgovorih glede na spol, razred in uspeh pri učencih in pri učiteljih glede na delovno dobo in predmet poučevanja. Rezultati so pokazali, da je tekmovanje med učenci najbolj prisotno na področju športa, kjer so fantje tisti, ki izražajo višjo stopnjo tekmovalnosti, dekleta pa bolj na področju umetnosti. Najvišja soglašanja s trditvami so se pokazala pri trditvah vezanih na tekmovanje za šolske ocene in dosežke, pri čemer so zlasti dekletom in učno uspešnejšim učencem pomembne dobre ocene. Učenci 6. razredov kažejo v primerjavi z 8. razredi večjo težnjo po tekmovanju za učiteljevo pozornost, kar se izraža skozi njihovo večjo aktivnost med poukom in večjo željo po dokazovanju. Ugotovili smo, da se učitelji po lastnih navedbah le redko ali občasno poslužujejo praks, ki bi prispevale k naraščajoči tekmovalnosti med učenci. Pri oceni stališč učiteljev do tekmovalnosti in posledic, ki jih prinaša, se pojavljajo mešani občutki, še vedno je zaslediti precej negativnih prepričanj, zlasti do spodbujanja medsebojne tekmovalnosti, večja naklonjenost pa je izražena do tekmovanja s samim seboj.
Ključne besede:
tekmovalnost
,
družba
,
šola
,
učitelji
,
učenec
Kraj izida:
Maribor
Založnik:
[M. Slaček]
Leto izida:
2017
PID:
20.500.12556/DKUM-64990
UDK:
37.064.3(043.2)
COBISS.SI-ID:
22973960
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:KNVBYG66
Datum objave v DKUM:
07.03.2017
Število ogledov:
1987
Število prenosov:
267
Metapodatki:
Področja:
FF
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
SLAČEK, Mateja, 2017,
Nekateri vidiki tekmovalnosti v osnovni šoli z vidika učiteljev in učencev
[na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : M. Slaček. [Dostopano 6 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=64990
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Javno-pravno varstvo okolja v Republiki Sloveniji in Evropski uniji
INTERNATIONLA LEGAL REGULATION AS WELL AS EMPLOYMENT OF FOREIGNERS IN THE REPUBLIC OF SLOVENIA
Institutional care of elderly people in the Republic of Slovenia
Pravna ureditev ravnanja z azbestnimi odpadki v Republiki Sloveniji
Private Detectives and Privacy Protection in the Republic of Slovenia
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Mining regulation in the Republic of Slovenia
Ustavna ureditev imunitete v Republiki Sloveniji
Pravna ureditev referenduma v Republiki Sloveniji
Republika Slovenija od osamosvojitve do pristopa k Evropski uniji
Costs of flood protection in the Republic of Slovenia
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Individual aspects of competitiveness in elementary school from teachers' and students' perspective
Opis:
This Master’s Thesis discusses the presence of competitiveness in the school environment. The theoretical part investigates competitiveness in relation to social change, domestic factors, and political and economic expectations, which are reflected in the educational process and impact the comprehension and content of the professional discourse about competitive behaviour. This is also reflected in the beliefs and pedagogical actions of teachers. The empirical part introduces the results of the survey, conducted on a sample of 191 students and 64 teachers. The main objective of the study was finding out to what extent competitiveness about the teacher’s affection and grades as well as peer competitiveness were present in the classroom. The study aimed to establish whether teachers used competitive practices often. In addition, it also focused on the teachers’ opinions on competitiveness, and whether their grades were in accordance with the students’ perception. The differences in the answers of students were analysed according to gender, grade, and academic achievement; while the answers of teachers were analysed considering their years of service and the subject they teach. The results show that competitiveness between students is most present in sports; boys show a higher level of competitiveness here, whereas girls are more competitive in arts. The biggest agreement with the statements was present in statements, which were connected to competitiveness about school grades and achievements. Girls, and academically more successful students proved to put greater importance on good grades. The students of the 6th grade showed a greater tendency towards competitiveness about the teacher’s attention in comparison to the students of the 8th grade. This was mirrored during class where the 6th graders were more active, and had a greater wish to prove themselves. The results show that teachers (according to their own statements) rarely or only occasionally use practices which would encourage competitiveness among students. After evaluating the opinions of teachers towards competitiveness and its consequences the situation is still fairly unclear. Teachers mainly have a negative opinion on competitiveness, especially encouraging peer competitiveness; however, they have a more positive opinion on students’ self-competition.
Ključne besede:
competitiveness
,
society
,
school
,
teachers
,
students
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj