Naslov: | Nekateri vidiki tekmovalnosti v osnovni šoli z vidika učiteljev in učencev |
---|
Avtorji: | ID Slaček, Mateja (Avtor) ID Goriup, Jana (Mentor) Več o mentorju...  ID Pšunder, Mateja (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | MAG_Slacek_Mateja_2017.pdf (1,56 MB) MD5: 9D5EE13A9B7A6304A1EBFC721598FC0A
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | FF - Filozofska fakulteta
|
---|
Opis: | Magistrsko delo obravnava prisotnost tekmovalnosti v šolskem okolju. V teoretičnem delu smo preučili proces tekmovalnosti v povezavi z družbenimi spremembami, družinskimi dejavniki, pričakovanji politike in gospodarstva, ki se odražajo tudi v izobraževalnem procesu in vplivajo na razumevanje in vsebino strokovnega diskurza o tekmovalnem vedenju, kar odseva tudi v prepričanjih in pedagoških ravnanjih učiteljev. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo izvedli na vzorcu 191 učencev in 64 učiteljev. Zanimalo nas je, koliko je po oceni učencev v razredu prisotno tekmovanje za učiteljevo naklonjenost, za ocene in medvrstniško tekmovanje. Zanimalo nas je, ali se učitelji pogosto poslužujejo tekmovalnih praks v razredu, njihova stališča do tekmovalnosti ter ali so njihove ocene skladne z zaznavo učencev. Pri tem smo preučili razlike v odgovorih glede na spol, razred in uspeh pri učencih in pri učiteljih glede na delovno dobo in predmet poučevanja.
Rezultati so pokazali, da je tekmovanje med učenci najbolj prisotno na področju športa, kjer so fantje tisti, ki izražajo višjo stopnjo tekmovalnosti, dekleta pa bolj na področju umetnosti. Najvišja soglašanja s trditvami so se pokazala pri trditvah vezanih na tekmovanje za šolske ocene in dosežke, pri čemer so zlasti dekletom in učno uspešnejšim učencem pomembne dobre ocene. Učenci 6. razredov kažejo v primerjavi z 8. razredi večjo težnjo po tekmovanju za učiteljevo pozornost, kar se izraža skozi njihovo večjo aktivnost med poukom in večjo željo po dokazovanju. Ugotovili smo, da se učitelji po lastnih navedbah le redko ali občasno poslužujejo praks, ki bi prispevale k naraščajoči tekmovalnosti med učenci. Pri oceni stališč učiteljev do tekmovalnosti in posledic, ki jih prinaša, se pojavljajo mešani občutki, še vedno je zaslediti precej negativnih prepričanj, zlasti do spodbujanja medsebojne tekmovalnosti, večja naklonjenost pa je izražena do tekmovanja s samim seboj. |
---|
Ključne besede: | tekmovalnost, družba, šola, učitelji, učenec |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [M. Slaček] |
---|
Leto izida: | 2017 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-64990  |
---|
UDK: | 37.064.3(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 22973960  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:KNVBYG66 |
---|
Datum objave v DKUM: | 07.03.2017 |
---|
Število ogledov: | 1987 |
---|
Število prenosov: | 267 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | FF
|
---|
:
|
SLAČEK, Mateja, 2017, Nekateri vidiki tekmovalnosti v osnovni šoli z vidika učiteljev in učencev [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : M. Slaček. [Dostopano 19 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=64990
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Iščem podobna dela... 
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |