| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Sledenje gibanju žogice za namizni tenis s postopki računalniškega vida na osnovi dveh kamer in odziva robota
Avtorji:ID Mlakar, Gregor (Avtor)
ID Potočnik, Božidar (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Mlakar_Gregor_2016.pdf (3,16 MB)
MD5: ECB3EC6FAC072255209904BADB42398C
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:V diplomskem delu smo se ukvarjali z razvojem robotsko-računalniškega sistema, s katerim smo predvsem preučevali postopke računalniškega vida z namenom, da robotu povečamo umetno inteligenco. Načrtali smo preprostega robota za omenjeno igranje namiznega tenisa in ga nadgradili z lastno izdelanim sistemom računalniškega vida. S pomočjo dveh kamer in generiranja stereo slike smo s postopki računalniškega vida zaznali žogico za namizni tenis, ji sledili, z rekonstrukcijo 3D geometrijskega položaja pa smo uvedli še model predikcije njene končne poti. Na osnovi predvidene poti žogice nato premaknemo robota do položaja, v katerem žogico lahko zadane. V tem diplomskem delu smo uporabili preproste metode računalniškega vida, obdelave slik in krmiljenja robota, ki niso dovolj zmogljivi, natančni in odzivni za igranje t. i. »resne« igre namiznega tenisa proti robotu. Naša rešitev je primerna zgolj za podajanje žogice z robotom. S pomočjo večih eksperimentov smo potrdili pravilnost modela za predvidevanje poti žogice, izmerili smo natančnost 3D rekonstrukcije položaja žogice, modelirali pa smo tudi funkcijo, s pomočjo katere ocenimo čas, potreben za premik robota na izbran položaj. Na koncu smo ocenili in izmerili robne pogoje, v katerih se naš robot še ustrezno odzove na žogico.
Ključne besede:računalniški vid, robotika, robotsko-računalniški sistem, namizni tenis, predikcija
Kraj izida:[Maribor
Založnik:G. Mlakar
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-64503 Novo okno
UDK:004.9(043.2)
COBISS.SI-ID:20315414 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:41ZOWWOA
Datum objave v DKUM:02.12.2016
Število ogledov:2726
Število prenosov:181
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FERI
:
MLAKAR, Gregor, 2016, Sledenje gibanju žogice za namizni tenis s postopki računalniškega vida na osnovi dveh kamer in odziva robota [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : G. Mlakar. [Dostopano 22 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=64503
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Tracking the movement of table tennis ball by using computer vision methods based on two cameras and response of robot
Opis:In this thesis, we worked towards the development of a computer-robot system where we focused our study on computer vision processes in order to increase a robot's artificial intelligence. We programed a simple robot to play table tennis and then enhanced it with its own developed computer vision system. With the help of two cameras and the generation of stereo images, we used computer vision procedures to detect a table tennis ball, track the table tennis ball, and introduced, using a 3D reconstruction of the tracked ball's geometric position, a prediction model to predict the final position of the table tennis ball. The robot moves to the position, based on the ball's predictive path, where it needs to be so that it hits the ball. We used simple computer vision, image processing and robot control methods that, while not powerful, accurate or responsive enough to play a "serious" game of table tennis against the robot, enabled us to pass balls to the robot. During the course of several experiments, we confirmed the efficacy of the ball trajectory prediction model, measured the precision of the position of the 3D reconstructed table tennis ball, and modelled a function that estimated the time required to move the robot to the selected position. Finally, we evaluated and measured the boundary conditions under which our robot could respond to the table tennis ball.
Ključne besede:computer vision, robotics, computer-robot system, table tennis, prediction


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici