| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Poznavanje živali iz ljudskega slovstva po končani osnovni šoli
Avtorji:ID Meško, Janja (Avtor)
ID Šorgo, Andrej (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Haramija, Dragica (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Mesko_Janja_2016.pdf (1,77 MB)
MD5: 580E9C23EF9331F24C45A07161A0D892
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Opis:Živali so na tem planetu živele mnogo let prej kot ljudje, vendar smo kljub temu ljudje tisti, ki smo mentalno bolj napredni in imamo to možnost, da lahko živali opazujemo, preučujemo, udomačimo in o njih pišemo zgodbe ter pesmi. Nekoč so imele živali v življenju ljudi veliko vlogo, brez njih si ljudje niso znali predstavljati življenja, danes pa je vloga živali spremenjena. Otroci se z njimi premalokrat srečujejo in jih posledično v naravi velikokrat ne prepoznajo. Pomembno vlogo imajo živali v literaturi, kjer velikokrat nastopajo kot glavni književni liki, zato smo se v magistrskem delu osredotočili na analizo izbranih ljudskih pesmi in pravljic, v katerih najdemo živalske like ter na ugotavljanje poznavanja živali pri devetošolcih in dijakih prvih letnikov srednjih šol. Podatke o poznavanju živali smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga ustvarili na spletu. Spletni anketni vprašalnik je v celoti izpolnilo 374 anketirancev. Magistrsko delo je sestavljeno in teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili termin ljudsko slovstvo, ter termina ljudska pesem in ljudska pravljica. V nadaljevanju smo se osredotočili na iskanje značilnosti tistih ljudskih pesmi in pravljic, ki imajo temo ali lik živali. Prvi del empiričnega raziskovanja predstavljajo analize izbranih živalskih ljudskih pesmi in pravljic s kratkimi povzetki vsebine ter analizami notranje zgradbe. V drugem delu empiričnega raziskovanja je statistična analiza anketnega vprašalnika, kjer je predstavljeno poznavanje ljudskega slovstva ter živali pri anketirancih. V magistrskem delu ugotavljamo, da anketiranci (devetošolci in dijaki prvih letnikov) slabo poznajo ljudsko slovstvo in s tem tudi ljudske pesmi in pravljice. Nekatere živali, ki nastopajo v izbranih ljudskih pesmih in pravljicah dobro poznajo, druge malo manj.
Ključne besede:Poznavanje živali, ljudsko slovstvo, ljudska pesem, ljudska pravljica, devetošolci, dijaki, živali v ljudskem slovstvu.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[J. Meško]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-64467 Novo okno
UDK:398.5/.6:59(043.2)
COBISS.SI-ID:22750984 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:AFCSJTCJ
Datum objave v DKUM:10.11.2016
Število ogledov:1679
Število prenosov:259
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FNM
:
MEŠKO, Janja, 2016, Poznavanje živali iz ljudskega slovstva po končani osnovni šoli [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : J. Meško. [Dostopano 23 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=64467
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Knowledge of animals from oral literature after completing primary school
Opis:Eventhough animals have lived on our planet long before people, we are the species that is mentally more advanced and have the oportunity to observe and study animals, adopt them as pets and write stories and poems about them. Animals played a huge role in people's lives in the past, people could not imagine their lives without them. Today their role is completely different. Children do not come across animals very often and consequently do not recognize them in their natural environmet. More important is the role of animals in literature, where they are presented as leading literary characters and that is the focus of this work. Some folk songs and tales with animal characters are analysed, comprising the research on recognising the animals amongst the ninth grade of primary school pupils and first grade of secondary school students. The data on recognising the animals were obtained in a survey questionnaire created on the internet. 374 online questionnaires were completed. Thesis comprises theoretical and empirical part. In theoretical part the terms oral literature, folk songs and folk tales are presented. The focus is on finding features of folk songs and tales presenting animals. The first part of empirical work presents analysis of chosen animal folk songs and tales with short summaries and structure descriptions. The second part of empirical work consists of statistical analysis of the online questionnaire, which shows whether the respondents recognise or know oral literature and animals in it. It is noted that respondents (ninth grade pupils and first grade students) do not know oral literature with folk songs and tales very well. There are some animals from folk songs and tales that pupils know better, and there are some they are not familiar with.
Ključne besede:Knowing the animals, oral literature, folk song, folk tale, ninth grade pupils, secondary school students, animals in oral literature


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici