Naslov: | DIDAKTIČNA ANALIZA UČITELJEVEGA METODIČNEGA RAVNANJA Z VIDIKA RAZVIJANJA METODIČNEGA RAVNANJA UČENCEV |
---|
Avtorji: | ID Car, Metka (Avtor) ID Kramar, Martin (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | UN_Car_Metka_2016.pdf (1,29 MB) MD5: 9E5510BEFCEE67B29E239A4CA7B2FD30
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | FF - Filozofska fakulteta
|
---|
Opis: | Metodično ravnanje je v ožjem smislu namerno ravnanje, prirejeno splošnim in posebnim značilnostim in zakonitostim pouka ter njegovim okoliščinam, s katerimi učitelji in učenci uresničujejo namen oziroma dosegajo cilje pouka. Posebej pomembne so metodične kompetence učiteljev, saj ti pouk načrtujejo, oblikujejo, pripravljajo, izvajajo, sprožajo, spodbujajo in usmerjajo aktivnost učencev, vodijo in sproti prirejajo celotno dogajanje. Učiteljeve metodične kompetence se kažejo v njegovem znanju in sposobnostih in so odvisne od različnih dejavnikov. Razvoj metodičnega ravnanja pri učencih ni odvisen samo od vpliva učitelja, ampak tudi od učenčeve lastne angažiranosti. Namen diplomskega dela je bil preučiti učiteljevo metodično ravnanje z vidika razvijanja metodičnega ravnanja učencev. V ta namen smo v teoretičnem delu diplomskega dela opredelili pouk, didaktično-metodični potek pouka in odnos med šolo in domom. V empiričnem delu nas je zanimalo, kdo in v kolikšni meri vpliva na učenčeve načine učenja, kolikšen je učiteljev vpliv na izbiro učenčevih načinov dela pri različnih dejavnostih oziroma opravilih in kolikšen je učiteljev vpliv na učenčeve načine delovanja pri pouku in doma. Ugotovili smo, da na načine učenja učencev 6. in 8. razreda treh pomurskih osnovnih šol najbolj vplivajo starši. Prav tako smo ugotovili, da je učiteljev vpliv na učence veliko bolj izrazit pri dejavnostih oziroma opravilih, ki potekajo v šoli, kot pri opravilih, ki jih učenec sam opravlja doma. Izpostavimo lahko, da se je pri vseh učenčevih načinih delovanja pri pouku in doma, kjer se je pokazala statistično značilna razlika v vplivu učitelja glede na spol ali razred učencev, izkazalo, da je učiteljev vpliv na učenčeve načine delovanja pri pouku in doma večji pri dekletih kot pri fantih in večji pri učencih 6. razreda kot pri učencih 8. razreda. |
---|
Ključne besede: | pouk, učitelj, starši, učenec, motivacija, metodično ravnanje, metode pouka, oblike pouka, kakovost pouka |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [M. Car] |
---|
Leto izida: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-64341  |
---|
UDK: | 37.091.3 (043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 22672136  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:UBLGNHRY |
---|
Datum objave v DKUM: | 17.10.2016 |
---|
Število ogledov: | 1797 |
---|
Število prenosov: | 213 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | FF
|
---|
:
|
CAR, Metka, 2016, DIDAKTIČNA ANALIZA UČITELJEVEGA METODIČNEGA RAVNANJA Z VIDIKA RAZVIJANJA METODIČNEGA RAVNANJA UČENCEV [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : M. Car. [Dostopano 19 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=64341
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |