Naslov: | Merila določanja besedilnih vrst v učbenikih od leta 1990 do danes |
---|
Avtorji: | ID Golob, Andreja (Avtor) ID Krajnc Ivič, Mira (Mentor) Več o mentorju... |
Datoteke: | UN_Golob_Andreja_2016.pdf (466,72 KB) MD5: 6F247BDF7ED831AD1E17BD95D2FB3989
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | FF - Filozofska fakulteta
|
---|
Opis: | Učitelji pri pouku slovenščine v osnovnih in srednjih šolah uporabljajo učbenike, ki jim služijo kot pripomočki za razlago in utrjevanje snovi. Učbenik ima namreč pomembno vlogo pri posredovanju učnih vsebin; učencem pomaga pri usvajanju le-teh, učiteljem pa pri načrtovanju pouka. Zato je zelo pomembno, da so učbeniki primerni in kvalitetni. Ker učbenike izbirajo učitelji sami, imajo možnost izbrati takšne, s katerimi bodo učencem oz. dijakom najbolje predstavili učno snov in ki bodo po drugi strani učence oz. dijake pritegnili že po samem videzu. V današnjih časih imajo učitelji težjo nalogo, saj je na trgu veliko učbenikov, med katerimi morajo izbrati tistega, ki bo najbolj primeren, hkrati pa so na boljšem kot pred nekaj desetletji, ko niso mogli izbirati. Za namen diplomskega dela smo pregledovali učbenike od leta 1990 dalje, pri tem pa ugotovili, da so takrat po več let imele vse šole enake učbenike, učitelji pa niso imeli možnosti izbire.
Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela; v teoretičnem delu smo predstavili temeljne opredelitve sporočanja, besedila in besedilnih vrst. Pozornost smo namenili tudi vlogam in funkcijam besedila, saj so te ključne pri analiziranju besedilnih vrst. Podali smo definicijo učbenika in predstavili, kdo in na kakšen način potrdi učbenik, da je sploh primeren za poučevanje.
V empiričnem delu diplomskega dela smo iz zbranega gradiva, tj. učbenikov za slovenščino, poiskali in izpisali definicije izbranih besedilnih vrst. Za analizo smo izbrali naslednjih pet: opravičilo, prošnjo, vabilo, zahvalo in reklamo, ki smo jih primerjali in analizirali.
V zaključnem delu smo povzeli temeljne ugotovitve, do katerih smo prišli med nastankom samega dela, in odgovorili na raziskovalna vprašanja, ki smo jih postavili na začetku diplomskega dela. |
---|
Ključne besede: | Sporočanje, besedilo, besedilne vrste, funkcijska zvrstnost, učbenik. |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [A. Golob] |
---|
Leto izida: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-64152 |
---|
UDK: | 811.163.6ʼ42:37 (043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 22680072 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:VUBL3SAA |
---|
Datum objave v DKUM: | 18.10.2016 |
---|
Število ogledov: | 1745 |
---|
Število prenosov: | 189 |
---|
Metapodatki: | |
---|
Področja: | FF
|
---|
:
|
GOLOB, Andreja, 2016, Merila določanja besedilnih vrst v učbenikih od leta 1990 do danes [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : A. Golob. [Dostopano 22 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=64152
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |