Naslov: | POUČENOST PACIENTOV O PERITONEALNI DIALIZI, KOT IZBIRI NADOMESTNEGA ZDRAVLJENJA |
---|
Avtorji: | ID Zavolovšek, Mojca (Avtor) ID Lorber, Mateja (Mentor) Več o mentorju... |
Datoteke: | VS_Zavolovsek_Mojca_2016.pdf (943,27 KB) MD5: 489C72E9B809AC057D91B04A70AED393
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
|
---|
Opis: | Teoretična izhodišča: V diplomskem delu smo predstavili pomen poučenosti pacientov o peritonealni dializi, kot izbiri nadomestnega zdravljenja pri končni ledvični odpovedi. Predstavili smo pomen dobre psihične in fizične priprave pacienta in pomen dobre edukacije. Poleg tega smo predstavili pomen dobrega sodelovanja pacienta in raziskali poučenost pacientov o peritonealni dializi, kot izbiri nadomestnega zdravljenja.
Metode: Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji raziskovanja. S pomočjo anketnih vprašalnikov smo pridobili odgovore na vprašanja, ki smo jih nato obdelali s pomočjo računalniških programov Microsoft Office Word 2010 in Microsoft Office Excel 2010.
Rezultati: Iz raziskave je razvidno, da so anketiranci v 84 % odgovorili, da so z edukacijo pridobili dovolj informacij o možnostih nadomestnega zdravljenja. Največ informacij so o ledvični bolezni in možnostih zdravljenja dobili od medicinske sestre, tako se je odločilo 53 % anketirancev, 33 % anketirancev pa pravi, da jim je največ informacij podal zdravnik. 83%, anketirancev meni, da so bili najbolje seznanjeni s peritonealno dializo, 61% je bilo najbolje seznanjenih s hemodializo in 55% anketirancev s transplantacijo.
Sklep: Bistveno je, da se pacienti učinkovito izobrazijo, preden začnejo izvajati peritonealno dializo na domu. Veliko medicinskih sester razvije svoj značilen slog poučevanja, vendar je za razvoj k pacientu usmerjenega izobraževanja pomembno poznati različne načine, kako paciente učiti. Poučevanje skupine je odličen način učenja pacientov. Ne samo, da se tako pacienti lahko učijo drug od drugega, se tako pomaga tudi medicinski sestri, saj lahko hkrati poučuje več pacientov hkrati. Vendar pa je pri tem potrebno biti pozoren, da se učni načrt osredotoča na pacienta samega in njegove individualne okoliščine. |
---|
Ključne besede: | pacient, medicinska sestra, nadomestno zdravljenje, edukacija, peritonealna dializa |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [M. Zavolovšek] |
---|
Leto izida: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-63168 |
---|
UDK: | 616.61(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 2255780 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:MMOCKIQK |
---|
Datum objave v DKUM: | 12.10.2016 |
---|
Število ogledov: | 1789 |
---|
Število prenosov: | 157 |
---|
Metapodatki: | |
---|
Področja: | FZV
|
---|
:
|
ZAVOLOVŠEK, Mojca, 2016, POUČENOST PACIENTOV O PERITONEALNI DIALIZI, KOT IZBIRI NADOMESTNEGA ZDRAVLJENJA [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : M. Zavolovšek. [Dostopano 20 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=63168
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: | |
---|
Iščem podobna dela...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |