Naslov: | SISTEM VODENJA KAKOVOSTI ISO 9001 NA NACIONALNEM INŠTITUTU ZA JAVNO ZDRAVJE |
---|
Avtorji: | ID Peroša, Marina (Avtor) ID Maletič, Matjaž (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | UN_Perosa_Marina_2016.pdf (696,18 KB) MD5: C9962B50C5CDA307FD977E9E2CA832E2
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo/naloga |
---|
Organizacija: | FOV - Fakulteta za organizacijske vede
|
---|
Opis: | V diplomskem delu je predstavljeno predvsem področje kakovosti, in sicer že po vpeljavi sistema vodenja kakovosti, na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje - NIJZ (v nadaljnjem besedilu: inštitut).
Inštitut je nastal z združitvijo vseh Zavodov za zdravstveno varstvo in Inštituta za varovanje zdravja. Prav zaradi relativno hitrega nastanka nove organizacije, želje po organiziranosti in zadovoljstvu svojih odjemalcev se je vodstvo odločilo za vzpostavitev sistema menedžmenta kakovosti na podlagi zahtev standarda SIST EN ISO 9001:2008. Gre za celovit pristop, ki spodbuja neprestane izboljšave in temelji na procesnem pristopu.
Predstavili smo pozitivne in negativne strani sistema menedžmenta kakovosti na podlagi standarda ISO 9001 na splošno in na inštitutu. Dejstvo je, da število certificiranih podjetij v zadnjih letih oz. desetletju narašča. Podjetja se skušajo hitrejše prilagajati razmeram na globalnem trgu, pri poslovanju želijo biti učinkovitejša in uspešnejša in želijo čim bolj zadovoljiti zahteve svojih odjemalcev.
Ker je organizacija šele pred relativno kratkim časom privzela standard ISO, se srečuje tudi z določenimi težavami. Na podlagi strokovne literature in z raziskavo smo identificirali določene težave in predlagali nekatere izboljšave. V raziskovalnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika želeli dobiti povratne informacije, kako zaposleni občutijo spremembe, predvsem pa nas je zanimalo, ali je vodstvu v celoti uspelo vzpostaviti učinkovit sistem vodenja kakovosti. Skozi teoretični del smo primerjali stanje na inštitutu in ugotovili, da so bili pri vpeljavi sistema menedžmenta kakovosti uspešni in da nenehno izboljšujejo svoje delovanje na operativni ravni.
Sama raziskava pa je podala ugotovitve, da zaupanje med zaposlenimi in vodstvom ni popolnoma vzpostavljeno, kar se odraža v zaupanju in nezadovoljstvu zaposlenih. Pojavljajo se tudi določene težave v komunikaciji zaposlenih med oddelki, skupnem delovanju zaposlenih, doseganju zastavljenih ciljev in preprečevanju nastajanja konfliktov s preventivnimi ukrepi.
Prednosti, ki jih je prinesel sistem vodenja kakovosti na podlagi zahtev standarda ISO 9001:2008, se kažejo v preglednosti organizacije in procesni urejenosti, uporabi preventivnih in korektivnih ukrepov, boljšem izkoriščanju virov in v večjem zadovoljstvu njihovih odjemalcev.
Vodstvo bo moralo ponuditi še večjo podporo in morda jasneje predstaviti zaposlenim, kaj so prednosti uvedbe standarda ISO in pridobitve certifikata za posameznika in celotno organizacijo. Prepričani smo, da bodo pripravili ustrezno strategijo in se uspešno spopadli z vsemi izzivi in povečali zadovoljstvo na celotni ravni organizacije, seveda z dobro dvosmerno komunikacijo. |
---|
Ključne besede: | kakovost, standard ISO, sistem menedžmenta kakovosti, sistem vodenja kakovosti, proces, zadovoljstvo odjemalcev |
---|
Kraj izida: | Kranj |
---|
Leto izida: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-62845  |
---|
COBISS.SI-ID: | 7776531  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:FU89M3TB |
---|
Datum objave v DKUM: | 12.10.2016 |
---|
Število ogledov: | 3198 |
---|
Število prenosov: | 298 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | FOV
|
---|
:
|
PEROŠA, Marina, 2016, SISTEM VODENJA KAKOVOSTI ISO 9001 NA NACIONALNEM INŠTITUTU ZA JAVNO ZDRAVJE [na spletu]. Diplomsko delo. Kranj. [Dostopano 17 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=62845
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |