| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Vrstniški odnosi v 7. razredu osnovne šole: študija primera
Avtorji:ID Klasinc, Lucia (Avtor)
ID Košir, Katja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Klasinc_Lucia_2016.pdf (1,78 MB)
MD5: C9041746BF69C96BF80B48471E1299F8
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Raziskava je bila zastavljena kot študija primera vrstniških odnosov v osnovni šoli, ki po teoriji samodoločanja pomembno prispevajo k posameznikovem učenju in razvijanju potencialov. Z metodo akcijskega raziskovanja sem preverila povezanost, kvaliteto odnosov, učno zavzetost in učno odtujenost v štirih oddelkih 7. razreda. Z namenom izboljšanja vrstniških odnosov sem v razredih izvedla in evalvirala pet izkustvenih delavnic socialnih veščin. V raziskavi je sodelovalo 80 učencev, 4 razredničarke in šolska svetovalna delavka. V kvantitativnem delu raziskave sem analizirala podatke, pridobljene s sociometrično preizkušnjo, tehniko »Kdo je kdo« in Vprašalnikom učne zavzetosti nasproti učni odtujenosti. V kvalitativnem delu raziskave sem analizirala pisne povzetke polstrukturiranih intervjujev in samorefleksij petih delavnic ter pisne odgovore učencev o spoprijemanju s socialnimi situacijami. Rezultati so pokazali trend pozitivnih sprememb pri sociometričnem statusu in nižjo učno zavzetost po izvedbi delavnic. Priljubljeni učenci so bili s strani vrstnikov zaznani kot najbolj prosocialni, kontroverzni in zavrnjeni učenci pa kot najbolj impulzivni. Socialno sprejeti in nesprejeti učenci se niso razlikovali v učni zavzetosti. Razredničarke in šolska svetovalna delavka so poročale o številnih individualnih in okoljskih dejavnikih vrstniških odnosov ter učne zavzetosti. Učenci so najpogosteje navajali, da bi se v konfliktni situaciji postavili zase, najpravilneje pa bi se jim zdelo o situaciji poročati odrasli osebi. Nadaljnje delo z razredom je potrebno in zaželeno. Razredničarke in šolska svetovalna delavka so izpostavile pomemben dejavnik odnosa z učiteljem, vzpostavljanje varnega okolja in postavljanje meja ravnanja. Prednost raziskave je v kvalitativni obravnavi vrstniških odnosov in izvedbi izkustvenih delavnic, ki bi morale biti v prihodnjih raziskavah in preventivnih šolskih programih načrtovane bolj poglobljeno, pogosteje in čez celotno šolsko leto.
Ključne besede:študija primera, akcijsko raziskovanje, vrstniški odnosi, učna zavzetost, učna odtujenost, izkustvene delavnice, socialne veščine
Kraj izida:Maribor
Založnik:[L. Klasinc]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-60524 Novo okno
UDK:37.064.3(043.2)
COBISS.SI-ID:22408200 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:QXDMV0TU
Datum objave v DKUM:09.08.2016
Število ogledov:2506
Število prenosov:383
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
KLASINC, Lucia, 2016, Vrstniški odnosi v 7. razredu osnovne šole: študija primera [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : L. Klasinc. [Dostopano 19 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=60524
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Peer Relations in the 7th Grade of Elementary School: A Case Study
Opis:The research was set as a case study of peer relations in elementary school, which based on the self-determination theory are a key factor of the development of individual learning and developing of potentials. With the method of action research, I have examined the connections, quality of relations, academic engagement and disaffection in four classrooms of the seventh grade. To improve peer relations in the classroom, five experiential workshops on social skills were conducted and evaluated. 80 pupils have been included into the research, 4 classteachers and one school counselor. In the quantitative part I have analyzed the data gathered with the sociometric procedure, the technic “Who is who” and a Questionnaire of Engagement versus Disaffection with Learning. In the qualitative part of the research I have analyzed the written summaries of half-structured interviews, self-reflections of five workshops and the written comments of the pupils regarding their coping with social situations. The results have shown a trend of positive change by the sociometric status and a lower engagement with learning during the workshops. The popular pupils have been perceived as the most pro-social, the controversial and rejected as the most impulsive. The socially accepted and the rejected pupils had no difference in their academic engagement. The classteachers and the school counselor have reported about several individual and environmental factors of peer relations and academic engagement. The pupils have strongly indicated that in a conflict situation they would stand their ground and would feel the right reaction would be to report the happening to an adult person. Further work with the class is needed and desirable. The classteachers and the school counselor have exposed an important factor; the relation with the teacher, establishing a secure environment and setting the borders of action. The advantage of this research lies in its qualitative treatment of peer relations and the realization of the experiential workshops, which should be planned more into detail and more substantially in future research and preventive school curriculums.
Ključne besede:a case study, action research, peer relationships, academic engagement, academic disaffection, experiential workshops, social skills


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici