Naslov: | REŠEVANJE POSLOVNE KRIZE V PODJETJU |
---|
Avtorji: | ID Žižek, Tanja (Avtor) ID Potočan, Vojko (Mentor) Več o mentorju... |
Datoteke: | RAZ_Zizek_Tanja_i2016.pdf (1,77 MB) MD5: 450E5880E007EF1799DC8F557E305E26
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
|
---|
Opis: | V današnjem času se vse več podjetij zaradi različnih razlogov sooča s poslovno krizo. Tako podjetja niso dovolj fleksibilna, da bi se lahko prilagajala velikim in hitrim spremembam tako znotraj podjetju kot v okolju. V krizo zaidejo predvsem zaradi pomanjkanja finančnih sredstev ali pa neučinkovitega vodenja. Ne glede na razlog zakaj je podjetje zašlo v poslovno krizo je pomembno, da vodstvo podjetja čim prej odkrije vzroke za nastanek krize ter poišče rešitve za njeno odpravo, saj je lahko v nasprotnem primeru kriza za podjetje usodnega pomena.
V magistrskem delu smo proučili reševanje poslovne krize v podjetju. Magistrsko delo smo razdelili na teoretični in empirični del.
V teoretičnem delu smo podrobneje opredelili teoretična izhodišča za obravnavo kriz - proučili smo različne opredelitve pojma krize, saj jo vsak avtor opisuje na drugačen način; poslovne krize in poslovanje – tj. temeljne značilnosti poslovnih kriz, različne stopnje kriz, dve kategoriji poslovnih kriz; vzroke za nastanek poslovnih kriz - zunanje in notranje vzroke; potek razvoja poslovne krize v podjetju - štiri faze razvoja krize, življenjski cikel podjetja, informacije, ki ji mora podjetje pridobiti v krizni situaciji; načine reševanja podjetja iz krize; ukrepe za izhod iz krize; vedenje udeležencev v krizi; ter kako preprečiti nastanek krize - načini preprečevanja krize v podjetju ter predlogi za izboljšanje organizacije poslovanja.
V empiričnem delu smo na podlagi intervjuja z direktorjem družbe in informacij, ki smo jih pridobili na praktičnem usposabljanju v obravnavanem podjetju preučili vzroke za nastanek poslovne krize v obravnavanem podjetju ter način reševanja krize v podjetju.
Ugotovili smo, da je bil temeljni vzrok za nastanek poslovne krize prezadolženost zaradi izgradnje ene najmodernejših, najsodobnejših in tehnološko najbolje opremljenih vinskih kleti v Evropi. Da bi nastalo poslovno krizo v podjetju, kar se da najhitreje in najbolj učinkovito rešili se je zamenjalo vodstvo oziroma direktor podjetja. Novi direktor je najprej opravil analizo stanja v podjetju in se na podlagi tega lotil priprave poslovnega načrta oziroma načrta poslovne sanacije za obdobje 2012-2017. Načrt je vseboval pet ključnih področij pomembnih za reševanje krize. Prva stvar je bila zamenjava managementa oziroma vodstva, saj management, ki krizo povzroči težko najde izhod iz nje – tj. ne zaradi njegove nesposobnosti, ampak zaradi prevelikega pritiska iz okolja. Druga ključna stvar je bila vzpostavitev vodstvene ekipe, jasna razdelitev nalog ter prevzemanje odgovornosti za sprejemanje odločitev. Tretja stvar je bila podpora banke z odobritvijo moratorija na kredite in obresti v celotnem obdobju sanacije. Četrta ključna stvar so bili mali lastniki, ki so se za obstoj podjetja bili pripravljeni odpovedati svojim lastniškim deležem. Peta stvar, ki je podjetju pripomogla k reševanju poslovne krize je bila inovativnost (vsako leto je podjetje uvajalo nove izdelke, ki so bili povezani z vinom).
Kljub temu, da je nastala poslovna kriza podjetju povzročila veliko težav pa je bila do neke mere tudi pozitivna, saj so se v podjetju zgodile spremembe, ki so izboljšale njegovo delovanje in mu omogočajo v prihodnosti še bolj učinkovito in uspešno delovanje ter rast in razvoj. |
---|
Ključne besede: | poslovna kriza, vzroki za nastanek krize, reševanje krize, preprečevanje krize. |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [T. Žižek] |
---|
Leto izida: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-60220 |
---|
UDK: | 005.3 |
---|
COBISS.SI-ID: | 12453916 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:PVHUCNFW |
---|
Datum objave v DKUM: | 24.08.2016 |
---|
Število ogledov: | 1590 |
---|
Število prenosov: | 253 |
---|
Metapodatki: | |
---|
Področja: | EPF
|
---|
:
|
ŽIŽEK, Tanja, 2016, REŠEVANJE POSLOVNE KRIZE V PODJETJU [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : T. Žižek. [Dostopano 23 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=60220
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |