| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:EKONOMSKA DIPLOMACIJA REPUBLIKE HRVAŠKE
Avtorji:ID Balent, Matija (Avtor)
ID Logožar, Klavdij (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Balent_Matija_2016.pdf (1,40 MB)
MD5: 56043970A59F9E919A1524EB16D38D31
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:V pogojih gospodarske globalizacije pridobiva klasična diplomacija, v povezavi z gospodarsko, vse bolj na pomenu. Ekonomska diplomacija je pomemben del razvoja in spodbujanja gospodarstva in mednarodnih odnosov. Nanaša se na dejavnosti, ki vključujejo povečanje izvoza, pritegnitev tujih naložb, članstva v mednarodnih organizacijah, predstavitev značilnosti in prednosti nacionalnega gospodarstva in posameznih podjetij, kot tudi varstvo njihovih ekonomskih interesov. Medtem ko v razvitih evropskih in svetovnih državah obstaja sistem ekonomske diplomacije, za Hrvaško to ne drži. Hrvaška od svoje osamosvojitve še ni določila dolgoročne strategije razvoja ekonomske diplomacije. Država malega odprtega gospodarstva, kot je Hrvaška, zahteva večjo udeležbo na svetovnem trgu in iskanje lastnih specializiranih področij, na katerih bo gospodarstvo izgradilo svojo konkurenčno prednost. Ekonomska diplomacija je za Hrvaško še posebej pomembna zaradi dolgoročnega deficita v zunanjetrgovinski bilanci, pa tudi zaradi nenadnih upadov tujih investicij. Hrvaška potrebuje moderno kombinacijo politične in ekonomske diplomacije, ki bi tujim podjetjem omogočila lažji dostop do notranjega trga, vendar bi tudi ponudila pomoč tujim podjetjem lažji dostop do notranjega trga in ponudila pomoč za boljše in konkurenčno delovanje na tujih trgih. Z vstopom v Evropsko unijo so se Hrvaški odprli novi trgi, zato bi bilo koristno povečati izvoz in na ta način stimulirati rast proizvodnje ter ekonomsko okrevanje države. Pospeševanje izvoza je ena temeljnih nalog ekonomske diplomacije na Hrvaškem, ki opravlja različne aktivnosti, s katerimi želi olajšati poslovanje v tujini.
Ključne besede:diplomacija, ekonomska diplomacija, izvoz
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Balent]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-60055 Novo okno
UDK:339.9
COBISS.SI-ID:12451356 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:RQ7MRMNO
Datum objave v DKUM:23.08.2016
Število ogledov:1494
Število prenosov:128
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
BALENT, Matija, 2016, EKONOMSKA DIPLOMACIJA REPUBLIKE HRVAŠKE [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : M. Balent. [Dostopano 23 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=60055
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:ECONOMIC DIPLOMACY OF THE REPUBLIC OF CROATIA
Opis:Classic diplomacy combined with economic diplomacy, is gradually becoming an important aspect in the environment governed by economic globalization. Economic diplomacy is an integral part of development and promotion of economy and international relations. It includes activities such as increasing the amount of exported goods and services, attracting foreign investments, membership in international institutions and presentation of opportunities and individual enterprises, along with protection of their economic interest. While developed European and world countries have established systems of economic diplomacy, that is not the case in the Republic of Croatia. Since it gained independence, Croatian hasn't defined clear, long-term strategies in terms of economic diplomacy development. Small open economies, such as Croatia, require increased involvement in the world market and a search for specialized areas upon which the national economy can base its competitive advantages. Economic diplomacy is particularly important for Croatia because of the foreign trade balance deficit and a sharp decline of foreign investments. Croatia needs a modern combination of political and economic diplomacy which will provide easier entry into the domestic market, but also give an opportunity its own companies to become competitive on the international market. European Union membership opened up new markets in Croatia, so an increase in export would stimulate an increase in production and economic recovery of the country. Stimulating export is one of the main goals of Croatian economic diplomacy, and the activities currently being carried out, such as assistance and providing information to the exporters, should enable easier conduction of business on the international level.
Ključne besede:diplomacy, economic, diplomacy, export


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici