| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:KOMPARATIVNA ANALIZA SPREJEMANJA LIKOVNEGA MOTIVA PRI OSEMLETNIKIH
Avtorji:ID Hartman, Blažka (Avtor)
ID Duh, Matjaž (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Herzog, Jerneja (Komentor)
Datoteke:.pdf UN_Hartman_Blazka_2016.pdf (3,13 MB)
MD5: 5CE0564F3827A2744BE352500B849D3C
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Diplomsko delo je namenjeno seznanitvi s priljubljenostjo likovnih motivov med slovenskimi in hrvaškimi osemletniki. Pri ugotavljanju odnosa do likovnih motivov med osemletnimi osnovnošolci smo se posvetili preučevanju vpliva spola in okolja na sprejemanje likovnih motivov. V teoretičnem delu predstavljamo slovenski in hrvaški šolski sistem, v okviru katerega smo še posebej izpostavili osnovnošolsko izobraževanje. V nadaljevanju nas je zanimalo, kakšno je stanje likovnega pouka na razredni stopnji osnovnošolskega izobraževanja doma in na sosednjem Hrvaškem. V ta namen smo se lotili tudi primerjave slovenskega učnega načrta za likovno umetnost s hrvaškim učnim načrtom za likovno kulturo. Sledil je pregled načrtovanja likovnega pouka na razredni stopnji osnovnošolskega izobraževanja. Za tem smo se seznanili z likovno nalogo in njenimi sestavinami, ki so likovni pojem, likovna tehnika in likovni motiv. Podrobneje smo obdelali likovne motive, kjer smo se odločili za izpostavitev vrst likovnih motivov in učiteljevega izbiranja likovnih motivov, ki so primerni za osnovnošolsko izobraževanje. Konec teoretičnega dela smo namenili seznanitvi z izsledki dosedanjih raziskav vezanih na likovne motive in obravnavi umetniških del, ki so bila ključnega pomena za izvedbo empiričnega dela. Empirični del smo posvetili predstavitvi rezultatov, ki pričajo o priljubljenosti likovnih motivov pri slovenskih in hrvaških osemletnikih. Ugotavljamo obstoj statistično značilne razlike v sprejemanju likovnih motivov glede na spol, kar pomeni, da morajo učitelji svojo pozornost pri izbiranju reprodukcij umetniških del usmeriti prav v upoštevanje všečnosti različnih likovnih motivov med dečki in deklicami. Raziskava nas je pripeljala do ugotovitev, da je tudi država tisti dejavnik, ki v nekaterih primerih statistično značilno vpliva na izbor likovnih motivov. Hrvaški osemletniki izražajo večjo naklonjenost do morskih motivov, medtem ko slovenske osemletnike bolj zanimajo abstraktni motivi.
Ključne besede:Slovenija, Hrvaška, likovni pouk, učni načrt, likovni motiv.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[B. Hartman]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-59764 Novo okno
UDK:37.016:74:373.3(497.4)(497.5)(034.2)
COBISS.SI-ID:22374408 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:8WBSMUKM
Datum objave v DKUM:01.09.2016
Število ogledov:1195
Število prenosov:96
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
HARTMAN, Blažka, 2016, KOMPARATIVNA ANALIZA SPREJEMANJA LIKOVNEGA MOTIVA PRI OSEMLETNIKIH [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : B. Hartman. [Dostopano 22 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=59764
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE ART MOTIF BY EIGHT-YEAR-OLDS
Opis:The graduation thesis is dedicated to the introduction of popularity of art motifs among the Slovenian and Croatian eight-year-old children. In establishing the attitude toward art motifs among the eight-year-old schoolchildren, we focused on researching the influence of gender and the environment on acceptance of the art motifs. In the theoretical part, the Slovenian and Croatian school systems are presented, within which we have especially emphasized the primary education. Further, we have wanted to establish the situation in art lessons in the first years of primary education at home, and in the neighbouring Croatia. Therefore, we have compared the Slovenian curriculum for art lessons to the Croatian curriculum for art culture. This has been followed by a review of art lessons´ planning in the first years of primary education. After that, we have introduced the art task and its components, namely art concept, art techniques, and art motif. We have researched art motifs in detail, where we have decided to highlight types of art motifs and teacher´s choice of art motifs suitable for primary education. The last part of the theoretical part is dedicated to the introduction of the previous researches, connected to art motifs, and discussion about art works, which have been of crucial importance for implementation of empirical part. The empirical part has been dedicated to the presentation of the results that testify about the popularity of art motifs with the Slovenian and Croatian eight-year-old children. We have established the existence of statistically typical difference in acceptance of art motifs in regard to gender. That means that teachers must pay their attention, in choosing the reproductions of art works, to considering popularity of different motifs among boys and girls. The research have led us to the finding that also a country is a factor which, in some cases, statistically typically influences the choice of art motifs. The Croatian eight-year-old children are more inclined to marine motifs, while the Slovenian ones are more interested in abstract motifs.
Ključne besede:Slovenia, Croatia, art lessons, curriculum, art motif.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici