| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:POKONČNI FORMAT V FOTOGRAFIJI STOJANA KERBLERJA
Avtorji:ID Vrbnjak, Sabina (Avtor)
ID Ciglenečki, Marjeta (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Vrbnjak_Sabina_2016.pdf (7,25 MB)
MD5: 3650ABC19B2EA7829117F57A796EAE64
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Stojan Kerbler je ena najvidnejših oseb na fotografskem področju tako pri nas kot v Evropi; je fotograf, mentor, žirant in raziskovalec slovenske fotografije. Razstavljal je na številnih razstavah po celem svetu, od Evrope do bivše Jugoslavije in celo Amerike. Najbolj znan je po svojem izjemnem čutu za portretiranje ljudi, kar se kaže v njegovem precej obširnem opusu. Fotografije je strnil v nekaj večjih ciklov, kot so: Portreti s ptujskih ulic, Haložani, Koline, Tovarniška fotografija in Dvorišča, vsak izmed naštetih pa je dosegel velik uspeh. Prav tako je nastalo veliko fotografij, ki jih ni možno strniti v enotne cikle, vseeno pa igrajo pomembno vlogo v Kerblerjevi fotografiji. To so na primer posnetki kurentovanj in portreti umetnikov ter Kerblerjevih prijateljev. Velik pomen v Kerblerjevem fotografskem razvoju je imelo članstvo v »Mariborskem krogu«, društvu fotografov, katerih poglavitna značilnost je bila uporaba črnega roba na fotografijah ter temnenje ozadja; črni rob je dokazoval, da fotografija ni bila izrezana naknadno, temnenje pa je zakrivalo manj pomembne podrobnosti, ki bi motile kompozicijo. Na začetku svojega delovanja je Kerbler najraje uporabljal kvadratni format 6 x 6, h kateremu se je pred kratkim vrnil v ciklu Dvorišča. Večino svojega delovanja pa je ostal zvest ležečemu formatu, ki je za portretiranje ljudi sicer manj priljubljen kot pokončni. Kerbler se je veliko ukvarjal s portretiranjem ljudi, torej obstaja tudi veliko fotografij, posnetih v pokončnem formatu. Za prehod med formatoma se je odločil iz različnih razlogov; včasih je bil motiv tisti, ki mu ni dopuščal druge izbire, spet drugič je hotel upodobljeno osebo ločiti od okolja, kar mu je pokončni format dopuščal bolje kot ležeči, ki prav nasprotno vključuje več ozadja kot pokončni. Kerbler je isti prizor večkrat fotografiral v obeh omenjenih formatih, pri tem pa ugotovil, da je kompozicijsko ležeči format večinoma bolj kvaliteten od pokončnega. Vprašanje izbire med določenima formatoma je bilo pogosto družbene narave. To pomeni, da se je za določeno obliko formata odločil glede na sporočilo, ki ga je hotel prenesti gledalcu. Z ležečim formatom, v katerega je vključil večji obseg ozadja, je najbolje prikazal občutje domačnosti in varnosti Haložanov. Nasprotno je z uporabo pokončnega formata isto osebo osamil od ptujskih zidov in Ptujske Gore, saj je vključil čim manj ozadja, ter tako prikazal odtujenost in nelagodje Haložanov sredi mestnega vrveža. Vertikalne portrete je skrbno hranil v svojem arhivu in pred kratkim se mu je ponudila priložnost za prvo samostojno razstavo vertikalnih fotografij, ki je potekala 15. aprila 2016, v prostorih letne terase v gostilni Rozika na Ptuju.
Ključne besede:Stojan Kerbler, fotografija, pokončni format, ležeči format, portret, Haložani
Kraj izida:Maribor
Založnik:[S. Vrbnjak]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-59605 Novo okno
UDK:77(497.4):929Kerbler(043.2)
COBISS.SI-ID:22434312 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:MTX540M6
Datum objave v DKUM:18.08.2016
Število ogledov:1560
Število prenosov:126
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
VRBNJAK, Sabina, 2016, POKONČNI FORMAT V FOTOGRAFIJI STOJANA KERBLERJA [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : S. Vrbnjak. [Dostopano 22 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=59605
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:VERTICAL FORMAT IN STOJAN KERBLER`S PHOTOGRAPHY
Opis:Stojan Kerbler is one of the most prominent persons in the field of photography in Slovenia and also in Europe. He is a photographer, mentor, jury member and an explorer of Slovenian photography. He had exhibitions all over the world, from Europe to former Yugoslavia and also America. He is most known for his remarkable portrayal of people, which is visible in his extensive opus. He created a number of photographic cycles, like: Portraits from the Streets of Ptuj, The People of Haloze, Pig Slaughtering, Factory Photography and Courtyards, all of which were very successful. He also took many photographs which can’t be included into a particular cycle, but nevertheless play an important role in Kerbler's photography. Those are photographs of Kurent's Carnival and portraits of artists and Kerbler's friends. Membership in »Maribor's circle«, a group of photographers, whose main characteristic was the use of black borders and the blackening of backgrounds in photographs, played an important part in Kerbler's professional development. The black border proves that the photograph was not later cut, while darker background hides less important details, which would disrupt the composition. At the beginning of his career he usually used the square format 6 x 6, which he recently used again in his cycle Courtyards. Most of his lifetime however, he used a horizontal format, which is not as commonly used for portraits as a vertical format. He took a lot of portraits, so there are many photographs in vertical formats. He changed between those two formats for different reasons: sometimes because of the motif, others because he wanted to separate the depicted person from its environment, which was easier by using the vertical format. Horizontal formats namely include more background. Kerbler often shot the same scene in both formats and came to the conclusion that, in terms of composition, horizontal formats are better than vertical. His decision of which format to use, mostly depended on social circumstances. That means that he chose a particular format according to the message he wanted to convey to the audience. By using horizontal formats, which include more background, he conveyed the sense of familiarity and safety of the people of Haloze. On the contrary, by using vertical formats, he isolated the same person from the walls of Ptuj and Ptujska Gora, because he did not include that much background and by that he conveyed estrangement and uneasiness of the people of Haloze in the midst of city hustle. He carefully kept his portraits in his archive and recently got the opportunity for the first independent exhibition of vertical format photographs, which took place on 15 April 2016, on the terrace of the restaurant Rozika in Ptuj.
Ključne besede:Stojan Kerbler, photography, vertical format, horizontal format, portrait, the people of Haloze


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici