| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Motivation im DaF-Unterricht – am Beispiel von Schülern einer Waldorf- und einer staatlichen Schule
Avtorji:ID Kolenko, Tomas (Avtor)
ID Jazbec, Saša (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Kolenko_Tomas_2016.pdf (1,37 MB)
MD5: 39472F0BA2F37A7FBA6EAA7F3EC7E178
 
Jezik:Nemški jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:In der Diplomarbeit mit dem Titel Motivation im DaF-Unterricht – am Beispiel von Schülern einer Waldorf- und einer staatlichen Schule ist im Vordergrund die Motivation für das Deutschlernen. Die erwähnte Arbeit ist in zwei Teile gegliedert – auf den teoretischen und empirichen Teil. In teoretischem Teil werden verschiedene Aspekte der Motivation, die Geschichte des Begriffes, ein kurzer Überblick der wissenschaftlichen Motivationuntersuchung vorgestellt und dann noch die Aspekte, die die Motivation anregen und hemmen, präsentiert. Den letzten Abschnitt des teoretischen Teils stellt das umfangreichtste Kapitel, das die Erkenntnisse über die Motivation von Boekaerts beim Unterricht behandelt, die sie in acht Aspekte verdichtet hat, dar. Den teoretischem Teil folgt der empirische Teil der Diplomarbeit. Dieser basiert auf den Meinungen der Schüler über die Motivation beim Deutschunterricht, die anhand eines Fragebogen ermittelt wurden. Der Fragebogen wurde auf einer Staatsschule und einer Waldorfschule in der 8.Klasse durchgeführt. Anhand der Antworten der Schüler wollte herausgefunden werden, ob grundlegende Unterschiede bei der Unterrichtsweise der beiden verschiedenen Schulsysteme und ihrem Einfluss auf die Motivation für das Lernen der deutschen Sprache besteht. Aus der Analyse der erfassten Daten wurde ersichtlich, dass laut Theorie, zwischen den vergliechenen Schulsystemen Unterschiede bestehen, jedoch nicht in solchem Maß wie erwartet. Die Auswertung der Resultate hat gezeigt, dass die befragten Waldorfschüler generell weniger motiviert für das Deutschlernen sind als die Staatsschüler. Die Gründe für solche Resultate könnten in der Engagiertheit des Lehrers für das Unterrichten, der Nähe und den wirtschaftlichen sowie geschichtlichen Verbindungen der betreffenden Region zu Österreich liegen. Für die endgültige Bestätigung der Annahme, dass die Motivation der Waldorfschüler kleiner ist, wäre es dringend notwendig eine wesentlich größere Anzahl von Schülern in die Untersuchung einzuschließen.
Ključne besede:Motivation, DaF-Unterricht, Didaktik, Waldorfpädagogik, Staatsschule
Kraj izida:Maribor
Založnik:[T. Kolenko]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-59455 Novo okno
UDK:37.091.4Steiner:81ʹ24(043.2)
COBISS.SI-ID:22302472 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:BIZDMFMN
Datum objave v DKUM:23.06.2016
Število ogledov:1806
Število prenosov:202
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
KOLENKO, Tomas, 2016, Motivation im DaF-Unterricht – am Beispiel von Schülern einer Waldorf- und einer staatlichen Schule [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : T. Kolenko. [Dostopano 14 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=59455
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Motivacija pri pouku nemščine kot tujega jezika – na primeru učencev waldorfske in državne šole
Opis:V diplomski nalogi z naslovom Motivacija pri pouku nemščine kot tujega jezika – na primeru učencev waldorfske in državne šole je v ospredju motivacija za učenje nemškega jezika. Naloga je sestavljena iz dveh delov – iz teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu so najprej podrobno predstavljeni različni vidiki motivacije, zgodovina izraza, kratek pregled znanstvenega raziskovanja področja motivacije, nadalje so obravnavani še dejavniki, ki spodbujajo in zavirajo motivacijo. Zadnji odsek teoretičnega dela predstavlja najobsežnejše poglavje, ki obravnava spoznanja Boekaertsove o motivaciji pri pouku, ki jih je strnila v osem vidikov. Teoretičnemu delu sledi empirični del diplomske naloge. Ta je osnovan na vprašalniku o motivaciji učencev pri pouku nemškega jezika. Vprašalnik je bil uporabljen na državni OŠ in Waldorfski šoli v 8. razredu. Na podlagi odgovorov učencev smo hoteli izvedeti, ali obstajajo bistvene razlike med načinom poučevanja v dveh različnih šolskih sistemih in njihovim vplivom na motivacijo za učenje nemškega jezika. Iz pridobljenih podatkov in iz teoretičnih izhodišč je razvidno, da med šolskima sistemoma razlike obstajajo, vendar ne v meri, kot smo pričakovali. Vrednotenje rezultatov v empiričnem delu je pokazalo, da so učenci waldorfske šole v splošnem manj motivirani za učenje nemščine kot v državnih šolah. Razlogi za takšen nepričakovan izid lahko ležijo v sami zavzetosti učitelja za poučevanje predmeta, v bližini do Avstrije ter gospodarskih in zgodovinskih povezavah te regije z Avstrijo. Za dokončno potrditev domneve o manjši motiviranosti waldorfskih učencev bi bilo v raziskavo nujno treba zajeti bistveno večje število učencev.
Ključne besede:motivacija, pouk nemščine kot prvi tuji jezik, didaktika, waldorfska pedagogika, državna šola


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici