Naslov: | Javni vrtci in zasebni vrtci v Sloveniji |
---|
Avtorji: | ID Šinkovec, Alenka (Avtor) ID Lepičnik-Vodopivec, Jurka (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | UN_Sinkovec_Alenka_2016.pdf (936,39 KB) MD5: 94B363235092139E33758721CC947785
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | FF - Filozofska fakulteta
|
---|
Opis: | V diplomski nalogi bomo s pomočjo zgodovinske metode prikazali zgodovino predšolske vzgoje v Sloveniji ter opisali predšolsko vzgojo v vrtcih. Nato bomo natančno opisali in razčlenili Kurikulum za predšolsko vzgojo v javnem vrtcu ter primerjali nekatere zasebne predšolske ustanove, ki delujejo po posebnih pedagoških načelih – Reggio Emilia koncept, valdorfski pristop, montessori pristop.
Vsak otrok je nekaj posebnega, zato je pomembno, da so ob njem osebe, ob katerih se počuti dobro in varno. Običajno so te osebe prav starši. Vendar je prav, da se zavedamo, da je veliko otrok že od zgodnjega otroštva vključenih v razna varstva, med katere spadajo tudi vrtci. Vrtec otroku nudi kopico izkušenj, ki jih v njegovem primarnem okolju – družini, ne more izkusiti, zato je zelo koristen za tiste otroke, ki ga obiskujejo. S skupnimi močmi moramo poskrbeti, da je otrokom v otroštvu lepo in da jim omogočamo razvoj na vseh področjih.
Sprva so bili vrtci namenjeni zgolj varstvu otrok, vendar pa se je razvoj skozi leta delovanja vrtca obrnil tudi v vzgojno-izobraževalno smer. Tako vrtce danes pojmujemo kot vzgojno-varstvene institucije, ki skozi vzgojo otroke tudi izobražujejo. Vse to pa poteka po skrbno izdelanem nacionalnem dokumentu – Kurikulu za vrtce, ki opredeljuje posamezna področja dela, cilje in načela ter standarde, ki naj bi jih otroci glede na starost in stopnjo razvoja dosegali.
Razvoj različnih pedagoških teorij je dandanes že tako daleč, da so se začeli ustanavljati tudi vrtci z nekoliko drugačnimi pedagoško-vzgojnimi pristopi, kot so na primer: montessori vrtec, valdorfski vrtec in Reggio Emilia koncept. Razlike med njimi se pojavljajo pri izvajanju in načinu dela z otroki. Tako imajo starši danes res široko izbiro, da izberejo tisti vrtec, za katerega menijo, da bo najboljši za njihovega otroka. |
---|
Ključne besede: | javni vrtec, zasebni vrtec, predšolska vzgoja, kurikulum, Reggio Emilia, valdorfski vrtec, montessori vtec |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [A. Šinkovec] |
---|
Leto izida: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-59103  |
---|
UDK: | 373.2(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 22265864  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:NR9GP713 |
---|
Datum objave v DKUM: | 13.06.2016 |
---|
Število ogledov: | 6267 |
---|
Število prenosov: | 931 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | FF
|
---|
:
|
ŠINKOVEC, Alenka, 2016, Javni vrtci in zasebni vrtci v Sloveniji [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : A. Šinkovec. [Dostopano 19 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=59103
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |