| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Tržna diverzifikacija kot instrument blažitve vplivov svetovne gospodarske recesije na poslovanje slovenskih podjetij
Avtorji:ID Zmagaj, Andreja (Avtor)
ID Jurše, Milan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Zmagaj_Andreja_2016.pdf (2,60 MB)
MD5: 2CEC36208747111D3F6D00D85ACB7EB9
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Gospodarska kriza, ki se je v letu 2007 z zlomom nepremičninskega trga pričela v Združenih državah Amerike, se je preko finančnih tržišč razširila v realno gospodarstvo ter se relativno hitro razširila v Evropo in druge dele sveta. Zaradi vse tesnejšega sodelovanja in soodvisnosti med posameznimi državami, kar je posledica internacionalizacije podjetij in globalizacije svetovnega gospodarstva, so krizo občutila praktično vsa svetovna gospodarstva in Slovenija ni bila izjema. Slovensko gospodarstvo je majhno in zaradi tega v veliki meri odvisno od izvoza. Gospodarska kriza je na slovensko gospodarstvo najmočneje vplivala preko mednarodne menjave in z upadom povpraševanja na najpomembnejših izvoznih tržiščih. Tržna diverzifikacija, oziroma strategija širjenja podjetja preko meja lastne države na različna tuja tržišča, predstavlja enega izmed možnih ukrepov za omilitev vplivov gospodarske krize na poslovanje podjetja. Z diverzificiranjem svojih izvoznih tržišč podjetja zmanjšujejo tveganja odvisnosti od posameznega tržišča. Magistrsko delo obravnava vpliv gospodarske krize na slovensko gospodarstvo in poslovanje slovenskih podjetij ter ugotavlja pomembnost strategije tržne diverzifikacije, ki predstavlja enega izmed možnih ukrepov izhoda iz krize. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. V teoretičnem delu so predstavljena nekatera pomembnejša izhodišča, na katerih temelji raziskava: zgoščen pregled gospodarskih kriz s podrobnejšo predstavitvijo svetovne gospodarske krize v letu 2008, predstavitev internacionalizacije poslovanja podjetij in strategij rasti podjetij. V delu smo v nadaljevanju podrobneje obravnavali poslovanje slovenskih podjetij v obdobju krize, njihovo izvozno usmerjenost in odvisnost od posameznih izvoznih tržišč. V empiričnem delu naloge smo na vzorcu izbranih podjetij opazovali poslovanje podjetij v obdobju pred krizo, v obdobju trajanja le-te ter v obdobju po krizi. Ugotavljali smo pomembnost tržne diverzifikacije ter njen vpliv na opazovana podjetja v obdobju krize. Rezultati raziskave, podobno kot uradni statistični podatki, dokazujejo, da so slovenska podjetja v veliki meri odvisna od tržišč, ki so jim geografsko in kulturno blizu. To so predvsem tržišča držav Evropske unije in držav na ozemlju bivše Jugoslavije. Struktura izvoza opazovanih podjetij se tudi v obdobju trajanja krize ter v obdobju po krizi ni bistveno spremenila. Kljub temu da rezultati raziskave potrjujejo, da tržna diverzifikacija predstavlja enega izmed ključnih ukrepov podjetij za izhod iz krize, pa le-ta v preteklosti ni bistveno vplivala na izvozna tržišča slovenskih podjetij.
Ključne besede:svetovna gospodarska kriza, internacionalizacija poslovanja, strategije rasti, strategija tržne diverzifikacije, Slovenija, poslovanje slovenskih podjetij
Kraj izida:Maribor
Založnik:[A. Zmagaj]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-58374 Novo okno
UDK:339.9
COBISS.SI-ID:12423708 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:ZUXOD1DR
Datum objave v DKUM:04.08.2016
Število ogledov:1410
Število prenosov:247
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
ZMAGAJ, Andreja, 2016, Tržna diverzifikacija kot instrument blažitve vplivov svetovne gospodarske recesije na poslovanje slovenskih podjetij [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : A. Zmagaj. [Dostopano 22 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=58374
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Market Diversification as an Instrument of Mitigating the Imacts of the Global Economic Recession on Business Strategy of Slovenian Companies
Opis:Global recession, which started in 2008 in USA with collapse of real estate market spread through financial markets into real economy and affected global economy. Due to emerging international cooperation and globalisation processes the crisis was transmitted practically in every corner of the globe, with no exception for Slovenia. Slovenian economy is small and due to its smallness export-oriented. Slovenian economy was for this reason mostly affected through the international trade. Market diversification strategy could be defined as expansion across borders of regions and countries into different geographical markets. Market diversification provides diversified companies with potential to spread market risks. Market diversification is considered as an important measure for mitigating the impacts of global crisis. The main issues of this Master thesis are: the impact of global recession on Slovenian economy and Slovenian companies and the importance of market diversification strategy as an instrument for mitigating the impacts of crisis for Slovenian companies. The Master thesis is divided into two parts: in first, theoretical part, we have focused on studying theoretical basis of two main issues: we have briefly introduced world economic downturns with stress on Global recession 2008, internationalisation processes and growth strategies with stress on market diversification strategy. In second part the thesis summarises the findings of a research about companies’ behaviour before, during and after global recession crisis, conducted on a sample of Slovenian export companies. Empirical results show that Slovenian companies operate on markets which are geographically and culturally similar to domestic market, focusing especially on markets of EU states and ex Yugoslavian markets. The global recession has not significantly influenced the structure of Slovenian export markets. Nevertheless the empirical results show that market diversification strategy is considered among Slovenian companies as an important instrument for mitigating the impacts of crisis, it still did not have any significant impact on a structure of Slovenian export markets during and after the global recession.
Ključne besede:global recession, internationalisation, growth strategies, market diversification strategy, Slovenia, Slovenian companies


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici